Inlägg från: Anonym (Lovisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lovisa)

Bf november

Hej!! 

Plussade i tisdags 14/3 bim-3, har BF 24 november enligt app, blev jätteförvånad när jag plussade då jag bara skulle testa för att få igång mensen eftersom jag verkligen inte trodde de tagit sig denna månaden. Har inga symtom mer än lite lite molnvärk till och från. Jag är snart 31 och min sambo 35. Vad gör man nu? BM har jag ringt och fått tid till om två veckor, men försäkringar? Något mer att tänka på? Långt inlägg men är lite i chock. 

Lägger till foto på testet bim-3, testet togs på kvällen. 

• Anonym (Lovisa)
    Ringer ni 1177 och rådfrågar när ni börjat blöda? Eller vart ringer ni för att få komma in och göra vul? började blöda mycket i morse, har inte ont och de kommer inga klumpar. 1177 sa att jag skulle avvakta, men med är lättare sagt än gjort. 
  • Anonym (Lovisa)

Jag är i v.9 (8+3). Är det för att jag inte har ont som jag inte får komma in och göra ett vul? Jag har mitt ul 16 maj och tills dess vill jag inte vänta nu. 

Nej de sa att jag skulle kontakta min BM för rådgivning, men jag känner att jag vill in och kolla för om det är missfall så vill jag bli skrapad direkt. Har gjort en abort för många år sedan då jag fick göra två medicinska aborter och för att slutligen bli skrapad för att min kropp inte klarade stöta bort allt. 

• Anonym (Lovisa)

Glömde svara, jag har haft ganska milda symtom. Lite lätt illamående och ömma bröst och det har jag fortfarande. 

• Anonym (Lovisa)

Ringde direkt till kvinnokliniken och förklarade, fick en tid i eftermiddag 15:15. känns jobbigt för jag tog ett gravtest i morse någon timme efter jag stigit upp och de är svagare än det jag tog i fredags, ända skillnaden är att i fredags tog jag med morgonurin och idag hade jag kissat en stund innan. Men undrar om testen kan skilja mycket i v.9 beroende på när på dagen man tagit test? Känns ju som hormonerna borde vara höga hela tiden. 

• Anonym (Lovisa)
    Det gick bra🙏🏼  man kunde se en liten minimänniska på 2cm med ett pickande hjärta. De kunde inte hitta källan till varför jag blöder så mycket. Känns så overkligt, jag var totalt inställd på missfall efter de där graviditetstestet jag tog som visade så svagt.
  • Anonym (Lovisa)

bild ifrån kub i v.14 (13+1)  om jag minns rätt. Någon teori om de blir kille eller tjej? Bebisen låg aldrig still så detta är den bästa bilden😅
  • Anonym (Lovisa)

Ni som känt fladder i magen, hur ofta gör ni det? Och hur gör ni för att få ?igång? bebisen? Jag har inte känt något nu på två dagar och förstår att det är helt normalt såhär tidigt, men vill ha ett livstecken nu  

• Anonym (Lovisa)

Skönt att höra att det inte bara är mig det ?avtagit? för😊. Ska testa att dricka kallt vatten och lägga mig på höger sida och hoppas på att man får känna lite fladder.

Svar på tråden Bf november