Anonym (Vis) skrev 2023-02-23 20:41:30 följande:
Ja. annars hade det inte gått. Den räcker nog för det nödvändiga Men vill gärna ha lite utrymme för tex nöjen och äta ute ibland men även köpa något fint och spara till resor och reparationer till bilen. Har du jobbat som personlig assisten? har hört att det kan vara jobbigt och enformigt men det kanske finns en annan bild av det?
Jag har ett par bekanta som jobbar som pers. ass. och det beror helt klart på var man hamnar. De som ligger som ett kolli är ju inte riktigt lika roliga som de som kan kommunicera eller röra sig.
Fundera lite på din ekonomi. Jag förstår inte hur du kan sprätta pengar omkring dig så pass att det bara räcker till det nödvändigaste men inte nöjen. Jag har verkligen inte bra ekonomi, efter att hyran är betald har jag kvar ungefär samma summa som dig och jag försörjer mig själv och en till. Nöjen är det snålt om, det ska medges, men så är vi två också och de där tusenlapparna går till både mat, internet, el, bil (parkering, bensin, försäkring och skatt), telefon, facket och säkert något mer jag glömt.