• Anonym (I)

Vems ansvar är otrohet egentligen?

Ja. Hon bär inget ansvar. Hon har inga skyldigheter mot din familj. Endast din man. Man tackar nej, blockar, pratar med sin chef/facket om personen ej lägger av. Eller byter jobb. Dvs om man bryr sig om sin familj. 

• Anonym (I)
    molly50 skrev 2023-02-12 20:01:57 följande:
    Hon har ett ansvar för sina egna handlingar liksom TS man.
    Hon blev väl knappast tvingad att ragga på TS man. 
    För övrigt så håller jag med om att han borde ha satt stopp för det här innan det gick för långt. 
    Han bär ju såklart det största ansvaret för det som hände.
    Fast va? 

Vad har ansvar för sina egna handlingar med detta att göra? Hon var får vi förmoda singel. Så hon raggar på precis vem hon vill -oavsett om den personen är upptagen eller ej. Vad har ens tvingad att göra med detta? 

Han bär det ENDA ansvaret. Eftersom han var otrogen mot sin fru. Den kvinnan har 0 ansvar för det. Hon gör vad hon vill. Det är upp till TS man om han besvarar det.
  • Anonym (I)
    molly50 skrev 2023-02-13 08:15:54 följande:
    Ja,som jag skrev så bär ju han såklart huvudansvaret.
    Men jag tycker inte att man är helt oskyldig när man raggar på någon annans partner,fullt medveten om att h*n är upptagen.
    I synnerhet inte när man dessutom vet att partnern är allvarligt sjuk.
    Man är väl alltid ansvarig för sina egna handlingar oavsett om det drabbar någon annan eller ej. 
    Begriper ändå inte vad du försöker säga. Finns inget logiskt i det du säger.

Jag som singel har all rätt i världen att ragga på någon som är upptagen med en sjuk partner. Den enda med skyldighet och ansvar är den som blir raggad på. Man kan välja att besvara det eller tack nej. Inte svårare än så. 
Svar på tråden Vems ansvar är otrohet egentligen?