Inlägg från: Anonym (Sorligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sorligt)

Fortfarande besviken över könet

Jag är mest nyfiken på varför man väljer att skaffa barn överhuvudtaget när man känner att man absolut inte vill ha ena könet. Skaffar du barn för könets skull eller vad är grejen med detta? Du är inte den första med sådana här trådar och jag förstår inte denna rädsla av att få en pojke, herregud det är ett BARN!

Tänker man såhär och har sådana här känslor så behöver man terapi, komma till botten med VARFÖR man är fixerad av ett viss kön för det är inte sunt varken för dig eller barnet. 

• Anonym (Sorligt)

Anonym (korven)

TS skriver ju "Jag blev efter 1 års ofrivillig barnlöshet gravid förra året, har alltid drömt om att få en flicka och tanken på att få en pojke gav mig extrem ångest."

Alltså har hon ju haft denna känsla INNAN det hon gick igenom.

• Anonym (Sorligt)
    Det gick inte att citera din kommentar anonym (korven)..

Att TS inte hunnit bearbeta förlusten av dottern förstår jag fullt ut, men det är en annan sak. Det är just det här med tanken på att få en pojke gav henne extrem ångest även innan hon förlora sin dotter. DET förstår jag inte, liksom varför? Vad är så hemskt med pojkar? Så nja, för mig låter det som att besattheten har funnits där innan, speciellt om hon haft sådan grov ångest.

Hjälp får hon hos psykolog om hon går dit. Sen får man inte glömma att det här ämnet provocerar folk. Söker man på flera liknande trådar så ser man tydligt att det gör folk upprörda och dessa trådar dyker upp då och då och handlar om EXAKT samma sak, att man får ångest av att få pojkar. Ja då undrar jag varför man skaffar barn om man vet att chansen att få en pojke är lika stor som att få en flicka.

Mitt tips till sådana personer som känner såhär ska söka hjälp för att bearbeta sina känslor innan dem ger sig på att försöka skaffa barn.
Svar på tråden Fortfarande besviken över könet