Gravid bonusmamma söker råd
Hej! Jag väntar mitt första barn med en man som redan har en son på åtta år. Vårt barn kommer om 2 månader, men vi har inte lyckats byta våra respektive ettor till en större ännu. Skälet till att vi inte har bytt ännu är att vi vill ha minst en trea så att bonussonen kan få ett eget rum och vi vill inte heller lämna området där han går i skolan, har alla fritidsaktiviteter, sina kompisar och sin mamma. Jag pendlar mellan att känna att det inte är så farligt att jag kommer att behöva sova ensam med vår bebis ibland (när bonussonen är hemma hos sin pappa ca 2 dagar i veckan för då får vi inte plats i min killes lägenhet) och att verkligen vilja skaffa ett gemensamt hem med min kille så fort som möjligt. Jag är rädd för att min bonusson inte ska vilja vara hos oss om vi inte bor i stadsdelen där han har hela sitt övriga liv och samtidigt tycker jag det är jobbigt ibland att känna så stort ansvar för honom när jag har min första egna bebis på g. Det blir liksom för mycket ibland. Någon som känner igen sig eller som vill komma med något råd?