Inlägg från: jippi1234 |Visa alla inlägg
  • jippi1234

Bf november

Min sömn har varit/ är dålig med undantag för inatt då jag somnade kl 20 haha, vaknade dock vid 03.15, 04.20 och sist 05.20 där jag valde att inte somna om igen..men jaa sömnen har varit dålig, jag har vaknat tidigt och vänt mig hela nätterna känn de som. 

Jag har ?mensvärk? som kommer och går men tycker att livmodern idag känns ?öm?, vilket säkert beror på att den växer, men kommer inte ihåg att jag kände denna ömma känsla förra graviditeten, iallafall inte såhär tidigt (v.7). Kändes som att jag blev öm efter att jag gick på toa idag. något som ni upplevt? 

• jippi1234

Sushiiiii mmmmmm, tanken av det gör att jag börjar dregla! Är sååå sugen på det och inlagd ingefära. Blir nog att äta det idag 😀

• jippi1234

jaså ska ingefära inte vara bra? Jag käkade det idag till sushin nämligen 😅 

• jippi1234

Idag blev jag sugen på något som jag inte ätit sen jag var barn - skorpor med mjölk och liiite socker 😂 sjuuuukt gott! men annars är favoriten rostat bröd med sylt mmmmm.. 
    jag har säkert gått upp 3-4 kg redan haha, finns inget stopp när jag börjar att äta! tur att jag fortfarande orkar träna hehe 
    hur mår ni andra? 

• jippi1234

Går in i vecka 9 på lördag! Shit va fort tiden går.. 
    Jag tänkte boka ett privat ultraljud när jag är i v12 men tänker inte göra NIPT eller KUB, någon annan som funderat på att göra det?

• jippi1234
    Phozie skrev 2023-04-11 11:46:43 följande:

Tyvärr får jag lämna gruppen idag, var på UL nyss och graviditeten hade avstannat för en vecka sedan? Ta hand om er!

Vad tråkigt att höra :( Styrkekramar till dig Phozie 💓 ta hand om dig! 
  • jippi1234
    HannaA11 skrev 2023-04-23 10:58:28 följande:

Hej! Väntar andra barnet, bf 24/11. Har ett barn sen tidigare som är född 2018. Kul med en tråd för oss som väntar ungefär samtidigt.

grattis! min dotter är också född 18 så det kommer vara drygt 5 år mellan min dotter och nummer två som kommer i november 😀 

stundvis känner jag mig lite orolig för denna förändring som min dotter kommer att uppleva från att vara ensambarn till att bli storasyster, men jag tror samtidigt att det kommer att gå bra då vi försöker involvera henne mycket i denna resa mot en till familjemedlem.
  • jippi1234

Jag tror att jag har känt rörelser men bara väldigt diffusa. Är ju andra graviditeten så man känner igen hur de kan känna tidigt :) v15 här med. 

Jag är fortfarande uppsvälld, speciellt på kvällen, och måste använda mammabyxor redan haha.. lite tråkigt då jag inte hittat några jag tycker är speciellt snygga 😅 
    Längtar till RUL! Nu är det inte länge kvar! 

• jippi1234

Elsy: 
    Har du testat att sitta lite framåtböjd? Så att magen blir lite klämd? När jag har suttit så har jag känt något svagt som jag tycker mig påminna om rörelser, men som tidigare nämt så det är det väldigt diffusa rörelser. Snart kommer det nog igång lite mer, och starkare! 

Ni som inte vet kön ännu, ska ni ta reda på det eller vänta till förlossningen? 😀

• jippi1234

Jag hoppas att vi ska få veta könet på RUL som vi har om drygt 3 veckor. Jag har en känsla att det ska komma ännu en till flicka till familjen, så vi får se om magkänslan stämmer eller inte hehe 

Svar på tråden Bf november