Bf november
Jag har en bebis i sätesbjudning som inte vill vända sig, och igår fick jag veta att jag kommer få ett datum för kejsarsnitt nästa vecka! Alltså att jag denna vecka får veta vilket datum bebis kommer till världen, och att det blir någon gång nästa vecka. Jag har inte älskat att vara gravid, men såklart varit väldigt tacksam för att jag kunde bli det, så det känns jätteskönt att veta att det någon gång nästa vecka är över? Får hoppas det inte drar igång innan dess, för föredrar planerat före oplanerat snitt även om man väldigt gärna vill träffa sin bebis nu!!
Blivit lite stressad av att läsa om tecken på och önskemål om att det drar igång eftersom jag inte haft en plan förutom önskemål om att inte föda i sätesbjudning men nu när det börjar finnas en plan kan jag vara med och tagga till!
Vad skönt att det styrs upp och du får en plan. Tänk så olika det kan vara, min låg ju i säte för någon vecka sedan och jag fick tid för vändningsförsök. jag fick panik av att ev behöva kejsarsnitt och började googla om att föda i säte istället. Dock hade jag nog inte fått det pga deras storleksgränser. Han hade ju vänt sig, vilket blev en lättnad.
Jag har några vänner jag tänkte skulle fått peppa mig om det hade blivit snitt för de hade väldigt bra upplevelser av det och kunde inte förstå att jag inte ville det. Som sagt, väldigt olika vad man föredrar och skönt att olika möjligheter finns.😊
Förstår att det blir härligt att ha ett datum och veta att den kommer då. Själv går man ju verkligen bara och gissar nu...