Mifagyn, ångrat mig !
Tog tabletten idag panik!
Ringde klinken och sa att jag ångrade mig dom sa att jag inte skulle fullfölja med cytotek som jag fick med hem. göra ett nytt ul någon vecka.
snälla finns det någon solskenshistoria?
Tog tabletten idag panik!
Ringde klinken och sa att jag ångrade mig dom sa att jag inte skulle fullfölja med cytotek som jag fick med hem. göra ett nytt ul någon vecka.
snälla finns det någon solskenshistoria?
Hittade massa trådar här på familjeliv som hade gått bra trots det första pillret.
Frågade inte efter läkarhjälp utan solskenshistorier.
Jag läste andra artiklar som inte var från tidningen dagen.se
tack o hej
Men jag ringde till gynakuten och hon sa att för att fullfölja en abort behövs cytotek som behandling inom 24-72 timmar. Om man ångrar sig vilket händer sa dom så fortsätter man inte behandlingen utan gör ett ultraljud för att säkerställa att gravidieten fortsatt. Det var ungefär 50/50?om kroppen uppfattar den fösta medicinen som ett missfall då hormonproduktionen sjunker. men om man inte börjat blöda inom 72 timmar är det brann sånt fall Men det är det en större risk för missfall inom några veckor, men annars var det bara att hålla tummarna om man nu ångrat sig. jag hittade säkert ett 10 tal som det gått bra för här inne på
FL.
Solskenshistorier finns det alltid. ex de som kraschar i alperna o överlever, de som ligger under rasmassor pga av jordbävnin o grävs fram efter massor av dagar. Men solskenshistorier innebär inte attt det är troligt. Man kan inte bortse från hur man minimerar risken för att just solskenshistorier kan hända. Någon skrev att progestorone de facto var känt för att förbättra oddsen. Då tar man till sig det och undersöker det. Man dubbelkolla med vården. Man nöjer sig inte med att en person på en gynakut sagt vänta och se. Men genom att ångra dig har du troligtvis lättat ditt samvete för abort är psykiskt jobbigt, nu kommer du mest troligt förlora barnet och ditt samvete kan lugna dig med att du ångrade dig och ville ju inte längre.
Medabon, Mifecur, Mifegyne, Mifepristone Linepharma
G03XB01, G03XB51
mifepriston
Om kvinnan önskar fortsätta graviditeten efter ett påbörjat abortförsök med enbart mifepriston, torde risken för fosterskada vara liten. Det finns ingen anledning att diskutera att avbryta graviditeten av detta skäl. Vid ett misslyckat abortförsök med kombinationen av mifepriston och en prostaglandinanalog kan man inte bortse från möjligheten att behandlingen indirekt skadat fostret genom effekten på uterus. Den normala handläggningen är att avsluta graviditeten på annat sätt. Risken för fosterskada är dock så liten att det inte är indicerat att rekommendera abort om kvinnan bestämmer sig för att behålla graviditeten. Ett riktat ultraljud kan vara indicerat, både efter kombinationen mifepriston och prostaglandin och efter tillförsel av mifepriston ensamt.
Mifepriston används i Sverige alltid tillsammans med prostaglandin för att avbryta graviditet. Prostaglandin tillförs då 36-48 timmar efter mifepriston. Om abortförsöket misslyckas efter kombinationen mifepriston och prostaglandin finns risk för att en skada på fostret uppstått men storleken av denna risk är av litteraturen att döma liten [1,2], men tillgängliga data är begränsade [3,4]. Om kvinnan önskar fortsätta graviditeten är en ultraljudsundersökning 2-3 veckor efter abortförsöket motiverad för att kontrollera att en partiell placentaavlossning inte skett. Därefter kan ett riktat ultraljud i vecka 16-18 och att följa fostrets tillväxt rekommenderas.
Efter tillförsel av enbart mifepriston som är ett relativt ineffektivt abortmedel när det ges ensamt, torde risken för fosterskada vara mindre än efter kombinationen med prostaglandin. Erfarenheten är dock begränsad [1-4]. Även i detta fall kan ett riktat ultraljud vara motiverat.
I det svenska Medicinska födelseregistret finns 41 barn vars mödrar angivit användning av mifepriston ? inget av barnen hade någon missbildningsdiagnos. Dock var sju barn födda för tidigt (mot 2-3 förväntat), och fyra barn var lätta för tiden (mot 1 förväntat).
I det bästa världar så är man bara människa och fela är helt normalt. om det ändå gick bra så gjorde så var det meningen.
Öööh, nej? Det du beskriver är väl snarare verkligheten i den befintliga väelden än utopin eller idealet?
Medabon, Mifecur, Mifegyne, Mifepristone Linepharma
G03XB01, G03XB51
mifepriston
Om kvinnan önskar fortsätta graviditeten efter ett påbörjat abortförsök med enbart mifepriston, torde risken för fosterskada vara liten. Det finns ingen anledning att diskutera att avbryta graviditeten av detta skäl. Vid ett misslyckat abortförsök med kombinationen av mifepriston och en prostaglandinanalog kan man inte bortse från möjligheten att behandlingen indirekt skadat fostret genom effekten på uterus. Den normala handläggningen är att avsluta graviditeten på annat sätt. Risken för fosterskada är dock så liten att det inte är indicerat att rekommendera abort om kvinnan bestämmer sig för att behålla graviditeten. Ett riktat ultraljud kan vara indicerat, både efter kombinationen mifepriston och prostaglandin och efter tillförsel av mifepriston ensamt.
Mifepriston används i Sverige alltid tillsammans med prostaglandin för att avbryta graviditet. Prostaglandin tillförs då 36-48 timmar efter mifepriston. Om abortförsöket misslyckas efter kombinationen mifepriston och prostaglandin finns risk för att en skada på fostret uppstått men storleken av denna risk är av litteraturen att döma liten [1,2], men tillgängliga data är begränsade [3,4]. Om kvinnan önskar fortsätta graviditeten är en ultraljudsundersökning 2-3 veckor efter abortförsöket motiverad för att kontrollera att en partiell placentaavlossning inte skett. Därefter kan ett riktat ultraljud i vecka 16-18 och att följa fostrets tillväxt rekommenderas.
Efter tillförsel av enbart mifepriston som är ett relativt ineffektivt abortmedel när det ges ensamt, torde risken för fosterskada vara mindre än efter kombinationen med prostaglandin. Erfarenheten är dock begränsad [1-4]. Även i detta fall kan ett riktat ultraljud vara motiverat.
I det svenska Medicinska födelseregistret finns 41 barn vars mödrar angivit användning av mifepriston ? inget av barnen hade någon missbildningsdiagnos. Dock var sju barn födda för tidigt (mot 2-3 förväntat), och fyra barn var lätta för tiden (mot 1 förväntat).