• Anonym (Orolig mamma)

Mina barns styvpappa

Jag är mamma till snart två tonåringar 14 och 12 år.
    Pojken är äldsta.
    Jag är tillsammans med en man sedan 10år.
    Men vi har nyligen flyttat in i hans lght jag o barnen.
    Vi har haft ett ganska bra förhållande och han är min livs kärlek.
    Men han har nyss skiljt sig från ex frun trots separation i många år. Han har två barn som jag aldrig träffat heller 
    Han ljög för mig de första året vi träffades jag visste inte att han va gift.
    Jag fick aldrig komma hem till honom det var han som bodde hos mig flera dagar i v.
    Barnen accepterade honom men han visade aldrig riktigt intresse.
    De har en frånvarande biologisk pappa som missbrukar,min kille hatar honom så han är fadersgestalt de känner.
    Men nu när vi flyttade in hos honom har han förändrats mycket. Han ställer höga krav på barnen min son har haft jobbigt sedan han kom i puberteten ex fått anpassad schema i skolan o specialklass

Min kille dricker mycket o bråkar med mig om min son att hans pappa är värdelös o min son loser ibland ber han oss flytta oxå
    Jag älskar honom och vill att han ska komma närmare barnen igen
    Vet inte hur
    Orkar snart inte mer
    Jag arbetar heltid och sköter barn o hushåll samt försöker få sonen att må bättre
    Min son stänger in sig o spelar tv spel jag är orolig för hans mående
    Jag kommer självklart ta barnen o flytta om ingen förbättring sker
    Men det är verkligen jättejobbigt
    Han kan plötsligt bli arg för inget o jag går på äggskal 
  • Svar på tråden Mina barns styvpappa
  • Anonym (du)
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2023-02-08 12:14:34 följande:
    Mina barns styvpappa

Jag är mamma till snart två tonåringar 14 och 12 år.
    Pojken är äldsta.
    Jag är tillsammans med en man sedan 10år.
    Men vi har nyligen flyttat in i hans lght jag o barnen.
    Vi har haft ett ganska bra förhållande och han är min livs kärlek.
    Men han har nyss skiljt sig från ex frun trots separation i många år. Han har två barn som jag aldrig träffat heller 
    Han ljög för mig de första året vi träffades jag visste inte att han va gift.
    Jag fick aldrig komma hem till honom det var han som bodde hos mig flera dagar i v.
    Barnen accepterade honom men han visade aldrig riktigt intresse.
    De har en frånvarande biologisk pappa som missbrukar,min kille hatar honom så han är fadersgestalt de känner.
    Men nu när vi flyttade in hos honom har han förändrats mycket. Han ställer höga krav på barnen min son har haft jobbigt sedan han kom i puberteten ex fått anpassad schema i skolan o specialklass

Min kille dricker mycket o bråkar med mig om min son att hans pappa är värdelös o min son loser ibland ber han oss flytta oxå
    Jag älskar honom och vill att han ska komma närmare barnen igen
    Vet inte hur
    Orkar snart inte mer
    Jag arbetar heltid och sköter barn o hushåll samt försöker få sonen att må bättre
    Min son stänger in sig o spelar tv spel jag är orolig för hans mående
    Jag kommer självklart ta barnen o flytta om ingen förbättring sker
    Men det är verkligen jättejobbigt
    Han kan plötsligt bli arg för inget o jag går på äggskal 
    Du kan inte låta dina barn växa upp så, lämna så snart du kan. För din egen skull och barnens! 
  • Anonym (......)

Du väljer att utsätta ditt barn för detta för att "du älskar honom så?

Men är du 13 år eller? Så ego... Gör slut och flytta för dina barns akull ffs!

Du har redan valt en värdelös pappa att skaffa barn med, och så har de fått dras med en annan idiot ist i hela sina liv?? En som inte bryr sig och är elak. 
    Hur tänker man??

• Anonym (Hmmm ....)

Så du gick från en alkis till en annan?
    Tragiskt. Tycker du och barnen ska flytta snarast.

• Krocko

Men hjälp!! Läs igenom vad du skriver? VARFÖR flyttade du in till honom med dina barn? VARFÖR är du ihop med honom, han är ju ett praktarsel de lux!!

Hoppas du har kvar ditt gamla boende, ta och flytta ut och rädda dina ungar, omedelbart Spöke

• Anonym (Flytta nu)

Tyvärr visade han sitt rätta jag när ni flyttade ihop. Finns inget inlusive dig som kan förändra honom. Han kommer inte att gå tillbaka till att vara den man du blev förälskad i eftersom det var bara vem han visade utåt att han är så det är ingen mening att vänta på det eller försöka förändra honom.

Det är svårt då din hjärna, hormoner mm fortfarande säger åt dig att du är förälskad men du måste samla all din styrka, flytta så fort du kan och aldrig se dig om. Dina barn ska inte behöva höra att de är losers, du ska inte behöva gå på äggskal och du kan inte ta ansvar för sambons relation till dina barn. 

• Anonym (att våga se)

Att du känner att du snart inte orkar mer är ett sundhetstecken.

Du lever i en dålig relation, där dina barn och du själv far illa. Flytta. Det spelar ingen roll att barnens pappa är VÄRRE, de förtjänar att inte fara illa!

• Drottningen1970

Hur FAN kan du älska någon som är elak mot dina barn? Totalt obegripligt hur moderskänslorna kan vara så ur spel.

Din kärlek till aset är hursomhelst helt oviktiga i sammanhanget. Din lojalitet och ditt ansvar ska finnas hos barnen. Du måste såklart klippa bort aset du märkligt nog älskar ur ditt liv. Annars är du en värdelös förälder. Punkt.

• elmadumle

Lämna så fort du kan! Du kan inte utsätta ina barn för detta och din 13 åring lär inte må bättre av det här.

• LFF

Nu ska vi se:

* Han ljög för dig om att han var singel.
    * Han har två barn som du aldrig träffat
    * Han visar inget intresse för dina barn
    * Han är inte trevlig mot dina barn
    * Han dricker och skriker
    * Du går på äggskal för att han inte ska bli arg

Men han är ditt livs kärlek och ni har ett hyfsat bra förhållande??? Du undrar hur du ska få honom och sonen att komma närmare varandra igen???? VAD är det du älskar hos denna man? Är din kärlek till mannen värd relationen till dina barn?

Läs det du skrivit som om det vore någon annan som skrivit det och säg vad du skulle råda den personen till.

• Anonym (ge inte råd)
    Anonym (du) skrev 2023-02-08 12:25:45 följande:
    Du kan inte låta dina barn växa upp så, lämna så snart du kan. För din egen skull och barnens! 
    Sluta ge råd om att lämna bara så där. Saker och ting är inte alltid så enkla som du tror. Du har läst några paragrafer om en främling på nätet och ditt svar är "lämna"? Hur tänker ni ibland?
Svar på tråden Mina barns styvpappa