• Anonym (Oj)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-02-21 18:56:34 följande:
    Nja, det där argumentet faller ju.

Kan ju lätt finnas flera Anna Svensson, Stina Johansson eller Liam Andersson på Socialkontoret också. Däremot finns det ju inte fler än oss boende på denna adress. Bara de skriver den rätt och brevet läggs i rätt låda. 

Mig veterligen sorteras inte posten utifrån personnummer, men du kanske sitter på annan information? Skrattande
    De behöver personnumret för det är det enda som är unikt. Om du säger att du heter Anna Andersson och de letar efter din adress så hittar dom inte dig. Och självklart finns det folk som ljuger för myndigheterna. 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-02-21 19:10:35 följande:
    ....men det motsatta händer förstås aldrig? Skrattande
    Vad har det med något att göra? Menar du att det finns en koppling mellan personnummer och att en myndighet ljuger för en klient?
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-02-21 20:55:38 följande:
    Jag tycker inte det tillför något. Har inte sett att mitt personnummer står med i kallelser jag fått från sjukvården faktiskt. Har fått en rätt färsk sådan och det står bara mitt namn och att jag är välkommen ett visst datum tid för undersökning. 
    Är det du som i en annan tråd tyckte det var en bra idé att flytta till en annan kommun för att slippa soc?
  • Anonym (Oj)

Detta är ännu en snacka- skit om soc tråd. Precis som alla andra liknande trådar så visar det sig att TS är dåligt insatt i hur saker fungerar. 

• Anonym (Oj)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-02-21 21:57:54 följande:
    Det där får du gärna utveckla. Hur fungerar det enligt dig då?
    Ja inte fasiken är det en privatperson som gör utredningar. Att du inte kan se skillnad på en tjänsteman och en privatperson säger ju en del. Du fixar det på banken men inte på soc. 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (S-G) skrev 2023-02-21 22:18:15 följande:

Vad är det du tvingats utstå?

Att se sitt personnummer. Det är ju jättejobbigt. 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-02-21 22:52:45 följande:
    Ärligt talat. Deras utredningar är så fåniga och osammanhängande att det är helt omöjligt att förstå sammanhanget. 
    Det förstår jag att du tycker, det har du verkligen lyckats förmedla i tråden. 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (nn) skrev 2023-02-22 13:35:48 följande:

TS ifrågasätter två saker:

att socialsekreteraren väljer att skriva ut de inblandades personnummer i löpande text, gång på gång, genom hela dokumentet/utredning 

att soc skicka utredningen med vanlig post trots sekretess.

Då blir TS narcissst, rättshaverist och en väldig massa annat och socialsekreteraren som gör detta ovanstående är värd medkänsla.

Det ÄR högst märkligt att skriva ut personnumret gång på gång i texten. Det ÄR högst olämpligt att skicka utredningen med vanlig post.

Det är ju hennes lösning som är knäpp. Att leta upp handläggarens personnummer och ange det i sitt svar. Hon förstår ju inte skillnaden på en klient och en tjänsteman, trots alla svar. 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Lärare) skrev 2023-02-22 22:22:08 följande:

Men TS, ärligt, vad är det du inte fattar?

SOCIALTJÄNSTEN använder personnummer bland annat eftersom de i sin verksamhet som myndighet är skyldiga att använda det för att inte riskera sammanblandning. Det finns krav på viss formalia.

DU har inget skäl att använda det. Du är ingen myndighet med skyldigheter och krav på formaliteter. Ingen riskerar att bli förväxlad på socialen, det enda är att det kommer framstå som ett hot. Förstår du inte skillnaden mellan en myndighet och dig som privatperson?

Helt ärligt, jag börjar förstå varför du fått en anmälan på dig, snacka om att misstro allt och alla som egentligen vill er väl. Hemskolar du barnen med och struntar i vaccinationer?

Varje gång TS måste visa legitimation, så ber hon kassörskan visa sin. Annars känner hon sig i underläge, stackarn. 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (wow) skrev 2023-02-23 11:11:35 följande:

Nästan allt du tar upp som om det vore det positiva med ett transparent samhälle sker ju redan idag.

Korruption existerar inom Sverige.

"Svågerpolitik" sker ju näst intill redan iallafall inom polisen samt positioner för chefsposter. Man håller varandra ryggar väldigt dessutom duktigt inom politiken.

Nehe ? Stämmer inte detta? Förklara då hur man totalt kunde förvägra en utredning ang avkriminalisering samt legalisering utav droger ? Korruption akt igenom.

Ang hemliga icke rättssäkra rättegångar. Okej, låt gå för det påståendet. Men återigen så är det den vanliga medborgaren som riskerar att dödad eller skadas eller utsättas för hot som vittne.

Sedan har vi dom som antagligen har åkt dit för falska våldtäkts anklagelser. Den processen är inte rättssäker någonstans.

Så i princip alla dina påståenden gick att såga itu.

Jag har aldrig påstått att det inte ska vara transparent om vad kriminella gör och deras uppgifter inom systemet. Där tycker jag att det är bra att det är transparent. Men inte när det hamnar utanför.

Jag kan ta reda på någons personnummer (ja dom håller på att ändra nu aså att man inte ska kunna få tag i de sista 4 siffrorna visserligen) men det är långt ifrån tillräckligt. 

Jag kan ta reda på vart någon bor. Vad den har för inkomst, vilka som bor i bostaden. Jag kan även se en karta för bästa flyktväg ifrån bostaden, jag kan ta redan med ett enkelt samtal till skatteverket och få veta om dennes släktingar familjemedlemmar och vart de bort osv.

Skulle jag vilja döda eller skada någon så har jag allt jag behöver tillgängligt på internet eller endast 1 telefon samtal bort. Får man heller inte skyddad identitet (vilket man inte får om det inte har drivits igenom vidare inom polisen) så kan jag även leta reda på dig även om du så har bytt namn.

Och allt räcker att vi råkar tjafsa på en ex parkering och jag får tag i ditt reg nummer så kan jag t om få reda på om du har en hund i hemmet jag skulle behöva vara orolig för isåfall eller inte.

Samhället är endast till brottsutövarnas fördel.

Du förstår väl att det skulle vara ännu värre om vi inte hade haft transparens. 

Och att du vet att det förekommer och skrivs om i media är ju för att det är transparent. Annars hade du ju inte vetat om det.

Så dina argument för att inte ha ett transparent samhälle håller inte. Om ingen kontrollerar och granskar vad myndigheterna och politikerna gör, då hade vår rättssäkerhet varit i fara.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (wow) skrev 2023-02-23 17:21:30 följande:

berätta gärna för en mindre ovetande vilka exakta kontroll organ du hänvisar till? Media som kollar upp politikerna? Nej det existerar inte i Sverige, de ställer enbart frågor som är tillsagda innan om att det är okej.

Sen har du fack organisationerna som är korrupta och enbart går arbetsgivarnas ärenden och skiter i att faktiskt fullfölja sina ålagda uppgifter gentemot arbetstagare. Utan de kan helt enkelt välja att avstå att företräda deras klienter. Precis som politikerna mer eller mindre. 

Vem / vilka är kontroll organet för att politikerna inte är köpta utav läkemedelsverket menar du? 

Likaså vem är kontrollorganet för att politikerna inte censurerar saker på internet ? Kom inte o säg data inspektions myndigheten, för de bestämmer inte något. De kanske protesterar lite men blir överkörda så fort det passa politikerna samt polisen.

Att komma och påstå att vi har en demokrati i en uppenbar skendemokrati är också ett extremt tafatt påstående.

Nej, jag förstår överhuvudtaget inte att vi skulle ha haft det värre  som du påstår. Då hade vi åtminstone haft rättigheten att få skydda oss själva på riktigt. 

Vi hade även kunnat ställa förljugande politiker till svars. Vi hade även kunnat sätta press på andra instanser som du så fint kallar för kontrollorgan. Detta utifrån folkets vilja, inte utefter politikernas vilja.

Man har spelat et extremt falsk spel vad gällande ifrån politiker håll. Man sitter på socialstyrelsen och leker drottningar / kungar redan i receptionerna. 

Man har låtit nedmontera landet till det i princip det yttersta dessutom. Pengar som inte kommer tillbaka till folket. Som heller inte får skydda sig. Utan ALL info ska finnas för att man ska kunna begå rå Ondska gentemot det vanliga folket medans de med kostymer (politiker eller andra med koppling till statsorgan) ska få vara skyddade.

Man kan inte ens få ett anställningsnummer längre ifrån varken polis eller social myndighet eller länstyrelsen utan allt ska vara skyddat.

Medans den vanliga befolkningens journaluppgifter sälja till 3:e part och därefter ger man lite kritik och hoppas att folket glömmer det fort igen

Det här landet är mer korrupt än Argentina. Då genom att man försöker dölja det än mer medans där vet man om att folk är korrupta.

På det så har du dessutom Swedbank som om o om igen visar sig vara korrupta, men ändå får de ha kvar en väldigt stor position inom landet och har inte blivit utkickade.

Berätta för mig vilka som faktiskt "kontrollerar och lyckas säga ifrån" inom detta land och att det då därmed blir vedergällning? För något sådant existerar inte förutom i yttersta fall likt A kassans sega hantering vid överklagande som då får "stark kritik utav DO".

Det är löjligt hela grejen.

Nyss var LADORNA FULLA för att nu stå tomma! Bara för att påpeka ytterligare ett fel med landet och dess korruption! 

OK, vi säger så. Ha en bra dag. 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-02-23 23:32:35 följande:
    Nej, det tycker jag inte.

Då blir ju bägge parter lika behandlade. Eller menar du att om jag inte anger handläggarens personnummer så slutar de använda mitt?
    Det är detta du inte förstår. Ni ska inte behandlas lika. Du är under utredning för att misskött ditt barn, det är inte hon. 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-02-24 10:06:31 följande:
    Alla de som blir okynnesanmälda och får se sig bli både polisanmälda och förhörda av polis och utredda av socialtjänst och på något vis känner en viss upprördhet över detta faktum. Är de också rättshaverister, eller vad skulle du vilja benämna de som?

Eller du kanske tror att sådant inte förekommer?
    Om du vet vad rättshaverist betyder hade du inte behövt ställa frågan.
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?