Inlägg från: Anonym (Ja det är jag igen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ja det är jag igen)

Bästa sättet att få en kärleksförklaring?

Tänk dig att någon berättar att hon älskar dig och vill bli tillsammans med dig, men du har inte haft kontakt med henne på ganska länge. Vad är då trevligaste sättet alt. minst otrevliga sättet att få veta detta? Handskrivet brev via post, handskrivet brev i brevlådan, telefonsamtal, röstmeddelande, över rad sms, i email, att hon plingar på din dörr, att hon kontaktar dig frågar om ni vill ses och berättar det då eller att hon dyker upp på din arbetsplats? Alternativa förslag tas tacksamt emot. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bästa sättet att få en kärleksförklaring?

Sista förslaget med tvättstugan verkar lite out there kanske men vi bor i samma område och jag vet vilken hans tvättnyckel är så det skulle kunna gå att bara dyka upp där. 

Anonym (Nej) skrev 2023-02-24 19:01:20 följande:

Inget av dem!! Man säger inte en sådan sak ur tomma intet efter lång tid utan kontakt, det är sjukt obehagligt och jättekonstigt!

Är inte ur tomma intet, jag har tänkt på detta ganska länge nu men utan att få en bra plan. 
    Anonym (??) skrev 2023-02-24 19:39:01 följande:
    Vad är bakgrunden? Har ni varit ihop förr? Dejtat? Varit kk? 
    Jag menar, annars blir det ju oerhört random om någon ska tala om att den älskar någon. 

Och så lång tid sedan ni haft kontakt? 
    Var ett par tills för ca 3 år sedan, har haft väldigt lite riktig kontakt sedan dess, men blivit många hej och så där eftersom vi bor ganska nära och ses i butiken, ute, osv. Jag lämnade honom om det spelar roll, det var väldigt dumt.
    Anonym (Em) skrev 2023-02-24 19:56:52 följande:

Du får väl skriva lite först, sen bjuda henne på dejt först och sen se om det blir fler. Efter ett tag kan ni bli tillsammans och sen kan du berätta att du älskar henne. Du kan ju inte bara dyka upp från ingenstans, säga att du älskar henne och säga att du vill bli tillsammans. Om det är din plan behöver du tänka många varv till. 

Anonym (M) skrev 2023-02-24 20:36:13 följande:

Kärleksförklaringen kan få vänta lite. Börja med att återknyta kontakten och ta det ett steg i taget.

Har funderat på det. men problemet med det är att jag har väldigt svårt att hålla inne med känslor om jag är själv med en man jag är kär i så kanske därför bäst att vara ärlig på en gång?
    Anonym (Nej) skrev 2023-02-24 20:21:50 följande:
    Du har tagit fel på könen här. Personen som ts tänker kärleksattackera är kille.
    :) japp
    Anonym (Nej) skrev 2023-02-24 19:52:26 följande:
    Ja DU har det men inte han antagligen, och det har gått lång tid sedan ni hade kontakt senast säger du. Fattar du inte hur konstigt det här verkar...?

Jo, men jag tänker mig också att det kan vara romantiskt även om det är konstigt?
    Anonym (Juli) skrev 2023-02-24 21:43:01 följande:

Exakt. Alla alternativen i omröstningen hade jag uppfattat som knäppa eller läskiga. 

Du är kär i minnet av den här personen, TS. Det du kan göra är att fråga om han/hon vill ses och så får du se vart det leder. Vill den andra börja umgås igen märker du ju det. Om den inte vill det har ni sluppit en rätt jobbig situation som det ju blir om du öser ur dig kärleksförklaringar och den andra har gått vidare för länge sedan. 

Jag tänker att försöka ta kontakt och se vart det leder hade vart jättebra, men det är av olika anledningar väldigt svårt för mig att göra.
    Anonym (Nej) skrev 2023-02-24 21:44:31 följande:
    Nej ts det är inte romantiskt, det är tyvärr bara konstigt. Det har gått tre år och du har inte gått vidare, du måste först se om han har något intresse öht.
    Jag tänker att det hade vart väldigt vågat men också väldigt romantiskt att bara vandra bort, hoppas han inte har sällskap och är hemma, plinga på hans dörr och fråga om jag kan komma in en stund. När jag är insläppt försöka kyssa honom, hoppas på gensvar och sedan ha sex med honom och efter det säga att jag älskar honom och att jag vill att det blir vi två igen som förut. Det hade väl vart väldigt romantiskt?

Jag tänker det blir pang på, allt på en gång och jag visar att jag verkligen är kär i honom och inte döljer något, inte manipulerar utan bara visar och berättar hur jag känner för honom? jag kan vara precis sådär creepy om det där anses som creepy. Går det dåligt blir det givetvis gråt och depression i ett kvartal men det är inte första gången jag gör bort mig, långt ifrån och han är dessutom värd att göra bort mig för. 

Anonym (Nej) skrev 2023-02-24 22:40:37 följande:
    Men herregud ha lite gränser människa! Nej, det är inte romantiskt om du inte är säker på att han vill det, annars är det faktiskt bara sexuellt ofredande och en brottslig tvångshandling att kasta sig över någon på det sättet. Allt handlar inte om dig och vad du vill!
    Jag är 156 lång och väger 41kg. Han är 190 och väger kring 120-130 kanske ännu mer. Så jag är inte orolig för att jag skall råka våldta honom. Men ok det kanske är lite över gränsen ändå.

Men kanske bara bli insläppt klä av mig och vara naken inför honom, titta nu är jag naken, vad tycker du om det? Följt av sex (förhoppningsvis) följt av kärleksförklaring. Alltså jag vet inte hur jag skall göra riktigt om jag försöker så bra jag kan, kom gärna med förslag. 
    Anonym (Nejtack) skrev 2023-02-24 22:44:37 följande:

Nej jag hade inte velat ha något av det. Om vi inte har kontakt sen länge så finns det nog en rätt bra anledning och jag har gått vidare. 

vill personen något kan den messa mig och kolla läget, men alla andra förslag känns bara sjukt läskiga. Hade inte velat ha en kärleksförklaring heller, man får väl kolla upp först om den andra ens vill ha kontakt.

Är det så sjukt läskigt verkligen? Jag är mindre än honom,  yngre än honom, han är en han, vi var tillsammans i två år så han känner mig, han har älskat mig tidigare.... hur läskig kan jag då vara? 
    Vargaflickan skrev 2023-02-25 00:03:42 följande:
    Kom vi inte fram till i dina tidigare trådar att du måste ta en paus från relationer och faktiskt jobba med dig själv? För du begår samma misstag ännu en gång...
    Nej. Det var något som de som svarade i tråden kom överens om, inte jag. Jag sa att jag skulle överväga det, men jag lovade ingenting. Jag mår skit som singel, det är nästan konstant skit och deprimerande, men jag vet att jag var lycklig med honom och hoppas kunna bli det igen. I vuxen ålder är det annat än kanske några få veckor här och där enda perioden i mitt vuxna liv jag varit lycklig var med honom. Jag får gå tillbaks till tonåren annars för att hitta en tid när jag var lycklig.

Min störning blev typ nedskruvad till hälften av stördheten med honom. Var väldigt mycket mer harmonisk och trygg med honom.
    Anonym (Nejtack) skrev 2023-02-25 00:22:50 följande:
    Det har inget med storlek att göra. Ditt resonemang är underligt. Ja, han älskade dig då, det betyder inte att han gör det nu. Att ens tänka tanken på att manipulera honom med sex är ju ännu mer wacko, har du inget annat att erbjuda i ett förhållande än sex?

mannen har gått vidare om det är 2 år sen och ni inte hörts. Med största sannolikhet så har han fattat hur manipulerad han var av dig och detta beteende tidigare.

jobba på att duga som du är, påklädd och utan partner. Du blir inte en bättre version av dig själv för någon vill ligga med dig. ta itu med din ångest och brkräftelsebehov först innan du närmar dig någon romantiskt igen.
    Har väldigt lite utöver min kärlek, trohet och sex att erbjuda i en relation ja. Men jag tycker jag förtjänar att försöka mitt bästa att bli lycklig ändå. Vi var ihop i 2 år, vart i sär tre. men jag har hört att han saknade mig och inte ens ville tänka på att dejta i två år efter, lika länge som vi var ihop vilket ändå måste vara en tydlig indikation på att det finns mycket kärlek till mig i honom. Eller?

När vi var ihop fick han mig att känna mig som att han tyckte att jag var helt underbar, att han var stolt över att synas med mig inför kollegor och vänner.. 
    Anonym (Li) skrev 2023-02-25 01:03:08 följande:

Alternativet att stämma träff och säga då, valde jag. Då har han åtminstone gått med på att träffa dig. Så det är det bästa alternativet.

tack. När vi sedan då ses, har du en idé om hur jag skall agera eller vad jag skall säga då?
    Anonym (Li) skrev 2023-02-25 01:10:11 följande:
    Det vet jag inte däremot, trodde du hade din kärleksförklaring färdig, och bara ville ha svar vilken kommunikationsväg som var den bästa...
    Har skrivit ett par olika, men de blir väldigt långa och knäppa. Vad sägs om ett väldigt neutralt: "Hej *******. Jag skulle väldigt gärna vilja träffa dig för att prata en stund. När det passar dig, hos mig eller dig eller på något annat ställe" 

?

Min kärleksförklaring kommer bli knäpp oavsett så jag tror det är bäst att försöka ha sex med honom före? Eller kanske under sex? Att jag ser till att hamna överst och så säger jag det då?
    Vargaflickan skrev 2023-02-25 01:12:50 följande:
    Och det är därför du måste jobba med dig själv, det är väldigt destruktivt att basera sin lycka på att vara i förhållanden, och du borde ju insett vid det här laget att ditt beteende är det som gör att dina förhållanden inte funkar, och om du inte fixar grundproblemet så kommer de inte att göra det heller...
    Mitt beteende sabbar mina förhållanden, men jag mår också väldigt kasst som singel. Så min lycka baseras på att vara i relation med en bra man, och han är en sådan. 

Grundproblemet är alltså egentligen brist på man, eftersom så mycket löser sig av sig självt av det. Min EIPS (Borderline) kvarstår ju givetvis oavsett men den blir väldigt mycket enklare att leva med om jag har en bra man. 

Anonym (Juli) skrev 2023-02-25 09:24:47 följande:

De flesta människor mår bra av att leva i en nära relation, men om man hänger upp sin lycka helt på den andra blir det ett extremt tungt lass för den att bära. Ytterst få klarar av det utan att bli kvävda. De flyr förr eller senare för att rädda sig. För att ha en långsiktigt fungerande nära relation behöver man fungera ok själv. Inte perfekt, men ok. 

Jag överlever. Sköter mitt jobb (halvtid ibland upp tom 75%, när jag jobbat heltid har det vart si och så med det), betalar mina räkningar så det är väl ok beroende på definition av ok.

Men har svårt att äta på regelbundna tider, sköta sömn (tror jag sovit i snitt 3-4H/natt senaste månaderna så är väl lite lightpsykotisk kanske), tränar bara sporadiskt kan vara 5 pass en vecka, 0 nästa,  lägenheten ser ut som en bomb briserat, inte köpt nya kläder eller en enda ny pryl på över 1 år (så jäkla trist att shoppa ensam), jag spelar tv-spel 4h om dagen eller ibland ännu mer...

Jag behöver verkligen leva i en relation.
Svar på tråden Bästa sättet att få en kärleksförklaring?