• Tecum

Vems ansvar är otrohet egentligen?

Anonym (Thomas) skrev 2023-02-12 16:10:04 följande:
    jag har varit otrogen  Men saken är att jag mår inte så bra i relationen. Min fru prioriterar allt framför mig och vår intimitet. Vi har inte legat på 4år nu. Känns som livet är slut på något sätt. Otroligt frustrerad. Vill inte skiljas då vi bor i storstan och ingen av oss har råd med hus själva trots att vi båda är höginkomsttagare. Vi har barn och jag skulle inte klarar att vara utan dem halva tiden. De är det bästa här i livet.

Men när det hände yngre kvinnlig kollega som såg mig. Där jag för första gången på flera år fångat en kvinnas uppmärksamhet och känna hennes attraktion till mig. Det var nästan hypnotiserande. Att ännu en gång få känna sig speciell och åtrådd, att få omfamnas, kyssas, älska och sova i varandras famn. Fan under en kväll och natt var jag i himmelriket. Trodde aldrig jag skulle få uppleva det igen

Men ett svin är jag. Ett jävla svin mot min familj. Men jag kan inte ångra det men hon jag var med bär inte ansvar mot min familj. Mitt val och ansvar. Hade jag varit lyckligare eller mått bra hade aldrig detta skett. Så jag anser också att min fru är medskyldiga till detta då jag framfört att jag mår piss av denna syskonrelationen till liv och hon vill inte ens prata om det..

Med det sagt inte att jämföra med din situation. Du fick cancer och han gnällde över hushåll och barn. Det
     är bra vekt
    Du är inget svin. Men du borde lämna din kärlekslösa fru och satsa på kollegan, eller någon annan som älskar dig. Varför ska du ta en massa ansvar för att hålla ihop familj och relation när hon inte gör det? 
  • Tecum
    Anonym (Enkelt) skrev 2023-02-12 15:59:46 följande:
    Ansvaret ligger på de som var med varandra, dvs båda två samtidigt. Iaf aldrig den partner som blev bedragen.
    Fel, ett stort ansvar kan ligga på partnern. Det är inte fallet i TS` inlägg men i andra sammanhang. Om partnern inte visar kärlek, prioriterar allt och alla  utom sin partner, inte vill ha sex, grälar och klagar, är illojal och snackar skit bakom ryggen, då förtjänar vederbörande att bli bedragen! Det är att driva partnern i armarna på någon annan och hen får skylla sig själv.
  • Tecum
    Anonym (Enkelt) skrev 2023-02-12 18:12:56 följande:
    Nej. Då gör man slut istället för att ligga med någon annan.
    Nej man kanske bör göra slut för att hitta någon som respekterar och älskar en. Men om man av någon anledning, t ex ekonomi, vill vara kvar i relationen med en kärlekslös och oempatisk partner kan man vara det. Rätt åt den som beter sig illa i ett förhållande och fejkat kärlek att bli bedragen. Denne får egentligen smaka sin egen medicin då denne bedragit  sin partner känslomässigt.
  • Tecum
    Aviga skrev 2023-02-13 18:15:18 följande:
    Naturligtvis!! Det känner hon säkert
    Varför skulle hon känna det, hon gick ju in i det med öppna ögon och troligen med syftet att spräcka äktenskapet.
  • Tecum
    Aviga skrev 2023-02-13 19:20:11 följande:
    Hur vet du det? År det ett faktum eller något du antar?
    Det är vad TS skrev, de känner varann.
  • Tecum
    Anonym (nnn-k) skrev 2023-02-13 20:37:28 följande:
    Har man något vett i skallen så gör man ju slut då och letar sen efter någon som passar en bättre. 
    Om du läst trådarna som t ex "Aviga" och andra skrivit ska man inte separera utan hålla ihop för barnens skull. Ett annat skäl är ekonomi eller social bekvämlighet. Jag hade inte velat ha det så men andra tänker annorlunda. 
  • Tecum
    Aviga skrev 2023-02-13 21:14:01 följande:
    Naturligtvis ska man separera om man kommer fram till att relationen inte fungerar längre. 

Man ska inte separera för att andra tycker det !

Det är olyckligt att man inte ger stöd åt dem som trots problem ändå försöker.

Förstår inte riktigt ?
    Det håller jag med om och jag ser en fara i att det vanligaste rådet här alltid är att dumpa eller separera. Heder åt de som försöker, de ska inte framställas som mesiga idioter. Folk blir påverkade att ge upp här. Samma med otrohet rådet är alltid att lämna och påståenden att den skyldige alltid kommer att göra om det. Men som sagt, på sig själv känner man andra...

Vi hade en spin-offdiskussion om det alltid är fel att vara otrogen och jag tycker inte att det är fel om partner uppför sig som ett svin. Då är det rätt åt denne att bli bedragen. Men moralmaffian håller inte med. Det är därför du är lite undrande över vissa inlägg där jag är inblandad.

God natt!
Svar på tråden Vems ansvar är otrohet egentligen?