BF Oktober 2023
siris - välkommen och stort grattis 😀
siris - välkommen och stort grattis 😀
Hänger också gärna med i denna tråd. Plussade på alla hjärtans dag och överraskade sambon med detta, kändes såå fint!!
Nu hoppas vi bara att det går hela vägen. Jag har dock varit lite orolig pga. lite blödningar nu under gravidvecka 5. Men håller alla tummar. Har pratat med bm och fick höra att det kan vara väldigt vanligt. Någon mer som haft det?
Stort grattis och välkommen 😀
i min andra graviditet så blödde jag vart fjärde vecka i tre månader. Liten blödning som kom då jag borde haft mens. Men allt gick bra😊
Grattis till alla nya som plussat😀 Kul att vi är flera som ska ha vårt fjärde barn❤️
Här tilltar illamåendet och tröttheten, tur att det är lov nu så man kan vara hemma och vila!
Jag kollar runt efter en babysitter som kan vagga (elektronisk) Någon som har tips på en bra?
Ems99 jag tar Mitt val gravid och folsyra.
Smulan57 Stort grattis 😀
Hej!
Jag plussade för exakt en vecka sedan. Testade först med RFSU och fick ett litet streck, tog sedan ett digitalt med veckoindikator och fick gravid 1-2. Har inga symtom mer än molvärk i magen. Har tidigare varit gravid men fick MA. Hade då jättetydliga symtom i form av stora och ömma bröst samt lätt illamående och trötthet. Nu är jag typ helt opåverkad så man nojar ju sönder. Har testat så mycket denna veckan men RFSU testen ger väldigt svaga streck precis som för dig Karrobruden. Dock testade jag ett till digitalt med veckoindikator i onsdags och då visade det 2-3 veckor så hoppas allt går bra. Är det någon mer som har väldigt olika symtom från tidigare graviditeter? BF 27/10, håller tummarna för oss alla ❤️
Denna graviditet (som är min fjärde) är som en kopia av min förra graviditet bara att allt kom mycket tidigare med symtomen. Däremot skilde sig min andra graviditet väldigt mycket från mina tre övriga. Jag kan skriva lite om varje graviditet här.
1:a Börja symtomen innan beräknad mens. Kände mig trött, yr och hade avsmak för mat. Jag mådde som värst mellan vecka 7-12. Då var jag sängliggande pga trötthet och illamående det avtog efter vecka 12 men mådde helt bra först i vecka 17.
2:a Mådde jag bra! Hade inga symtom fram till vecka 12 då jag var illamående när jag stekte kött. Annars mådde jag perfekt. Blödde lite vart fjärde vecka då jag skulle haft mens I tre omgångar. Fick havandeskapsförgiftning mot slutet.
3:e Mådde ok fram till vecka 7, hade lite avsmak för mat, yrsel och trötthet bara, därefter kom allt och jag mådde hemskt mellan vecka 7-12. Spydde varje dag och var trött. Illamåendet höll i sig hela graviditeten men efter vecka 12 var det bättre.
4:e Börja känna symtom innan BIM. Var ovanligt trött och kände avsmak för mat. Illamående börja redan någon dag efter plusset. Nu under vecka 7-8 har jag varit sängliggande pga illamående och trötthet. Har även yrsel och ömma bröst. Ömma bröst har jag in haft med någon av mina tidigare graviditeter.
så graviditet 1,3 och 4 är ganska lika varandra men graviditet 2 var helt olik! Mådde så bra då😊
Hej! Ny här. Har bf i början av oktober, 4 eller 5 oktober om jag räknar själv var som är möjligt. Ska på Nipt test på måndag så är lite nervöst!
grattis 😀 så spännande med NIPT. jag har mitt om två veckor och längtar efter att få se bebisen i magen❤️ Är lite fundersam över om det är tvillingar då jag mått extremt illa och kräks mycket samt konstant hungrig. Har inte varit så extremt i mina tidigare graviditeter. Vi har tvillingar på båda sidor. Blir kul att få veta om det är en eller två i magen😊
Så bra, då får du snart resultatet 😊 Jag har mitt NIPT på fredag. Kommer vara i v 11+1 då. Jag hoppas på svar innan påsk.
Från mina barn har det varit blandade reaktioner.
När jag fick min andra då var min förstas största önskan att få en lillebror och han älska bebisar så han var väldigt förväntansfull. Han var inte glad de första två veckor när vi kom hem med en syster 😊 Men efter två veckor släppte det och han älska henne över allt annat. Min äldsta har alltid varit bebiskär❤️
När jag fick min tredje så tog det 10 år pga infertilitet. Så min andra hade varit yngst i 10 år. Hon blev jätteupprörd när hon fick veta, hon var mycket ledsen. Vi fick försäkra henne väldigt mycket om att bebisen inte skulle ta hennes plats. Sen ville hon ha en lillasyster och blev super besviken när det visade sig vara en pojke men mot slutet av graviditeten så hade hon smält det hela. Hon bruka komma och krama och pussa magen och det var inga problem när minstingen kom hem. Min äldsta var överlycklig hela tiden.
Nu när vi väntar fjärde så blev både första och andra överlyckliga och är såå glada över ett till syskon. Min tredje är för liten för att förstå det helt. När vi pratar om bebisen så säger han att bebisen inte ska få leka med hans leksaker!
Min erfarenhet är att det alltid blir bra i slutända. Det kan vara en omställning för barnen men det går över❤️
Känner verkligen att jag måste få prata av mig med någon som är i liknande sits. Missar alltid att gå med i FB-gruppen innan länken slutar fungera..
Igår skulle vi fira min syster, det var bestämt sedan länge. Middag och allt gick jättebra här hemma, jag tänkte att jag kunde följa med ut och ta en cola eller så. Helt plötsligt fick jag väldigt ont i magen. Fick knäppa upp byxorna, det va som en molande värk i korsrygg/ländrygg och mellan naveln ner till ovanför blygdbenet
Blev outhärdligt så jag åkte hem, ringde 1177 som tyckte jag skulle åka in akut eftersom jag hade buksmärtor. Det var så sent och jag tänkte att jag avvaktar, la mig med värmekudde och så, väldigt ledsen. Sambon fick ta hand om mig..
Var som att jag inte kunde gå rakt riktigt. Är i V.9, livdd.. inget blod. Vet inte vad jag ska tänka, första graviditeten så allt man löser om foglossning osv säger mig ingenting för förstår inte hur det ska kännas?
Har fortfarande lite ont men inte outhärdligt. Känns märkligt att åka in till akuten
VårNr3 Hur har det gått för dig? Har du fått svar på NIPT?
Jag gjorde NIPT denna veckan och väntar nu otåligt på svar🥰 Fick även se bebis på ul, det var en jättefin bebis med fina hjärtslag. Rörde sig mycket och jag var någon dag längre gången. Jag hade även högt blodtryck så jag har fått trombyl nu, i samma vecka som förra graviditeten.
Hoppar in här även om jag har BF lite senare än många av er. 20 oktober
väntar vår 3:dje och jag är fruktansvärt orolig för missfall denna gång! någon här som har erfarenhet av missed abortion? märktes det någonting eller var det total chock på första ultraljudet? hur Kommer det sig att så många gör UL i v 11? där jag bor är det v 13😵
Tack fyran4 hur och varför fick du NIPT i stället? eller blir det även kub?
jag ska dock in och kolla i v 12 då jag har en cysta så hoppas jag får se om bäbis lever då även om prio ligger på cystan
Jag betalde själv😊 står här ovanför i inlägg 146 varför. Jag får kub med men då kommer de bara mäta nackspalt och mäta längd på bebisen och bestämma BF. Tror det egentligen heter nup då? Men det är inbokat som kub.
Jag hoppas det går bra på ditt besök!
Cillo - Jag fick ta blodprov till kuben men sen när jag gjorde NIPT då sa hon på ultraljudet att hon inte kommer kolla på det eftersom NIPT är säkrare. Så för min del kändes det bra och som en lättnad. Jag har inte fått svar på NIPT ännu men efter att ha sett bebis så känner jag ingen stor oro över resultatet. Det såg ut som en frisk och fin bebis med fint hjärta❤️ Jag hoppas jag får resultatet innan påskhelgen! Längtar även till på tisdag när jag ser bebisen igen🥰
Har försökt skriva här några gånger men fungerar inte, fl fungerar dålig!
Denna veckan var jag på ultraljud och fick se bebis igen🥰 Blev beräknad till den 11 oktober. Fick även svar på NIPT och allt var normalt😀 nu vet jag även könet och har shoppat en hel del😊
Lycka till! 😊 för mig tog det 11 dagar till jag fick svar varav 7 vardagar.
V 30, hur mår ni? börjar bli tung och flåsig..
Jag kämpar på. har tidigare graviditet haft havandeskapsförgiftning och det upptäcktes i v 28 att mitt blodtryck var högt nu i denna graviditet. så jag går på regelbundna kontroller nu och kollar blodtryck och protein, har fått blodtrycksänkande Samt så har jag tagit trombyl sen vecka 11. Jag har bara +1 i urinet så ännu har inte HF brutit ut.
Jag mår väldigt dåligt känner mig yr och sjuk och jag har inte mått så här dåligt i slutet av graviditeten i mina tidigare graviditeter. Jag hoppas det är normalt?
hur går det för dig?
Hej!! Här vill jag hoppa in :D
Jag har bf 5 oktober, med vårt andra barn. (Så precist att första är född 5 oktober....hehe)
Nu är man riktigt tung och trött och jag försöker bara få dagarna att gå. Hur går det för er andra?
Hej på dig :) du är välkommen, tyvärr är det inte mycket aktivitet i denna tråd tror de flesta gick över till FB.
Jag har BF 11:e oktober men ska få igångsättning någon gång nästa vecka.
Då är det snart dags för dig med :) Hur gammal är din första? Fick du första barnet innan eller efter BF?