pinkv0dka skrev 2023-07-13 16:34:49 följande:
Det är mysigt med sparkarna, känner dom mest när jag ligger stilla. Sömnen har än så länge inte påverkats av dom.
Måste faktiskt säga att det här med att vara gravid är nog inte riktigt min grej, visst det är mysigt och roligt att köpa alla grejer men jag känner mig lite ensam och begränsad i min egna kropp.
Har världens finaste människor omkring mig men ändå gnager den där ensamhetskänslan ibland och jag längtar tills vår son är här.
Fysiska symtom som jag har är att jag lätt blir andfådd, halsbränna, sammandragningar om jag tar en snabb promenad osv.
Jag går på semester om en vecka och det ska bli så skönt känner jag, för min kropp och allt. Vi ska även börja gå på föräldrarkurs då, någon annan som varit på det nu/tidigare?
Det är ju mycket tankar och känslor inblandade i en graviditet. Jag vet att jag satt och grät när första sonen var född för jag var så rädd att han kommer bli knivhuggen på krogen när han blir stor😅 insåg att det var så min baby blues visade sig.
Kan förstå att det känns begränsande med kroppen, det är ju inte för evigt får man minnas när det är som tuffast.
Jag har haft ont igår och idag typ runt magen, kan det vara nåt ligament kanske och magen har känts tung, vill hjälpa till att hålla upp den. Tror det kommer bli tyngre denna gång än förra.
Mitt första barn kom under Corona, så allt sånt var inställt, tror vi fick en hastigt inspelad föreläsning, sen följde jag instamorskan och lyssnade på vattnet går podden.
Att föda-Gudrun abascal, var en bra bok att läsa. Hon är även bra att lyssna på.
Jag gillade inte föda utan rädsla, tyckte den oroade mer, men övningarna i slutet kan vara värda att kika på.