Inlägg från: Pandyy |Visa alla inlägg
  • Pandyy

Får mitt barn som ännu inte går i förskola vara hemma med mig när jag blir sjukskriven från jobbet pga foglossning?

Hittar inte varken någon annan tråd eller passande kategori till denna fråga men jag behöver svar asap för att lugna hjärnan..

Jag har precis blivit sjukskriven från mitt arbete av en läkare pga foglossning i min andra graviditet. Vi har en 1,5-åring som varit hemma med sin föräldralediga pappa och har ännu inte börjat förskolan och ska inte göra förrän i juni. I min värld så måste väl ändå barnet få vara hemma med mig när jag är sjukskriven från mitt arbete och pappan får återgå till sitt arbete utan att jag måste ta ut föräldradagar eller att försäkringskassan skulle ge avslag för att jag är sjukskriven men har hand om barnet? Eller tänker jag helt fel där? Det är så mycket konstiga regler som är så lätta att missförstå eller missa så blir så orolig att jag gör fel nånstans.. 

hoppas på snabba svar 🙏🏼

• Svar på tråden Får mitt barn som ännu inte går i förskola vara hemma med mig när jag blir sjukskriven från jobbet pga foglossning?
  • Pandyy
    Anonym (V) skrev 2023-02-07 10:52:11 följande:
    *avslag 
    Jo, men skulle de verkligen ge avslag på min sjukskrivning från arbete pga att jag har ett barn hemma som inte går i förskolan?
Svar på tråden Får mitt barn som ännu inte går i förskola vara hemma med mig när jag blir sjukskriven från jobbet pga foglossning?