Orosanmälan skolfrånvaro
Tänkte skriva när riktigt fult men vill inte få inlägget bortplockat.
HUUUUUUR kan du jämföra ett barn som blir mobbat med barn som bara inte vill gå till skolan?
Tänkte skriva när riktigt fult men vill inte få inlägget bortplockat.
HUUUUUUR kan du jämföra ett barn som blir mobbat med barn som bara inte vill gå till skolan?
Jag undrar vad du tror att du uppnår genom att skriva såna nedsättande ord till andra? Det är inte första gången jag ser det.
kom med tips, det andra du skriver. Men varför alltid avsluta med nåt totalt meningslöst och elakt?
Är det då helt omöjligt att prata med barnet, att vädja till det och göra det begripligt att ett eländigt liv väntar för den som inte har gymnasiekompetens? Inte ens ett enkelt industrijobb kan han få, intressanta och utvecklande arbeten kan han glömma. Han trivs inte i skolan, men allt i livet är dessvärre inte trivsamt, och mobbning förekommer i vuxenlivet också. Genom att inte gå till skolan låter han sina belackare vinna. Ska han verkligen lämna över kontrollen av sitt liv till dessa elaka ungar - som själva givetvis kommer att klara skolan med glans? Det skulle störa mig oerhört om någon annan skulle ta makten över mitt liv - och det precis det som händer nu för skolkaren ifråga.
eländigt liv?
jag och sambon gick inte gymnasiet, vi lever inget eländigt liv. vi har jobb som inte krävde nån utb. Även om jag studerade till uska på senare tid. vi har jobb vi trivs bra på, vi reser utomlands två ggr per år, äter dig mat och dryck.
man kan inte säga att man för ett eländigt liv utan utbildning. Även om man såklart ska uppmuntra och motivera. Min son går ut gymnasiet i vår och ska läsa högskoleprovet. Jag har aldrig behövt motivera honom. Däremot har han haft anpassningar genom resursskola som jag fixat Pga hans svårigheter.
Ofta har hemmasittarna nån diagnos och skulle behöva börja på resursskolor, dom klarar inte av att gå i en klass med 20-30 andra elever. Spelar ingen rolll hur många skolor dom byter till.
och dom kommer inte att göra det för att man hotar med det du skriver heller.
Vad är problemet?
ja han ska ta högskoleprovet. URSÄKTA att jag skrev läsa.
Eller göra högskoleprovet kanske man säger.
Trodde att folk skulle förstå ändå.