• Anonym

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-27 14:47:12 följande:
    Vad dillar du om?

Tycker du verkligen det är okej att ange personnummer på det vis som socialtjänsten gör. Därefter sprida utredningar och kommunikationer som konfetti till hela grannskapet. 

Ser du inte att Socialtjänsten har något som helst ansvar för hur de hanterar sekretessbelagd information? Ser du inga problem med att sända sekretessbelagd information med vanlig post, som vem som helst kan komma att läsa?
    Du är verkligen helt galet sjuk och förvirrad.
  • Anonym
    EpicF skrev 2023-03-28 20:46:09 följande:
    Nej, men de kan ha flera med samma eller lik ande namn i kommunen. 

Att posten läggs i fel låda är brevbärerares fel. Inte socialtjänstens fel. Det får du ta upp med posten. 
    Och det tror du hjälper?
    När hela grannlaget redan fått infon som ts inte önskar?
  • Anonym
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-28 21:20:38 följande:
    Så är det ju. När skadan redan är skedd är det så dags. Det måste arbetas proaktivt med frågan. Sjukhusen skickar inte ens ett röntgenutlåtande med vanlig post. Frågan är då varför en socialtjänst kan sända en hel utredning med massor och ingående privat information tillgänglig. Snacka om att inte ta sitt uppdrag på allvar. Jag blir så himla upprörd av det. 
    Jag förstår dig.
    Jag hade soc flåsande i nacken för många år sedan, med personnummer och allt i posten.

Många är arga och idiotförklarar dig här i tråden, men du har mitt fulla stöd ska du veta.
  • Anonym
    Challenger skrev 2023-04-06 03:04:27 följande:
    Det känns som att TS äger dig fullständigt. Hon kör över dig som en bulldozer.
    Ja, tråden fick ju ett abrupt slut efter sitt korta liv. TS bara slaktade allt motstånd. Annat vore det ju om hon tragglade samma icke-argument och beskrivningar av sin svåra sjukdom under 155 sidor.
  • Anonym
    Anonym (Beksebub) skrev 2023-04-06 13:17:17 följande:
    Du är antingen klenbegåvad som det förr hette eller bara totalt ignorant mot faktumet att du oavsett allmänna uppgifter kan torska dit så det smäller om det om du söker upp en som utreder dig/er?
    Är din man lika korkad som dig?
    Bara undrar om det är ett intro till "Välkommen till Köping" som vi ser här eller om det på allvar finns så ignoranta människor som lyckats bli föräldrar?
    *svagbegåvad 

Varför läser du inte vad ts skriver?
  • Anonym
    Anonym (Beksebub) skrev 2023-04-06 15:20:51 följande:
    Öh, det är vi väl många som gjort och TS anser inte att det är fel att förfölja en som utreder ens ärende oavsett om det är allmänna uppgifter eller ej.
    Det kommer om socionomen vill sluta väldigt illa för denna så kallade mamman.
    VAd jag sett så har inte ts tänkt förfölja dessa utredare, hon tänker skriva deras personnummer i brev.
    Det finns inget som hindrar det.

Same same, but different.
  • Anonym
    Anonym (Beksebub) skrev 2023-04-04 15:03:00 följande:
    Om nu socialsekreterare väljer att anmäla dig så blir du varse vad det klassas som att söka upp en socialsekreterare.

Du verkar helt olämplig som förälder dessutom så du kanske skulle krypa tillbaks under stenen du kom ifrån och sluta upp med att spela oskyldig.
    Finns nog inte många i den framtida rättssalen som kommer anse att domen mot dig är felaktig när du dessutom letat reda på hem, personnummer med mera till de som hanterar din utredning.
    Om du är så känslig att dina uppgifter står på DITT ärende så kanske du skulle se till att inte utredas från första början?
    Du är medveten om att det anmäls oerhört mycket och att den största delan av anmälningarna inte händer så mycket med va?
    Och majoriteten av utredningarna händer det inte heller så mycket med.

Anmälningsplikten du vet, för minsta lilla.

Varför är du så aggressiv mot ts?
    Det är faktiskt inte hela världen om hon skriver utredarnas personnummer i ett brev adresserat till dem.
  • Anonym
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-06 16:10:31 följande:
    Jag är nyfiket på hur du anser att jag "förföljt" socialsekreterarna? 

Att ta reda på offentliga uppgifter kan aldrig vara samma sak som att förfölja någon. 

Vad menar du skulle kunna hända? Jag börjar ärligt talat bli rätt trött på alla löjliga hotelser som lagts fram mot mig i denna tråd. Det är ingen jädrans socionom som bestämmer om jag får använda mig av offentliga uppgifter i ett brev eller inte. 
    Strunta i den där människan, en som inte ens klarar att skriva "Belsebub" utan att klanta sig ska nog bara stänga foderluckan.
  • Anonym
    Anonym (Beksebub) skrev 2023-04-07 09:28:22 följande:
    Ni skulle det inte stå Belsebub då vem är tönten här om inte du 😂
    Haha, säkert säkert.
    Mig kan du försöka trycka ner, lycka till.
  • Anonym
    Anonym (Beksebub) skrev 2023-04-04 20:13:43 följande:
    madress kommer definitivt tolkas som ett icke bra beteende oavsett om du Googlar fram uppgifterna. Däremot kan du inte få tag på personnummer via Google utan måste då aktivt begära fram detta via Ratsit med mera.
    Det räcker med att ha ett registrerat konto som dessutom är gratis för att se personnummer.
    Anonym (Beksebub) skrev 2023-04-06 15:20:51 följande:
    Öh, det är vi väl många som gjort och TS anser inte att det är fel att förfölja en som utreder ens ärende oavsett om det är allmänna uppgifter eller ej.
    Det kommer om socionomen vill sluta väldigt illa för denna så kallade mamman.

Ts har inte skrivit att hon ska förfölja någon, hon ska skriva personnummer i brev till adressaten.
    Det kommer inte hända ett dugg, oavsett vad socionomen tycker om saken.

Du gissar lite för mycket.
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?