Inlägg från: barnlängtan2021 |Visa alla inlägg
  • barnlängtan2021

Bf november

armj87 skrev 2023-04-02 21:33:59 följande:

Hej, vi har BF 8/11 efter att ha gjort vår första ivf i februari. Jag är i vecka 8+3 och har inga symtom förutom att jag är lite extra trött, men jag har alltid varit ganska kvällstrött 😴 Fick se hjärtat slå i torsdags vecka 8+0 ❤️

Skönt att höra om såna personer med, inga symtom men bebis mår bra ❤️
  • barnlängtan2021
    Loviisa92 skrev 2023-04-03 11:44:04 följande:

Hur har ni som fått tidiga ultraljud gått tillväga? Om man bortser från er som gått till privat och betalat för det. Är det olika från landsting till landsting? Jag har ultraljud 16 maj, då är jag i v.13 (12+4) känns ju som en evighet bort. 

Jag går på sjukhuset men får betala som ett vanligt läkarbesök men har tagit äggstimulerande medicin och blir därför erbjuden ett ultraljud i vecka 8-9. Så jag ska dit i 8+0 
  • barnlängtan2021
    Cocachins skrev 2023-04-04 17:07:12 följande:

Hej, jag har en fråga, ni som varit gravida förut eller kommit så pass lång o denna graviditeten, minns ni i vilken vecka ni började kräkas (om ni gjorde det)? Alltså inte må illa utan jag menar så pass mycket illa att ni faktiskt kräktes. Jag försöker minnas när jag började kräkas sist jag var gravid men jag minns inte..

I min förra graviditet spydde jag bara en endaste gång och det var någonstans i vecka 8-9 
  • barnlängtan2021

Är det någon mer som är hungrig typ hela tiden? Gått in i vecka 7 nu och känns typ som ett skämt över att man knappt hinner äta färdigt och 1-2 timmar senare så kurrar magen 😅

• barnlängtan2021
    Blåbärsris123 skrev 2023-04-18 16:52:48 följande:
    Mysigt! Och skönt med bekräftelsen, ibland tvivlar jag på att jag ens är gravid trots att jag mår så dåligt🤢🤮🤣 Längtar tills vi får se bönan om 2 v.
    Ja man undrar ibland om det ens är något därinne 😂
  • barnlängtan2021

Någon som har erfarenhet av att vara magsjuk/matförgiftad i samband med gravid. Varit så dålig inatt och orolig att det påverkat bebis 

• barnlängtan2021
    Maymom skrev 2023-05-05 09:26:24 följande:
    Det ska inte påverka. Barnet får den näring det behöver ändå, du kanske mår sämre och blir ännu svagare än normalt eftersom barnet tar en del av det du får behålla.
    krya på dig!
    Blåbärsris123 skrev 2023-05-05 09:34:32 följande:
    Jag har varit magsjuk ett par gånger under graviditet. Ganska vanligt om man redan har småbarn som drar med det hem. Har tagit lite längre tid att återfå kraft och energi efter, men ska absolut inte vara någon fara för barnet då den tar vad den behöver i första hand. Krya på dig ❤️????? 

Tack för era svar ❤️
  • barnlängtan2021

Fått tid för KUB den 25/5, känns som en evighet tills dess. Kommer då vara i vecka 13+3, är det någon mer som gjort KUB så sent? 

• barnlängtan2021
    Anonym (Emma) skrev 2023-05-10 16:58:43 följande:
    Jag var också 13+3 på kub och det gick bra.
    Men segt att behöva vänta så länge!
    Okej, har läst att det ska vara mellan vecka 11-14 men tyckte ändå det kändes lite sent 😅 
Svar på tråden Bf november