Inlägg från: Anonym (HF) |Visa alla inlägg
  • Anonym (HF)

Bf november

Väntar syskon med bf 4/11.
    Har ett barn född oktober -19.
    jag har börjat inse nu att jag är gravid! Igår var jag och handla och fick syn på en gullig pyjamas och började nästan gråta. Helt tårögd gick jag med den i butiken och den fick följa med hem.

Vi har inte berättat för någon än. Är lite paranoid över att något ska gå fel tyvärr. Vi berätta inte förrän v21 med förra graviditeten. Men denna gång syns det nog tidigare för jag är redan svullen som bara den!

Var bor ni alla? {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (HF)

Jag kände min bebis ganska tydligt i 2-3 veckor. I slutet verkligen regelbundet. Senaste 3 dagarna ingenting. är i v 18 (17+1)  Fler som haft/har det så? 

• Anonym (HF)

Tack för era svar Hjärta Har också läst att det kan ändras beroende på hur bebisen ligger men klart man är lite orolig när det ändras så tydligt.. Oskyldig skönt att höra att andra varit med om liknande. 

jag försöker att hålla mig lugn till rul som är om 2 veckor. 

när är det dags för er andra? 

• Anonym (HF)
    Maymom skrev 2023-06-02 00:40:16 följande:

Ca 3 veckor till rul. Här går tiden ganska snabbt tycker jag, v17 idag och 40% avklarat redan, vad hände?😊
    Fick reda på att bebisen också är rh- så jag behöver ingen extraspruta denna gången.

Lite småtrött men annars känns det bra just nu, magen börjar redan synas, får se om den går att dölja ända fram till rul. Men lite skönt att den kommer, då kanske det kommer synas att jag är gravid i sommar när jag har bikini istället för att jag bara ser lite tjock ut som nu.😅

Håller med dig! det har gått så sjukt fort denna gång. (andra barnet).
    Måttet runt min mage har ökat REJÄLT men har bara gått upp 1 kg. Dock så ser jag bara tjock ut. Jag har nyligen gått ned ca 40kg Så där är ganska mycket ?mjukt? på magen som nu ser så stort ut igen. Jag som äntligen börjat bli lite platt. Hoppas på en fin gravidmage i sommar så att jag Inte bara ser tjock ut igen Oskyldig
    Min sambo säger ?hur kan du bry dig? men jag hade ju så gärna haft en fin gravidmage denna gång då jag förra graviditeten vägde typ 20-25 kg mer än nu. klart man drömmer om fina klänningar och att det faktiskt SYNS att man är gravid denna gång! 

kommer ni andra att boka in gravidfotografering?  Jag fota i stort sätt ingenting alls första graviditeten men funderar på det denna gång. Eller att be sambon fota {#emotions_dlg.djavulsk}

• Anonym (HF)
    Anonym (Elsy) skrev 2023-06-01 21:23:08 följande:
    Också rul om två veckor. Tiden går både fort pch långsamt. 
    Nu nojar jag mig över extremt vattniga flytningar.
    Det har jag också. Och andra flytningar med.
    så obekvämt! Men helt normalt enligt min bm.

Men man vill ju ha rul NU så man kan få veta att allt på riktigt är bra.
    vi har inte berättat för familj och våra barn än.
    bara min mamma.
  • Anonym (HF)
    Anonym (Elsy) skrev 2023-06-08 11:50:35 följande:

Jag har haft jobbigt mensliknande värk sedan igår morse. Gör mig orolig, lite har jag känt tidigare men inte så mycket som nu. Har någon annan erfarenhet av det?

Jag har haft det mest hela tiden. Mer vissa dagar och mindre andra. Det är visst växtvärk 
  • Anonym (HF)
    jippi1234 skrev 2023-06-09 19:01:15 följande:

Alltså WOW 
    Idag kom den riktiga buffén som jag, min sambo och dotter fick chansen att känna på magen! riktigt häftigt att alla fick känna den lilla röra sig runt där inne 😊 går in i v18 imorgon 

åh vad kul! Längtar tills vi kan känna. Jag har lite vaddering på magen om man säger så! Haha! Så det kan nog ta lite tid tyvärr. 

• Anonym (HF)

På torsdag ska vi äntligen på RUL!
    Vi hade tänkt vänta att berätta för barnen tills dess men då de bor här varannan vecka så ska vi berätta redan på måndag när de kommer.
    så spänd och nervös på hur de ska ta det.

Vi har inte bestämt oss för om vi ska ta reda på kön heller. Jag har ett barn sedan innan och med det barnet tog vi inte reda på kön. tyckte det var så spännande att få vänta. Men jag börjar känna mer och mer att jag vill veta denna gång! 

• Anonym (HF)
    Maymom skrev 2023-06-10 21:08:09 följande:

Här är det drygt 2 veckor kvar till rul, segt.
    tänker kolla kön, gjorde inte det med första, men om detta är en kille behöver jag klura rejält på namn...
    vad har ni för namn ni funderar på?

Känner inget just nu, mer än massa bubbel i magen häromdagen men det var för högt upp för att vara bebis. Förra gången kom det igång ordentligt 18+5 så har lite tid kvar innan det kommer kännas rejält, har moderkakan i framvägg så det hindrar ju lite..

Vi har en lista med nam? Men problemet är att jag och sambon inte alls har samma smak. Han gillar väldigt annorlunda namn medan jag gillar äldre svenska namn.
    vår gemensamma dotter fick ett dubbelnamn som bara hon heter. Ni vet sånt riktigt udda. gillar det inte alls så vi kallar henne bara vid ett av namnen. Hon fick sitt namn när hon var 4 månader! 

vi hade ett namn vi var överens om när hon låg i magen som är lite annorlunda och inte alls ?svenskt?. Bonnie.  Men när hon sen föddes så sa nägon på BB till mig att usch det är ett hundnamn. Så då börja jag vela och ville ha ett svenskt namn igen. Något som gått i släkten eller så. Samtidigt hade sambon barn sedan tidigare och jag ville ge dem en chans att vara delaktiga så det sluta men ett namn jag ångrar än idag. men som jag vant mig vid. så denna gång vill jag bestämma namn INNAN samt inte berätta för någon förrän vi bestämt oss så vi slipper alla åsikter. De 4 månader vår dotter var namnlös så hade vi många namn vi faktiskt tyckte om men så när vi sa till familj och vänner vilja namn vi tänkte på fick man ju alltid någon dålig kommentar. Jag var ganska lättpåverkad just då, det Var stor omställning att bli mamma, och alla hormoner plus att jag blev väldigt sjuk i början och fick fara in och ut på sjukhus. Iallafall så vill jag att jag och sambon kommer överrens denna gång och sen bara berättar att nu kommer bebisen heta si eller så och vi önskar inga åsikter kring det! 

låter jag sjukt tråkig nu? haha. Men så får det bli! 

Vår gemensamma dotter som fyller 4 år i år har bestämt ett namn och vi tänker eventuellt ha det som förnamn eller mellannamn.

Men de få namn vi kommit överens om är 
    Ebbe
    Arnold

Alma
    Lykke
    Elise 

och då ska ni veta att jag från början hade en lista på typ 50 namn. Vissa som jag VERKLIGEN vill men som sambon vägrar. 

fick du det namn du ville på er första? 

har ni någon lista med namn redan nu?
    Tar ni samma lista ni hade till er första eller en helt ny? 

• Anonym (HF)
    Anonym (Elsy) skrev 2023-06-10 18:17:08 följande:

Av någon anledning lyckas jag inte citera. Nu har mensvärken lättat lite men ersatts med ett tryck neråt. Blir såklart orolig igen. Alltid är det något

Spännande med rul! Vi har också vårt på torsdag och ska ta reda på kön. Gjorde inte det första graviditeten men andra och nu gör vi det nog mest för syskonen som vill veta

men precis så tänker jag, syskonen vill så gärna veta. Kanske underlättar det för dem om vi vet att de är lillebror eller lillasyster samt ett namn. Så man kan prata om det mer än ?bebisen?. Vi ska fundera några dagar till.. 

jag har också tryck neråt. Har haft ont i ligamenten ända sen typ v 8, om jag hostar, nyser, sträcker på mig eller om jag reser mig fort. Men nu börjar jag få tryck nedåt och även ont i typ blygdbenet. 
    Står i min app att man kan börja få ont i bäckenet men detta är liksom längre ned. Har du också ont där? 
  • Anonym (HF)

En till fundering!
    min bebis/livmoder är till höger i min mage. Har en bula liksom mer på höger sida och känner rörelserna mer till höger. Undrar om det är normalt eller Om det kan ha att göra med tidigare kejsarsnitt. Ska såklart fråga på torsdag, men jag tycker det känns så konstigt! 

Med förra barnet var jag stor i mitten eller så ?som man ska.?

• Anonym (HF)

Så fina namn ni har! Kan säga att allihop finns på
    min lista men min sambo är såååå svår!

Nu har vi bestämt Ebbe om det är en pojke. 
    Vi tog inte reda på kön i torsdags men jag känner så starkt att det är en pojke.
    Min morfar hette Ebbe. Så nu när jag berätta för min mormor att jag är gravid sa jag också att vi kommer FÖRMODLIGEN att döpa bebisen till Ebbe om det är en pojke. om inte annat som mellannamn. Min dotter bär henne namn som mellannamn. Hon blev glad och rörd. 

Jag vill gärna hedra dem och jag vill att mitt barn ska ha ett namn med betydelse även om det så är ett mellannamn. 

Jo, vi fick könet på bebisen nedskrivet på en lapp! Det fick vi även förra gången men vi titta aldrig på den. Denna gång är jag mer sugen på att titta men sambon vill i så fall ha en ?gender reveal? för bara oss och barnen så vi får se hur vi gör. 

trycket nedåt har lättat. Jag får ont när jag reser mig fort eller om jag kostar eller nyser. Men annars känns det mycket bättre nu.

jag känner bebis varje dag igen sedan kanske en vecka tillbaks. Känner även puffarna utanpå magen. just nu känner jag trånga svepande rörelser typ. Men ibland känner jag sparkar och puffar. Det där fladdret som jag kände med första barnet kände jag bara precis i början med denna bebis i kanske v13-15. efter det mer svepande rörelser.

Jag känner redan sån kärlek till min bebis. Pratar med den, ?jag längtar efter dig. Undrar vem du är? Jag älskar dig?. 

Det är så coolt att vara gravid!! 

• Anonym (HF)

Just det. Jag har moderkakan i framvägg. Så jag känner sparkarna på utsidan bara när jag håller på sidan av bulan på magen eller hur man ska säga. Lite tråkigt. barnmorskan sa att det kan bli fortsatt svårt att känna bebisen men att det är bra att jag vet att moderkakan ligger så så att jag inte blir orolig om jag inte känner.

någon som har moderkakan i framvägg eller har haft? 

• Anonym (HF)
    Maymom skrev 2023-06-27 21:04:34 följande:

Härligt att höra att det såg fint ut för er också på rul!
    😃
    dags för en ny bf-lista kanske? Vilka har bytt datum och vet ni kön? precis som pinkv0dka så
    väntar jag son och blev flyttad från den 22 till 16.Fyll på här:

16/11 maymom
    18/11 pinkv0dka
    4/11 HF (Frida) 

Svar på tråden Bf november