• mamma 86

Fult att ha foto på sitt/sina barn på väggarna?

Har nyligen flyttat och tänkt att nu får jag faktiskt få upp saker på väggarna. Har många fina bilder på mitt barn (nu tonåring). Det är allt från skolfoto, egentagna bilder och bilder tagna av professionell fotograf.

läste en gammal tråd där majoriteten tyckte att det var sk tacky att ha barnens bilderbok väggarna, likaså tex bröllopsfoto. Vardagsrummet verkar vara värst att ha dessa i, andra rum kunde vara mer ok.

Så nu är jag nyfiken. Har ni bilder på era barn på väggarna? Färg/svartvit? förstoringar eller inte? Vilket rum?

Ni som tycker det är hemskt/fult varför tycker ni det?

Vad har ni för bilder/konst på väggarna i ett vardagsrum? 

• Svar på tråden Fult att ha foto på sitt/sina barn på väggarna?
  • Spucks
    mamma 86 skrev 2023-02-16 07:15:50 följande:

läste en gammal tråd där majoriteten tyckte att det var sk tacky att ha barnens bilderbok väggarna, likaså tex bröllopsfoto. Vardagsrummet verkar vara värst att ha dessa i, andra rum kunde vara mer ok.

Vad synd att deras familjer är så fula att de inte vågar har dem på väggarna. Som tur är har jag söta och gulliga barn, så deras bilder hänger på mina väggar i både vardagsrummet och sovrummet.
  • sextiotalist

Skulle aldrig falla mig in att ha foto på väggarna  (om det inte var ett konstnärligt foto)
    Däremot har vi en hylla i arbetetsrummet / gästrummet med familjefoton 

• Embla twopointoh

Vardagsrummet används som bibliotek, så vi har ingen väggyta att hänga tavlor på (allt tas upp av platsbyggda bokhyllor), men jag har foton på barnen i olika åldrar på väggen i trappen (nere i trappen är de äldsta fotona, och så blir fotona senare och senare ju längre upp i trappen man går). I trappen hänger också något familjefoto.
    Jag blandar färg och svartvita foton, och olika ramar, men jag har arrangerat dem så att det ändå blir en helhet, så att säga. Hade jag haft plats i vardagsrummet, hade jag absolut kunnat tänka mig att ha bilder på barnen där.

Jag gillar foton (fotar en del själv) och tycker det är mycket personligare och bra mycket mindre "tacky" att ha fina foton på väggen än att ha "ikea-konst".

Vårt bröllopsfoto hänger i vårt sovrum, jag tycker personligen att det skulle kännas lite märkligt att ha en stor förstoring av mig själv i ett sällskapsrum. Vi har en vägg i en hall/korridor med bröllopsfoton på våra föräldrar, syskon och vänner (13x18 cm).

I mitt arbetsrum finns det foton av sådant som betyder något för mig. Barndomsminnen, min make, mina barn, resor, mina hästar ..

• Anonym (000)

Haha, klart man får ha foton på sin familj på väggen. Vi har ett fint foto uppe på varje barn, inte massor. En stilren vägg liksom med 5 foton. 

• Anonym (A)

Inte på väggarna men däremot i fotoramar stående på bord t ex. Sedan några år tillbaka har vi bara bröllopsfotot och ett på barnen stående framme, i vårt sovrum.

Känner folk som inte har foton framme alla, de som har foton på väggen och de som har foton i hyllan i vardagsrummet. 

• Anonym (C)

Men vad spelar det för roll vad andra tycker om vad du har på väggarna i ditt hem

• Anonym (Ditt)

Det är ju ditt hem och du som ska bo där, hur kan andras åsikter spela in då? Tacky eller inte ha det du vill o trivs i!

• Anonym (Gillar inte)

Jag tycker det är skitfult med skolfoton/dagisfoton så det har jag aldrig haft uppe. Svartvita kort kan vara fint om det är snyggt uppsatt. 

Man gillar ju olika. Jag tycker det är otroligt tacky med gipsmagar på väggen tex- eller de där fula tavlorna med ritade barn som ska representera folks barn men jag tycker de ser ut som typ döda barn. Andra tycker annorlunda :)

• chrissepisse

Ja, jag har foton på väggarna. Jag tycker det är fint och det är jag som bor här. 

• Anonym (SL)

Vi har massor med foton uppsatta på väggarna, i vardagsrum, i trappen och sovrummet.
    Struntar högaktligen i om det anses vara tacky eller inte...

Svar på tråden Fult att ha foto på sitt/sina barn på väggarna?