Hur länge kan man sova i ett avdelat vardagsrum?
Hej! Jag har en fråga som rör barns behov av integritet och space. Min kille har en son på åtta år och snart ska han få ett halvsyskon eftersom jag är gravid! Vi har inte haft mer än ett halvår på oss att lära känna varandra då det gick snabbt för mig och killen, men jag känner verkligen att vi har utvecklat en bra relation. Jag upplever att han känner sig trygg med mig och att vi samtidigt har roligt tillsammans vilket är ett plus. Har själv erfarenhet av att vara bonusbarn och för mig var det inte helt okomplicerat. Därav skälet till att jag är väldigt mån om att mitt bonusbarn ska trivas hos oss! Vi har inte flyttat ihop ännu. Förmodligen kommer det att ske efter barnets ankomst. Dock så undrar jag vid vilken ålder barn generellt har behov av ett eget rum. Jag och killen funderar nämligen på att flytta till en 2,5:a på 70 kvadrat och då skulle bonussonen i så fall få ha sitt rum i vardagsrummet pga någon snygg och praktisk indelningen. Kommer dock inte bli med någon egen dörr. Vi kommer behöva fixa något större tills dess att vår lille också behöver eget rum, men jag undrar om ni anser det rimligt att låna ett barn bo i vardagsrum (med avdelning såklart!) tills dess att han är ca 10 år?