Inlägg från: Anonym (Ordentlig mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ordentlig mamma)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

EpicF skrev 2023-09-04 15:08:47 följande:
    Nej, det har jag inte påstått. 

Om en åklagare ska gå till domstol med ett brottsmål så behövs en anmälan om brott. Ex om hot av tjänsteman. 
    Aha. Du förstår inte skillnaden mellan åtal och tilltal. 

Att väcka åtal kan bara en åklagare göra. Att tilltala någon kan vem som helst göra. Det är inget hot. 
    EpicF skrev 2023-09-04 19:09:29 följande:
    Och ändå, återigen, så är det fullt tillåter. 

Och ja, att använda socialsekreterare personnummer i korrespondansen kan vara ett hot mot tjänsteman. Någon man bli åtalad och dömd för, då det är en brottslig handling. 
    Nej, det är inte tillåtet för en socialsekreterare att bryta mot socialtjänstlagen. 

Att ange personnummer är fullt tillåtet och något som förekommer frekvent. Det är inte brottsligt. Om du anser att det är brottsligt att ange personnummer får du ange lagrum, men det kommer du aldrig att göra eftersom du inte kan. 
    EpicF skrev 2023-09-04 20:44:53 följande:
    Nej, jag skrev inte heller att det är tillåtet för en socialsekreterare att bryta mot socialtjänstlagen. 

Det blir en brottslig handling i der ögonblicket den socialsekreterare och/eller socialkontoret upplever det som ett hot. Förstår du inte det? Trots att du fått göra det ett antal gånger från flera i tråden. 
     Nej, det blir inte brottsligt för att någon upplever det som obehagligt. Vad som är brottsligt anges i brottsbalken. Det är domstolar som dömer.
    Anonym (M) skrev 2023-09-04 20:58:40 följande:
    Nej rekvisiten för olaga hot som måste uppfyllas är långt mer än enbart att någon upplever ett hot på grund av ett skrivet personnummer, det räcker faktiskt inte, oavsett hur många i tråden som påstår det.
    Jag har bara sett EpicF påstå det, men det är säkert så att hon upplever sig vara fler än en.Skrattande
    Anonym (Push it) skrev 2023-09-04 21:17:55 följande:
    Du har helt uppenbart noll koll på situationen för många offentligt anställda och noll koll på hur myndigheter jobbar med frågor som denna.

Det är okej. Det är inte olagligt att vara korkad. 
    Jag har järnkoll på den här typen av frågor.

Att du som helt ny i tråden inte har det är helt uppenbart. 
    Anonym (Push it) skrev 2023-09-04 22:49:37 följande:
    Om du hade järnkoll skulle den här tråden inte existera...

Du vill något. Om du på riktigt tror att detta agerande hjälper dig att nå dit du vill tycker jag du ska fortsätta. Jag hyser inget medlidande med kortsiktiga personer.

Men det kan vara värt att i tanken försöka bygga ett kausalt samband som visar hur det hjälper dig att nå ditt mål när du anger socialsekreterarnas personnummer.

Hittar du ett sådant kausalt samband skriver du en bok om det och blir rik.
    Du är ju helt ny i tråden så jag tror inte riktigt att du har hela bilden klar för dig. 

Hörde på nyheterna igår hur 5 handläggare hade blivit avstängda från sina jobb. Det är ju också något att tänka på. 

Att överdriva, ljuga och hitta på är sällan särskilt bra. Tyvärr är det nog bara toppen på ett isberg. 
    Anonym (Push it) skrev 2023-09-05 20:48:46 följande:
    Gullig härskarteknik igen!

Det du skriver här har inget att göra med det jag skrev.

Grunda inte dina beslut på tankespöken utan verkligheten. Du kommer märka efter ett tag att luften går lättare att andas och att folk, ja de är ju tamejfan riktigt schyssta de allra flesta.
    Att du är ny i tråden är ju inte direkt någon "härskarteknik", utan ett faktum. Såvida du nu inte skriver under flera alias för att försöka få det att framstå som att fler personer håller med dig. Men så ligger det väl inte till? 
    Anonym (skådespel) skrev 2023-09-05 22:22:50 följande:
    Vad hade de gjort?
    Frågan är väl snarare vad de inte gjort....

Bland annat ljugit, förvanskat information från såväl läkareutlåtande och polisförhör. Man har sedan fabricerat en utredning som man stuckit under näsan på nämnden för beslut, varpå en familj fick tre barn omhändertagna under flera års tid. Reportage i senaste Kalla Fakta i TV4. 
    Anonym (M) skrev 2023-09-06 01:42:16 följande:
    Eftersom hon skriver inte hela bilden så är det väl uppenbart att hon tror att ny i tråden betyder att personen inte hängt med från början och läst hela tråden. Att hon tror att om du följt hela så hade du skrivit annorlunda.
    Precis så ligger det till. Intressant för övrigt att skribenten Push it skriver "faktum" och inte faktum. Skribenten vill därför få det att framstå som att hen inte alls är ny i tråden. Hade varit intressant att se lite länkar till tidigare inlägg. Själv har jag skrivit här sedan i februari. 
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?