Inlägg från: Anonym (Elsy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elsy)

Bf november

Är det någon mer som inte känner fosterrörelser än? Börjar bli då nojig. Väntar tredje barnet och jar precis gått in i vecka 17. Någon enstaka gånger har jag känt något svagt längst ner men verkligen osäker på om det är det och det sker som sagt inte ofta. Med andra kände jag vid det här laget.

• Anonym (Elsy)
    Maymom skrev 2023-05-29 00:57:29 följande:
    V17 är ju fortfarande tidigt, men förstår att du tycker det borde kännas eftersom du känt vid tidigare graviditet. Kanske sitter moderkakan annorlunda så det inte är lika lätt att känna?
    jag har bara känt något diffust, inte på samma sätt som förra graviditeten så är inte helt säker på om det är det.  V.16 här.
    Tack, känns skönt att höra att det är fler som inte känner tydliga rörelser. Mee andra barnet satt moderkakan i framvägg men jag kände ändå det här typiska fladdret. Första kände jag senare men det står ju överallt att det brukar vara då första gången. Blir så nojig att jag funderar på att boka ett privat ul. Rul är inbokat dagen innan vi ska ut på en lång resa och det gör att det känns ännu jobbigare.
  • Anonym (Elsy)
    jippi1234 skrev 2023-05-29 09:41:36 följande:

Elsy: 
    Har du testat att sitta lite framåtböjd? Så att magen blir lite klämd? När jag har suttit så har jag känt något svagt som jag tycker mig påminna om rörelser, men som tidigare nämt så det är det väldigt diffusa rörelser. Snart kommer det nog igång lite mer, och starkare! 

Ni som inte vet kön ännu, ska ni ta reda på det eller vänta till förlossningen? 😀

Tack för tipset, det är just någon gång när jag har hört benen mot bröstet som jag har känt något svagt. Men har faktiskt bokat in ultraljud på onsdag. Är allt normalt då får jag kanske snarare jobba med att hantera oron.
    Jag ska ta reda kön, storasyster vill väldigt hörna att det är en flicka så flr hennes skull är det nog bra att veta. Mim känsla är dock pojke😊
  • Anonym (Elsy)
    Anonym (HF) skrev 2023-05-29 15:02:34 följande:

Jag kände min bebis ganska tydligt i 2-3 veckor. I slutet verkligen regelbundet. Senaste 3 dagarna ingenting. är i v 18 (17+1)  Fler som haft/har det så? 

Verkar inte ovanligt när jag läser om det. Det är fortfarande tidigt så det räcker nog att den ligger lite annorlunda.
  • Anonym (Elsy)
    Anonym (Emma) skrev 2023-05-31 11:14:47 följande:

Jag blev lite förvånad när jag ställde mig på vågen idag. Förra veckan när jag vägde mig hade jag gått upp 4kg sedan jag blev gravid. När jag väger mig idag är det 2kg mindre. Kan det ha varit samling av vätska förra veckan? 2kg upp och ned på en vecka känns märkligt. 

Jag väger också mindre nu än för ett vecka sedan, visserligen bara en diff på ett och ett halvt kilo men tänker som du att det kan vara vätska. Vägde 49 när jag skrev in mig, härom veckan  51,7 och nu 50,2. Tror i alla fall inte att det är något man behöver oroa sig för.

Äntligen  tycker jag att jag kan känna lite. Men nu när min xonvea tog slut har jag börjat kräkas en massor. Är det fler som fortfarande har problem med illamående?
  • Anonym (Elsy)
    Anonym (HF) skrev 2023-06-01 21:11:26 följande:

Tack för era svar Hjärta Har också läst att det kan ändras beroende på hur bebisen ligger men klart man är lite orolig när det ändras så tydligt.. Oskyldig skönt att höra att andra varit med om liknande. 

jag försöker att hålla mig lugn till rul som är om 2 veckor. 

när är det dags för er andra? 

Också rul om två veckor. Tiden går både fort pch långsamt. 
    Nu nojar jag mig över extremt vattniga flytningar.
  • Anonym (Elsy)
    Anonym (HF) skrev 2023-06-02 13:36:10 följande:
    Det har jag också. Och andra flytningar med.
    så obekvämt! Men helt normalt enligt min bm.

Men man vill ju ha rul NU så man kan få veta att allt på riktigt är bra.
    vi har inte berättat för familj och våra barn än.
    bara min mamma.
    Skönt att höra atr det ibte bara är jag, ibland är Jag nojig att jag läcker vatten men det är nog mest att de är vattniga i konsistensen. Eller hur, vill också att det ska vara rul nu
  • Anonym (Elsy)

Jag har haft jobbigt mensliknande värk sedan igår morse. Gör mig orolig, lite har jag känt tidigare men inte så mycket som nu. Har någon annan erfarenhet av det?

• Anonym (Elsy)

Av någon anledning lyckas jag inte citera. Nu har mensvärken lättat lite men ersatts med ett tryck neråt. Blir såklart orolig igen. Alltid är det något

Spännande med rul! Vi har också vårt på torsdag och ska ta reda på kön. Gjorde inte det första graviditeten men andra och nu gör vi det nog mest för syskonen som vill veta

• Anonym (Elsy)
    jippi1234 skrev 2023-06-10 20:28:43 följande:
    Har du testat dig för UVI? Tänker om det har nått med det att göra. Men förhoppningsvis är det ingen fara! Prata med din bm om du är mycket orolig så kanske hen kan kolla upp det 
    Nu gick det att citera igen. Konstigt. Ja, jag testar regelbundet för uvi och senast igår. 
Svar på tråden Bf november