Inlägg från: Anonym (Li) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Li)

Bästa sättet att få en kärleksförklaring?

Alternativet att stämma träff och säga då, valde jag. Då har han åtminstone gått med på att träffa dig. Så det är det bästa alternativet.

• Anonym (Li)
    Anonym (Ja det är jag igen) skrev 2023-02-25 01:06:52 följande:
    tack. När vi sedan då ses, har du en idé om hur jag skall agera eller vad jag skall säga då?
    Det vet jag inte däremot, trodde du hade din kärleksförklaring färdig, och bara ville ha svar vilken kommunikationsväg som var den bästa...
  • Anonym (Li)
    Fjäril kär skrev 2023-02-25 10:44:01 följande:
    Nej han är inte kär i dig. Då skulle han ha kommit tillbaka till dig av egen vilja. 
    Att han inte dejtat på två år betyder ingenting annat än att han behövde läka sig själv efter ert förhållande. Vad jag minns från andra trådar hade ni det stormigt och jobbigt och han orkade inte med det. 
    Tänk om han tänker samma sak? Nej hon är inte kär i mig, då skulle hon ha kommit tillbaka nu
  • Anonym (Li)
    Anonym (M) skrev 2023-02-25 13:26:31 följande:

Ditt resonemang är väldigt egocentrerat. Varför är det bara du som har rätt att må bra? Varför ska din partner offra sin egen psykiska hälsa för din skull?
    Hon skrev inte att han ska offra sin hälsa eller må dåligt.
  • Anonym (Li)
    Anonym (Ja det är jag igen) skrev 2023-02-25 13:22:36 följande:
    Anonym (Juli) skrev 2023-02-25 11:47:07 följande:
    Exakt vad jag också anser. 
    Jag växlar mellan att han kommer bli sur och be mig dra åt helvete (Ok så skulle han inte säga utan mer något väldigt försiktigt försök till finkänsligt men med samma betydelse) och att han kommer bli alldeles jätteglad, säga att han älskar mig också och gärna vill ha tillbaks mig.

Enda sättet att veta är att prata med honom...men förbered dig på att kanske få nobben. Men då vet du åtminstone.
  • Anonym (Li)
    Anonym (M) skrev 2023-02-25 13:50:52 följande:

Nej, men det är det som blir konsekvensen av att leva i ett sådant förhållande.
    Nej inte nödvändigtvis.
  • Anonym (Li)
    Anonym (Juli) skrev 2023-02-25 14:40:21 följande:
    Exakt. Att helt ensam vara ansvarig för att en annan människa inte ska falla sönder och samman är fruktansvärt tungt. 
    Men det gäller väl alla förhållanden. Ska man resonera som så att jag får inte göra slut för då faller kanske personen sönder och samman. (Ja, man behöver inte ha borderline för att bli krossad av ett uppbrott) Tycker du att det är rimligt.
  • Anonym (Li)
    Fjäril kär skrev 2023-02-25 14:07:15 följande:

Ko

Nej det var hon som gjorde slut och det finns ju alltid en anledning till att man tar det initiativet... Det finns en anledning till att det inte fungerade. 
    Inget av det här betyder att han inte vill ha henne.
  • Anonym (Li)
    Anonym (Juli) skrev 2023-02-25 15:31:54 följande:

Du missuppfattade. Jag menade inte att man inte får göra slut med en labil person utan att TS behöver lära sig fungera på egen hand istället för att låta en pojkvän ta det ansvaret.

Detta för att ingen ska behöva hamna i situationen att de inte vågar lämna TS pga hennes dåliga mående. Vem som helst som blir ihop med TS i nuläget vet ju att hon inte klarar av att ta hand om sig själv. De vet precis hur det blir om de lämnar. Det går inte att jämföra med att avsluta ett förhållande med en normalfungerande person. 

Men du kanske inte vet vad EIPS är? 

Mitt förslag är att TS istället söker boendestöd för att klara av sitt liv. 

Så du dömer TS till ett liv utan förhållande för att hon har eips?

Sen vad mannen vet, vet inte du...
  • Anonym (Li)
    Anonym (Juli) skrev 2023-02-25 16:17:08 följande:
    Anonym (Li) skrev 2023-02-25 16:11:18 följande:
    Så du dömer TS till ett liv utan förhållande för att hon har eips?

Sen vad mannen vet, vet inte du...

Men snälla människa, läs vad jag skriver istället för att hitta på en massa... 

Men vad hjälper det då, hon kan ändå falla tillbaka till sitt gamla efter att du har godkänt hennes jobb med sig själv och gått in i ett förhållande.
  • Anonym (Li)
    Anonym (Ja det är jag igen) skrev 2023-02-25 16:36:04 följande:
    Tack igen  // Hjärta Jag tänker också att det är lättare att jobba med mig själv när jag mår bra (för att vara mig) och det gör jag med en bra man.
    Ja, du vet bäst själv vad du behöver.

Ett problem är dock att det är ingenting som du kan ta för givet. Ett förhållande är ingen rättighet. Tänk på det och var beredd på att förbli eller bli ensam.
  • Anonym (Li)
    Anonym (Ja det är jag igen) skrev 2023-02-27 13:08:41 följande:

5H kvar...Så jäkla nervös! 

Uppdatera gärna tråden om hur det gick!
  • Anonym (Li)
    Anonym (Ja det är jag igen) skrev 2023-02-28 16:44:06 följande:
    Det gick väldigt bra! Så bra det kunde gått tror jag! Jag betedde mig nog creepy men det känns som det gick bra trots det. han kommer hem till mig direkt efter jobbet idag, så det är typ om en halvtimme. Städa gick fort. Vet inte hur detaljerad jag skall vara om igår/inatt/i morse men jag fick sagt precis hur jag känner att jag älskar honom och jag vill att det skall vara vi igen.

Så jäkla lycklig nu. Känt mig som på moln/hög av glädje ända sedan igår då jag kände att det här kommer gå bra. När jag fick den känslan var det som självförtroendet gick från golvet till taket och det flöt på väldigt, väldigt bra.   
    Igår inatt imorse? Menar du att han var hos dig då? Men det var väl idag ni skulle ses? 
    Jag förstår inte 
  • Anonym (Li)
    Anonym (Li) skrev 2023-02-28 17:50:28 följande:
    Igår inatt imorse? Menar du att han var hos dig då? Men det var väl idag ni skulle ses? 
    Jag förstår inte 
    jaha han kom idag IGEN efter jobbet? Fick inte ihop detsamma 
Svar på tråden Bästa sättet att få en kärleksförklaring?