Inlägg från: Anonym (Ordentlig mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ordentlig mamma)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

EpicF skrev 2023-09-06 11:13:23 följande:
    Även om man aldrig skrivit i tråden tidigare så kan man ha följt tråden från början och då således inte vara ny i tråden. 

Men det är väl en till sak du aldrig kommer att förstå. 
    Att någon skulle suttit och läst i tråden under ett halvår och inte skrivit ett skit fram till nu och läst igenom över 3000 inlägg. Nej, det låter inte särskilt sannolikt nej. 
    Anonym (Lis) skrev 2023-09-06 12:24:51 följande:
    Precis, och även för nya så är det ju ganska uppenbart för alla som läser att man inte har järnkoll på en sak om man går ut på familjeliv och frågar om det....
    Det har gått ett halvår och hade du följt med så hade du upptäckt att det skett saker under processens gång. 
    Anonym (Lis) skrev 2023-09-06 13:58:44 följande:
    Men även för de nya så är det ju ganska uppenbart för alla som läser att man inte har järnkoll på en sak om man går ut på familjeliv och frågar om det....
    Som jag skrev tidigare. Det har gått ett halvår. Dessutom var min fråga mer av retorisk karaktär men det vet du säkert inte vad det är. 
    Anonym skrev 2023-09-06 14:11:52 följande:
    Då blir ju den omedelbara följdfrågan:
    Pga en tråd på Familjeliv (kanske rentav den här)?!?!
    Nääää ...? Eller?
    Eller var det pga att någon faktiskt gjort något?

Hur går det med ditt revolutionerande? "Ägd" har du ju fått med dig i alla fall, men resten av samhällsomdanandet?
    Tillför du någon någonting?
    Det är inte särskilt revolutionärt att ha upfattningen att svenska myndigheter ska följa svensk lagstiftning. Det tror jag de allra flesta skulle skriva under på. 
    EpicF skrev 2023-09-06 19:53:46 följande:
    Och över socialtjänsten följer svensk lagstiftning när de väljer att skicka per vanlig post. 
    Nej, det gör de inte eftersom de sänder sekretessklassad information. 
    Anonym (Push it) skrev 2023-09-06 19:59:16 följande:
    Ja det är uppenbart. Jag har också en hjärna. Jag förstår dock inte hur det påverkar giltigheten på det jag skriver.
    Jag tycker du överdriver. Alla inser att du har fel. 
    Anonym (Push it) skrev 2023-09-06 19:56:13 följande:
    Vad du tycker är sannolikt eller inte är totalt irrelevant för vad som faktiskt är sant. Det är dock en vanlig tankevurpa. Men världen är inte svart eller vit.

Du får gärna fortsätta undvika att bemöta mitt senaste inlägg. Du har säkert redan rättfärdigat för dig själv varför du inte ska göra det.
    Att du sitter och skapar troll alias sänker dig totalt. Att sitta och hitta på alias och i nästa andetag referera till äldre meddelanden är sjukt avslöjande. 
    EpicF skrev 2023-09-06 23:58:49 följande:
    Vilket är helt tillåtet enligt lagen.
    Vilket då? Att sända sekretessklassad information med REK? Eller är det förbjudet menar du? 
    Anonym (Lis) skrev 2023-09-06 23:08:02 följande:

Återigen otrevlig ton och nedvärderande. 

Ja det har gått ett halvår, där har du rätt.

Oavsett om det gått 2 månader eller 5 år förstår alla att om man startar en tråd och ställer en fråga i detta forum så innebär det att man inte har stenkoll på det. 

Jag har visst stenkoll. Att jag frågar beror inte på att jag inte vet, utan är intresserad av vad andra tycker och tänker.
    EpicF skrev 2023-09-07 00:10:41 följande:
    Nej, varför skulle det vara förbjudet att skicka med REK? 

Jag har sagt till dig att vill man ha korrespondens på annat sätt än vad som är policyn hos det socialkontoret så får man be om det. Dvs man får be om att få det REK om de vanligen skickar med vanlig post. Det är faktiskt inte alls svårt att be om att få det med REK om man önskar det.
    Precis. Det är fullt tillåtet att posta med REK så det är bara att köra så slipper de bryta mot lagen genom att inte göra det. Hur tänker du egentligen? 
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?