Anställa en vän? Bra/dåligt?
På mitt jobb jobbar vi 2 och 2, min nuvarande kollega ska sluta, och jag har fått möjlighet att vara med under ny rekryterings processen och bestämma.
Har några kompisar som är sugen på jobbet, och det är lite upp till mig att bestämma. Utan att gå in för mycket på vad jag jobbar med, så jobbar man väldigt tight ihop med sin kollega, dagligen.
På ett sätt har det varit skönt hitils att inte ha kollegor man umgås med på fritiden, utan dela upp jobb/fritid på så sätt. Därför har jag stor beslutsångest nu, ska jag välja en kompis som min nya kollega, eller någon annan utomstående?
Tänker att det kanske blir lite mycket att jobba med en kompis 9 timmar per dag, att det förstör kompisrelationen? Känns som det är större risk att bli osams också, då man umgås både privat & arbete och känner massor gemensamma vänner.
Vad tycker ni? Tänk på att jag som sagt kommer jobba väldigt tight med just denna person, dagligen, inget sjävlgående jobb utan ett tvåmanna jobb. Skulle ni valt någon kompis eller en utomstående? Jag får även vara med och bestämma av utomstående ansökningar.