Anonym (orolig mamma) skrev 2023-02-09 19:18:38 följande:
Hur tycker du att jag konkret ska hindra andra elever att mobba mitt barn i skolan? Jag är ju inte där. Tänker du igenom innan du skriver?
Jag rycker absolut inte på axlarna. Då hade jag inte tagit upp problematiken med dem på eget initiativ. Att polisanmäla barn för utfrysning borde du begripa inte leder någon vart. Hade inte ens fungerat för vuxna.
Jag tar inte ifrån mitt barn skolgången. Tvärtom verkar jag ju i totalt motsatt riktning.
Du svarar inte på frågan vilken "press" soc kan sätta på skolan. Vilka påtryckningsmedel anser du att soc förfogar över på den punkten? Jag känner inte till ett enda ett.
Du kan inte hindra andra att frysa ut ditt barn. Du kan få ditt barn till skolan. Du kan ?slåss? för att skolan hindrar att ditt barn blir utfryst. Hur de gör är upp till dem. Att de gör är upp till dig att kämpa för.
Är det ?bara? utfrysning så ja då kommer inte en polisanmälan hjälpa.
Att soc, skolan och föräldrar sitter ner tillsammans är ett påtryckningsmedel. Sedan är det ju så att du som förälder inte ska behöva känna till allt som soc och skolan kan göra. Du Arbetar ju inte med det men därför är det extra viktigt att ni tre samtalar tillsammans så alla instanser är inblandade.