Behövs kryckor vid gånggips?
Hej allvetande forum
Jag har varit till Akademiska sjukhuset i Uppsala för en undersökning, där de hittade något helt annat än vad remiterande läkare skickade dit mig för, och därmed krävs ett helt annat, mycket mer invasivt, ingrepp. De sa att jag kommer vara 6 veckor i gips per ingrepp, men att det kommer vara gånggips. Tyvärr blev det någon miss och den utlovade informationen har inte kommit (jag har inte tillgång till 1177) så nu undrar jag om någon vet hur det funkar rent praktiskt med gånggips?
Det ingrepp jag trodde var aktuellt hade fixerats med ortos efteråt, vilket jag redan har hemma pga att problemet redan försökt avhjälpas med total avlastning, så frågade aldrig remiterande läkare om tiden efteråt.
Nu i snön började jag fundera hur det ska gå, eftersom jag inte kan komma ur huset utan att gå på snö, och bussplatsen är ett kvarter bort, för bil kommer jag inte heller kunna köra. Får jag cykla? För det funkade med ortos men blir svårt om jag ska få med mig kryckor. Läste något om gipssko och undrar om den sitter fast i gipset? Flr då känns det inte så najs att lägga sig i sängen med det man gått ute med...
Alltså, tusen förvirrade frågot, fått telefontid till läkaren pga informationsmissen, men det är några veckor kvar och jag känner mig stressad av ovetskapen.
Sorry för ev stavfel, fb buggar och min text ligger "bakom" text och funktioner nedanför textrutan, så ser ibte ev feltryck eller "rättstavningar"