Hur många har sjukskrivit sig från sitt jobb för att gå och jobba på ett annat? = Sjuklön+lön
Funderingen lyder såsom rubriken.
Funderingen lyder såsom rubriken.
Menar du sjukanmält sig från jobbet eller sjukskrivit sig hos försäkringskassa?
Oavsett så är det ena bidragsbrott och olagligt så jag hoppas det är få!
Hej menar hos arbetsgivaren inte FK. Man kan väl svara anonymt för det vore intressant och se om det förekommer.
Konstigt formulerat, tänker direkt på alla kvinnor som tvingas jobba med med oavlönat hemarbete trots att de är sjuka. Men att ha två jobb samtidigt och sjukskriva sig från ett har jag aldrig hört talas om.
Däremot onödigt vabbande trots att barn inte är sjuka för att få jobba hemifrån, eller att inte sjukskriva sig alls trots att man är sjuk och halvjobbar. Sånt är nog supervanligt bland många välbemedlade, som har förmånen att jobba hemifrån. Politiker är nog den största gruppen. Wouldn´t be surprised!
Det strider mot väldigt många kollektivavtal att göra så eftersom flertalet har skrivningar om bisyssla.
Så den som beter sig på det viset ska inte ta det som en överraskning om hen får se någondera anställning avslutad.
Konstigt formulerat, tänker direkt på alla kvinnor som tvingas jobba med med oavlönat hemarbete trots att de är sjuka. Men att ha två jobb samtidigt och sjukskriva sig från ett har jag aldrig hört talas om.
Däremot onödigt vabbande trots att barn inte är sjuka för att få jobba hemifrån, eller att inte sjukskriva sig alls trots att man är sjuk och halvjobbar. Sånt är nog supervanligt bland många välbemedlade, som har förmånen att jobba hemifrån. Politiker är nog den största gruppen. Wouldn´t be surprised!
Vabbar man så får man inte jobba.
Vet inte vad du menar med rika, men de allra flesta välbemedlade jag känner jobbar hårt och jobbar även när de är sjuka. De flesta (ovan) drivs av sitt jobb och försöker inte fuska varje chans de får.
På mitt jobb får man jobba hemifrån så man behöver inte låtsas ha sjuka barn för det. Jag har nog stött på fler som slöar på jobbet än hemifrån (om man utgår ifrån hur mycket som blir gjort).
Finns olika sätt och jobba på med sjukskrivning från sitt jobb.
Både jag och fler jag känner brukar göra så här, man har köpt ett hus/bostadsrätt eller tomt.
Man får sjukskrivning från sitt dagliga arbete, utbränd eller liknande, vägen tillbaka är samtal, träning, göra annat. Man får inget förbud för att jobba hemma, som att bygga huset, eller total renovera lägenheten, det anses som terapi för återhämtning.
Kostnaden för att leja är oftast mycket stora kostnader, ett 1,5 milj bara arbetskostnad, total renovera en lägenhet 4-600 tusen arbetskostnad.
Där man får betalt via FK för dessa månader/ år som sjukskriven och fixar sitt boende, samt man får låga lån i samma veva. Man tjänar mer än vad man annars aldrig kunnat göra.
Det där med att vara sjukskriven för att bygga på huset hemma var nått nytt för mig men har sett i andra trådar här att det förkommer fusk med två jobb och sjukskrivning på ena så det borde vara några som svarar ja då man får vara anonym..
Det där med att vara sjukskriven för att bygga på huset hemma var nått nytt för mig men har sett i andra trådar här att det förkommer fusk med två jobb och sjukskrivning på ena så det borde vara några som svarar ja då man får vara anonym..
Det du skriver är helt obegripligt.
Man får inte låga lån per automatik för att man bygger själv.
Du får inte använda dig av ett bolån för att starta eget, vilken bank tillåter detta?
Vad pratar du om för avskrivningar?
Och upplys mig gärna om vad för pengar man har rätt att få igen som man lånar till företaget?
Att starta ett aktiebolag kräver 50.000 i startkapital för fåmansbolag, det är ingen som lånar ut dessa gratis till dig. Du får betala igen allt om du lånar till dessa samt ränta på pengarna.
En sjukersättning är för de allra flesta lägre än en lön och du går miste om en del pensionssparande på det sättet också.
Det du skriver är helt obegripligt.
Man får inte låga lån per automatik för att man bygger själv.
Du får inte använda dig av ett bolån för att starta eget, vilken bank tillåter detta?
Vad pratar du om för avskrivningar?
Och upplys mig gärna om vad för pengar man har rätt att få igen som man lånar till företaget?
Att starta ett aktiebolag kräver 50.000 i startkapital för fåmansbolag, det är ingen som lånar ut dessa gratis till dig. Du får betala igen allt om du lånar till dessa samt ränta på pengarna.
En sjukersättning är för de allra flesta lägre än en lön och du går miste om en del pensionssparande på det sättet också.