Anonym (Beksebub) skrev 2023-04-04 20:13:43 följande:
Bara att du inte ens förstår problemet med att söka upp tjänstemän inom det sociala säger en hel del varför du utreda, inget friskt beteende.
Men stå på dig, det kan kosta dig ditt barn vilket i detta faller definitivt är för barnets bästa så fortsätt du.
Att söka upp tjänstemäns hemadress kommer definitivt tolkas som ett icke bra beteende oavsett om du Googlar fram uppgifterna. Däremot kan du inte få tag på personnummer via Google utan måste då aktivt begära fram detta via Ratsit med mera.
Vilka du har att göra med? Använd inte de orden om du hamnar i rätten på grund av detta för det kommer direkt ställas mot din utredning. Stor skillnad på att söka upp en slumpvis vald människa och söka upp den som utreder ett ärende kopplat just till den som söker.
Nu tillhör jag inte trashen som utreds så det kan bara du svara på hur man ska göra. Felet är att söka upp en som utreder för de gör sitt jobb, de är inte de som initierat ärendet. Så den du ska stalka i så fall är väl den som anmält dig.
Min ena granne som gjorde som du blev av med sitt barn, hon fick tokspatt för att någon anmälde henne som olämplig mamma. Hon sökte upp handläggaren och blev fälld för övergrepp i rättssak som dels är ett angrepp mot person men även mot staten.
Så fortsätt du och tro du gör rätt, du kommer få ett hårt uppvaknande den dagen, kom då ihåg vad som sagts här i tråden angående detta.
Men jag har ju inte sökt upp någon i dennes privatbostad eller liknande.
Inga problem att söka rätt på offentliga uppgifter.
Vem som helst kan anmäla dig för vad som helst. Det är inget du kan påverka. Om socialen väljer att utreda dig är inte heller något du kan påverka. Om en psyksjuk granne anmäler dig så blir du trash enligt din logik. Intressant.😁
Om det är rätt att göra research ser jag mest som en smaksak. Jag är gärna mer informerad än mindre informerad, men du gör förstås som du vill.