• Anonym (Oro)

Färgade flytningar v6

Hej! Är i vecka 5+1 nu och igår kväll märkte jag att jag har lite rosa/aprikosfärgade flytningar. Inte så att det kommer mängder utan det syntes svagt på papperet. Har inte hunnit få så mycket symtom än då det är så tidigt, och har flera barn sen innan och har aldrig varit med om blödning tidigare (förutom vid ett missfall i vecka 7 som började med bruna flytningar och ganska snabbt utvecklade sig till riklig blödning). Har ingen värk, lite molande då och då kanske men har haft det även innan så är svårt att veta vad som är vad. Jag plussade förra veckan på måndagen, 1-2 på digitalt (fick negativt dagen innan). På torsdagen fick jag 2-3 så det verkade öka som det skulle i ganska rask takt då.

Har missfall börjat så för er och hur lång tid tog det i så fall tills en lite mer ordentlig blödning satte igång?

Eller har någon varit med om liknande och att det gått bra? Jag har haft brutal hosta senaste veckan men känns osannolikt att det skulle skapa en blödning plötsligt?

• Svar på tråden Färgade flytningar v6
  • Anonym (N)

Har du haft sex ? Kan ju bero på sköra slemhinnor.  Blödning brukar betyda ungefär 50/50 hur det går sa de till mig. Jag har haft ett MA och det var först en färsk blödning, och sedan bruna flytningar ett bra tag som slutade. MA upptäcktes på kub flera veckor senare.

• Anonym (Oro)
    Anonym (N) skrev 2023-02-21 08:51:57 följande:

Har du haft sex ? Kan ju bero på sköra slemhinnor.  Blödning brukar betyda ungefär 50/50 hur det går sa de till mig. Jag har haft ett MA och det var först en färsk blödning, och sedan bruna flytningar ett bra tag som slutade. MA upptäcktes på kub flera veckor senare.

Inte senaste dagarna har jag haft det, tänkte också tanken men det är nog inte anledningen. Ja, det KAN ju vara ofarligt men känslan blir ju inte kul alltså 😫 Jag har inte haft något rent blod än så länge men vet att det kan bete sig lite hur som helst, så man vågar inte tro nåt alls!
  • Anonym (4)

Mina missfall har snabbt eskalerat i både blodmängd, smärta och klumpar. Men jag blödde rejält v.7 med första barnet och det var ofarligt så blod behöver inte betyda m.f.

• Anonym (Oro)
    Anonym (4) skrev 2023-02-21 13:41:11 följande:

Mina missfall har snabbt eskalerat i både blodmängd, smärta och klumpar. Men jag blödde rejält v.7 med första barnet och det var ofarligt så blod behöver inte betyda m.f.

Tack för svar 💗 För mig har det avtagit helt nu som det verkar! Hoppas att det inte blir något mer, en del verkar ju ha så ett par dagar först innan de börjar blöda kraftigare! Men känns som att det är vanligare att det kommer snabbare 😊
  • Anonym (Oro)

Nu på morgonen har det börjat blöda lite mer rött så nu känns det kört ändå! 😫

• Anonym (N)
    Anonym (Oro) skrev 2023-02-22 07:11:43 följande:

Nu på morgonen har det börjat blöda lite mer rött så nu känns det kört ändå! 😫

Vad tråkigt 🙁 det kan fortfarande gå bra, men förstår dig. 
  • Anonym (Oro)
    Anonym (N) skrev 2023-02-22 08:39:32 följande:
    Vad tråkigt 🙁 det kan fortfarande gå bra, men förstår dig. 
    Ja, egentligen är det väl inte helt kört förrän det verkligen ÄR det liksom! Det kändes ju så bra att det avtog helt igår i så många timmar, så det blev ett nederlag när det ändrade karaktär och drog igång igen. Ingen värk eller så än men nu syns det i trosskydd och toan till och med
  • strelitzia

För mig var det rosa i vecka, men ökade i mängd, på ultraljud efter en vecka såg allt bra ut, samma dag till tog de och tre dagar senare konstaterades missfall. 

Som någon tidigare skrev, av vad man läser verkar 50/50 gå bra/dåligt. Hoppas at det går bra för dig!

Svar på tråden Färgade flytningar v6