• Lama21

IVF och återföring av 6-dagars embryo

Nej men är det sant?! Så roligt!! Stort grattis!! ❤️❤️

• Lama21
    Agult skrev 2023-03-08 10:14:47 följande:

@Sophiee92 Nämen va öre sant???? Grattis ❤️❤️
    visa gärna bild om du har 😍

@Lama21 tröttare skulle ja säga, somnat ?mellan 20-21 både igår o idag. Något ömma bröstvårtor, molande värk i magen har lagt sig. Hur ör sina symptom?
    o fortsätter du testa eller har du slutar med det efter pluss?🙈

Är öm (och svullen) i hela brösten förutom bröstvårtorna, intressant att det kan vara så olika. Känner inte av någon ökad trötthet direkt, däremot fortsätter jag vakna varje natt av att jag är kissnödig. Känner också ett svagt illamående ett par gånger per dag. Molandet har nog lugnat sig för mig också, känner av det ibland bara.

Haha har testat varje dag fram till igår. Vill försäkra mig om att det fortfarande är plus... Nu tänkte jag däremot ta en paus i testandet, ska iväg imorgon och är borta hela helgen. Sen blir det nog test på måndag igen, det digitala borde ha stigit till +3 veckor då, vill gärna se att det ökar. Hur gör du själv med testandet? ;)

Sophiee92 skrev 2023-03-08 10:20:13 följande:

Tack! ❤️❤️❤️ Förstår fortfarande inte att det är sant. Första plusset i mitt liv efter 1,5 års försök

Så glad för din skull! Hur mår du då?

• Lama21

Förstår precis, riktigt skönt att ha fått ett plus! Tråkigt dock om det blev missfall men för mig kändes det skönt ändå just att ha fått ett plus. När det blev så för mig skulle jag ringa in när det inte var ett plus längre, för säkerhets skull. Vad sa dom när du pratade med dom idag?

Jag mår bra, känner inte supermycket symptom just nu. Fortsatt ömma bröst, lite kissnödigare än vanligt och lite molvärk, främst på kvällen när jag ska sova

• Lama21

Förstår också att det är svinjobbigt och tråkigt om det nu blev missfall

• Lama21

Ja, jag fick också missfall efter första försöket. Tre dagar efter testdag, men hade småblödit som hade ökat lite hela tiden typ en vecka innan så det var ganska väntat när det väl hände. Testade väldigt väldigt svagt så för mig var det negativt typ fem dagar efter. 

Märkligt att det ökar för dig, man har ju hört att det inte är omöjligt att blöda mycket men att det på nåt sätt stannar kvar ändå, man kan ju hoppas! ❤️

Agult, har också googlat på liknande saker för jag upplever att mina symptom också har minskat, är livrädd för MA, vill bara göra det där ultraljudet. Men jag har också sett vissa som har varit med om minskade/inga symptom där allt sett fint ut. Det är ju fortfarande väldigt tidigt och en del verkar inte få symptom alls förrän rätt sent. Men det är svart att inte tänka katastroftankar... 

• Lama21

Det här känns som en väldigt skön milstolpe med +3! Har varit borta och inte testat sen i onsdags så tog ett par test när jag kom hem. Äntligen är teststrecket lika starkt som kontrollstecket och +3 {#emotions_dlg.flower}

• Lama21

Har också läst nånstans (förmodligen på familjeliv) att rfsu visar svagare än andra. Har bara tagit rfsu förutom det digitala och ett från testlagret som jag fick från livio så har inget att jämföra med tyvärr. Idag är första där den är lika stark som teststrecket för mig. Så här såg det ut testdag för mig om du vill jämföra med något. Dina andra ser ju väldigt fina ut! 

Sophie, tråkigt men som sagt skönt ändå att du faktiskt fått plus första gången! Håller tummarna för nästa återföring! ❤️

• Lama21
    Agult skrev 2023-03-14 20:24:19 följande:

Jag har börjat få ömma bröstvårtor igen, kissat ofta idag och liiiite molande värk. Hur går det för dig?😊

Skönt att du börjar känna symptom igen, kanske minskar oron något? 

Samma som tidigare för mig. Ömma bröst, lite mer kissnödig, molande ibland. Börjar nog känna mig något tröttare än vanligt också. Är fortfarande bajsnervös inför ultraljudet som är om två veckor... 
  • Lama21

7+4 kommer jag vara när det är dags för ultraljudet, du då? 

Verkligen, det gör dom för mig också... Det lilla illamående jag haft har jag inte känt av på ett tag, så nu är jag nojig igen 😬 men bara försöka tänka positivt, det är ju ändå inget man kan göra åt det!

MeIMyself skrev 2023-03-15 10:14:09 följande:

Hej,

Så glad för er som lyckats.
    Vi lyckades inte med vår första färska i februari nu ska vi testa med den enda vi fick till frysen. 
    Hoppas den klarar sig så vi kan få tillbaka den snart och bli gravida.
    Blev ni gravida med frysta eller färska? 

Jag fick min mens igår, så måndag ska jag börja kolla med ÄL-stickorna.

Håller tummarna för din flinga i frysen! Blir det insättning den här cykeln? Är det i naturlig cykel eller ska du ta någonting för att stimulera? 

För mig var det fryst, lyckades inte heller med den färska. 
Svar på tråden IVF och återföring av 6-dagars embryo