• Anonym (...)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Du (TS) verkar vara den jobbigaste personen någonsin. Herregud.

Tänk om du la en bråkdel av tiden du la på att skriva fåniga petitesser kring några personnummer på att istället reflektera över varför ni utreds av soc... Då skulle du kommit längre än vad du gjort nu.

Lycka till med utredningen.

• Anonym (...)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-02-21 22:52:45 följande:
    Ärligt talat. Deras utredningar är så fåniga och osammanhängande att det är helt omöjligt att förstå sammanhanget. 
    Beskrivning som stämmer mycket bra in på dig med - så då matchar ni fint.
  • Anonym (...)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-02-22 09:13:21 följande:
    Då kan jag direkt säga att du uppfattar fel. Jag har mycket god läsförståelse. Har alltid haft det. Att du uppfattar att jag inte tar till mig av "råden" som vissa ger mig är för att jag helt enkelt inte håller med. Inte för att jag inte förstår dem, eller att det finns de som har en annan syn. Det kan man få ha.

Många här, däribland du förstår inte detta. Man förstår exempelvis inte, att man inte kan dela ut handlingar hur som helst och sedan kalla det för sekretess. När man så påtalar sådana (i mitt tycke fundamentala) saker, som egentligen är rena självklarheter. Då känner sig vissa kränkta och försöker då angripa mig som person istället för att diskutera sakfrågor i tråden. Det är ett tydligt mönster. 

Jag hoppas du förstår skillnaden mellan lagar och normer. Hoppas att du också förstår att varje människa är unik och att alla har olika normer och värderingar.

I min värld är det normlöst, gränslöst, felaktigt, respektlöst (kalla det vad du vill), att återkommande i en löptext ange vederbörandes personnummer återkommande gång på gång. Jag har aldrig stött på det tidigare. Inte från någon instans. Och nej, jag tror inte att deras mallar påkallar att det är så man måste skriva. Det ser ut som det är konstruerat i vanligt word-dokument med kommunens brevhuvud.

Jag reagerade på det, men tänkte då för en stund att man kanske ska skriva likadant. Skriva till bönder på bönders vis helt enkelt. Kanske skulle det få mottagaren att reagera och då har jag ju på något vis uppnått mitt syfte. Bibehålls sekretessen (vilket den ju ska) är det ju inget problem, förutom att det ser lite konstigt ut. Litar de inte på sin egen sekretess får de ju anledning att fundera även över den då även deras namn och nummer når offentligheten. Kanske bidrar jag då till att de stärker sina egna kvalitetsprocesser. Win-win helt enkelt! Skrattande
    Ärligt nu, du har skrivit väggar av texter här för att någon har angett era personnummer... Du verkar ha OTROLIGT svårt för att ta in andra personers åsikter och perspektiv. Aningen problematiskt. Du verkar vara en sån som argumenterar in i döden för någon struntsak av ren princip för du tycker dig ha rätt. Är det kanske det soc-utredningen handlar om?
  • Anonym (...)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-02-22 09:35:49 följande:
    Du är givetvis välkommen att ha en annan åsikt. Är det faktum att andra människor har andra åsikter än de du har problematisk för dig?
    Nej, andra människor får såklart ha andra åsikter. Att jag nämner att det känns som att det är problematiskt kring dig är för att 10+ personer försöker förklara för dig i tråden hur det ligger till men du är totalt oförmögen att ta in en enda kommentar utan någon som helst självinsikt, samt att du fortsätter med långa, bisarra, ohållbara argument. Men ja, du har ju soc på dig så ingen rök utan eld antar jag.
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?