Inlägg från: Fyran4 |Visa alla inlägg
  • Fyran4

BF Oktober 2023

Sallyn skrev 2023-02-07 12:43:41 följande:

Hur tänker ni kring att berätta för omgivning? En del har redan delat tankar kring det ser jag. Lite svårt att hålla hemligt om man har mycket symtom, samtidigt som man kanske inte riktigt vill dela med sig ännu. Det kan ju gå dåligt. 

Jag har redan delat lite tankar om det men planen är att berätta så snart jag fått svar på NIPT, i slutet av nästa månad då :) Är riktigt taggad på att överraska alla och funderar på olika sätt att berätta :) 

• Fyran4

Nu kan jag inte citera igen men svarar så här då :)

Janssona - stort grattis och välkommen! 

Dollooo - Tack så jättemycket :)

femte - Ja det är verkligen märkligt att när fertiliteten borde minska efter 35 så blir man gravid två gånger :) 

• Fyran4
    MammaTillFyraHoppasJag skrev 2023-02-07 18:52:53 följande:

vore kul att berätta för svärmor att hon ska få ett barnbarn till genom att ge ett inslaget litet paket med en napp i 💗 Eller en t-shirt med texten ?Nu blir jag farmor igen!?. Eller kanske ett armband med namn på alla barnbarnen, döm av hennes förvåning när hon ser ett okänt namn med (efter Nipt vet man ju könet och vi har redan namn förslag klara) 😂 Har ni nån kul plan?

Jag har mycket symtom trots att jag bara är i v. 4+4. Jag har spytt igår och idag. Jag äcklas av den mesta av maten, allt har fått konstig smak, jag håller mig för att inte spy när jag borstar tänderna och jag är hemskt trött. Jag hoppas det inte blir värre. Med mina pojkar har jag mått som värst mellan vecka 7-12. Med min dotter nåde jag bra och kände mig inte gravid fram till magen kom. 

Jag funderar på att sätta på min minsting en Storebror tröja och se hur alla reagerar när de inser budskapet :) 

• Fyran4

Sallyn - Vi verkar vara i samma situation. Vi blev tvungna att berätta för barnen då jag mår så dåligt och kräks varje morgon. Barnen blev superglada, min dotter grät av glädje och hon önskar sig en lillasyster :) men hon sa att det spelar ingen roll vad det blir det viktigaste var att hon fick bli storasyster en gång till <3 

Välkommen till er som är nya här och stort grattis till alla! 

Mina symtom just nu: 
    illamående och kräks på morgonen 
    känslig mot lukter och smaker 
    svullna och ömma bröst 
    mollande värk i magen som kommer och går 
    Allt känns jobbigt och tungt, har ingen energi och är trött 

Jag klarar just nu av att jobba men är orolig över hur det blir vecka 7-12 då jag brukar må som värst. 

• Fyran4
    Anonym (Em) skrev 2023-02-11 09:56:03 följande:

Fyran4: Vilken vecka är du i?

Enligt preggers så är jag i vecka 5+1 (vecka 6), beräknad till 12:e oktober. 

• Fyran4
    mewq skrev 2023-02-12 07:58:21 följande:

Hej alla! Är beräknad 10/10 med mitt första barn Skäms Är 27år. Känns helt overkligt men tagit några ex antal test så nog är jag gravid allt! 

Är bara orolig att jag inte har några symtom, det enda är väl att mina bröstvårtor känns ömma. Jag hatar absolut att må illa och spy, typ det värsta jag vet, men man vill ändå ha något kvitto på graviditeten? 

Går in i v7 om någon dag så vi får väl se om det ändras?!

Stort grattis och välkommen :)

Jag tror inte du behöver vara orolig. Detta är min fjärde graviditet och en av mina graviditeter så mådde jag superbra, kände mig inte gravid förens magen blev stor. Två graviditeter har jag haft massa symtom och mått jättedålig. Det blev tre friska barn. Denna graviditet mår jag med dåligt och nytt för denna graviditet är stora och ömma bröst, det har jag inte haft tidigare.
  • Fyran4
    Ettanvandarnamn123 skrev 2023-02-12 08:55:58 följande:

Du som är så erfaren, har du några tips på hur man kan dämpa oroskänslan? Jag är jätteglad över att jag plussade, men vet att det är vanligt med missfall och speciellt innan v12. Så jag växlar mellan att vara glad till att vara orolig för att det inte står rätt till. 

Vi har beslutat oss för NIPT men det är ju långt kvar tills dess (vi kommer köra på TUL och NIPT, så det är inte förrän efter v.12). Ska man bara tänka att allt är som det ska så länge det inte kommer en jätteblödning?

Har hört historier om bekantas bekanta där det gått dåligt för, vet ju att det gått bra för alla runt omkring mig och att det går bra i de flesta fall. Jag vill inte spendera graviditeten med att oroa mig, jag vill ju njuta och fokusera på framtiden med bebisen.

Tyvärr har jag inga jättebra råd. Själv är jag ju nästan 40 och då är det högre risk för MF. Det jag själv gör är att tänka positivt och slår bort tankarna av oro när de kommer med positiva tankar. Men vi är alla olika så för somliga hjälper inte det. Jag ska med göra NIPT dels eftersom det är högre risk för kromosomavvikelser ju äldre man är. Jag gör det även eftersom jag förra graviditeten fick hög risk för DS på KUBen och därefter fick jag vänta en månad på svar på NIPT pga tekniskt fel med första provet. Den månaden mådde jag hemskt och var fruktansvärt orolig, det vill jag undvika denna graviditet. 
  • Fyran4
    t123 skrev 2023-02-14 16:17:11 följande:

Är det några som är intresserade av en grupp på Facebook också? Som förstås är dold och privat i så fall! Väntar fjärde barnet nu och tycker att det har varit så himla härligt med de tidigare grupperna, det har varit väldigt givande 😍

Jag är intresserad men om några veckor då 😊
  • Fyran4

Ettanvandarnamn123  Vilken vecka är du i?

jag har fortfarande samma symtom. Är trött, illamående och spyr på morgonen främst av att borsta tänderna. Utöver det tillkom yrsel idag. 

Svar på tråden BF Oktober 2023