Inlägg från: Anonym (Loppan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Loppan)

Försöker bli gravid, högt BMI

Hej,

Jag vill börja med att säga ge inte upp hoppet. Jag har ett liknande BMI och jag blev oplanerat gravid i höstas. Det kom som en chock men slutade dessvärre i missfall i ca v11.

Jag förstår din längtan för den bär jag också på. Vi trodde inte ens vi kunde bli gravida då vi antog att vi kanske väntat för länge. Vi hade hunnit landat i det och pratade om alternativa vägar när vi fick reda på graviditeten.

Vår längtan blev givetvis större efter missfallet och kanske kan vi bli gravida igen, vem vet. Jag varken tempar eller annat. Använder egentligen bara app för att följa mensen. När vi blev gravida hade vi sex som vanligt för oss dvs ca 2 dagar i vecka. Det har vi fortfarande men försöker få till det någon eller några extra gånger under den fertila fasen. 

• Anonym (Loppan)

Kanske ska tillägga att jag blir 37 år i år samt att vi inte har några barn sen tidigare. Vi blev som sagt oplanerat gravida. Vi tänkte helt klart att vi väntat för länge samt att övervikten ställde till det så vi planerade egentligen för nästa steg.

Men chansen att bli gravid finns ju uppenbarligen där även om man har ett högre bmi. Jag har funderat på att testa rosenrot och bidrottning gelé samtidigt som jag försöker hålla koll på kosten. Ärter dessutom kosttillskot och folsyra. Gör ni andra något speciellt?

Svar på tråden Försöker bli gravid, högt BMI