Inlägg från: Maymom |Visa alla inlägg
  • Maymom

Bf november

Anonym (Emma) skrev 2023-11-01 17:10:29 följande:

Tack för peppandet, men jag har hört om personer som varit öppna uppemot 4cm i veckor? vågar därför inte tro för mycket än. 

Det måste väl ändå vara ovanligt?
    Men förstår att du inte vill ta ut nåt i förskott. Se till att vila upp dig ordentligt så du är utvilad när det drar igång.
  • Maymom
    Andromeda326 skrev 2023-11-02 04:38:39 följande:

Själv vaknade jag av att vattnet gick vid 03, inga värkar ännu men ska in på kontroll på morgonen om det inte drar igång innan dess Förvånad

Bf på måndag, var helt övertygad om att gå över tiden då storasystern kom på bf+13 efter igångsättning men verkar inte bli så denna gång!

Spännande! 

Får se om du får komma hem då efter kontrollen eller om det är igång.😊

• Maymom
    Andromeda326 skrev 2023-11-02 15:40:14 följande:
    Vi kom in strax efter 10 och då var jag öppen 8 cm! Hon föddes 11:55 så hann inte med varken bad eller ryggmärgsbedövning Tungan ute

Wow vilka snabba förlopp ni bjuder på här i tråden! 

grattis!!!

• Maymom

38+3 ingen bebis.

Svårt att sova, får sammandragningar när jag försöker vända mig i sängen men annars inga värkar eller nåt.
    Kände mig bara lite konstig igår i kroppen så fick för mig att det kanske är något på gång ändå. Men kan vara bara att mitt järnvärde har sjunkit så jag är lite mattare och får mer yrsel.

jag hoppas han väntar till helgen åtminstone sen får det vara mer fritt fram att komma.😁

• Maymom
    barnlängtan2021 skrev 2023-11-06 15:56:47 följande:

Vecka 37+1 här och var hos BM idag och fick veta att bebis var fixerad och långt ner. Fått för mig att det är ovanligt att bebis blir fixerad när man är omföderska? 

Har en hel del sammandragningar och mensvärk. Sonen föddes i v 37+4 så hoppas att bebis vill något liknande 

Ja det har jag också hört, att de ofta fixerar sig i sista sekund.
    min bm var förvånad och sa att min hade fixerat sig förra veckan, dvs 2 veckor innan bf. 

Mensvärk låter ju lovande, som att nåt är på g.😊

• Maymom
    Anonym (Emma) skrev 2023-11-06 16:27:28 följande:

Känner igen den känslan. 

Bm gör det på mig under de vanliga inbokade besöken. Jag behövde inte be om det själv, hon som tog upp det som förslag efter kontrollen och allt såg bra ut. 

De tog alltså upp det innan bf?

Med min första pratade vi inte om det förrän vid bf. var dock helt omöjligt då att komma åt, bakåtriktad tapp tydligen.

Nån som känt på sig själv? Jag försökte häromdagen men dels är ju magen i vägen och jag tyckte inte ens jag hittade tappen eller nånting därinne😅
  • Maymom
    barnlängtan2021 skrev 2023-11-06 16:49:29 följande:
    Jag hoppas på det. Vill gärna att den kommer senast nästa vecka om jag får bestämma haha. Vi ska försöka med färdknäppen ikväll och se om det hjälper oss denna gång också 😅
    Kör på!!! 😅
    håll oss uppdaterade om det funkar.😊
  • Maymom
    Anonym (Emma) skrev 2023-11-07 14:17:08 följande:
    Eller nä, min gravidhjärna. BF är den 9:e och det är ju på torsdag. 
    Min gravidhjärna tänkte att: torsdag, det är ju imorn!.😅

Själv har jag en vecka kvar men nu känns det ju nästan som att nåt hänger ut när han rör sig därnere😅

Men fortsatt inga förvärkar här, mycket sammandragningar och jobbigt att sova men inga tecken på att det är på g.
  • Maymom
    barnlängtan2021 skrev 2023-11-07 21:40:29 följande:
    Maymom skrev 2023-11-07 21:07:46 följande:

Vilken position tänker ni att ni vill föda i?

Har ibland också världens tryck nedåt så det känns som att trycker jag nu så åker huvudet ut typ 😂 Men har inte känt någonting alls idag. 

Sonen födde jag liggandes på sidan och tyckte det kändes bra så vill nog göra liknande denna gång! 

Jag föredrog också sida framför ryggläge och vill nog köra på det eller om jag får för mig att testa nåt annat eller de rekommenderar nåt.
Svar på tråden Bf november