BF Oktober 2023
Så bra, då får du snart resultatet 😊 Jag har mitt NIPT på fredag. Kommer vara i v 11+1 då. Jag hoppas på svar innan påsk.
Från mina barn har det varit blandade reaktioner.
När jag fick min andra då var min förstas största önskan att få en lillebror och han älska bebisar så han var väldigt förväntansfull. Han var inte glad de första två veckor när vi kom hem med en syster 😊 Men efter två veckor släppte det och han älska henne över allt annat. Min äldsta har alltid varit bebiskär❤️
När jag fick min tredje så tog det 10 år pga infertilitet. Så min andra hade varit yngst i 10 år. Hon blev jätteupprörd när hon fick veta, hon var mycket ledsen. Vi fick försäkra henne väldigt mycket om att bebisen inte skulle ta hennes plats. Sen ville hon ha en lillasyster och blev super besviken när det visade sig vara en pojke men mot slutet av graviditeten så hade hon smält det hela. Hon bruka komma och krama och pussa magen och det var inga problem när minstingen kom hem. Min äldsta var överlycklig hela tiden.
Nu när vi väntar fjärde så blev både första och andra överlyckliga och är såå glada över ett till syskon. Min tredje är för liten för att förstå det helt. När vi pratar om bebisen så säger han att bebisen inte ska få leka med hans leksaker!
Min erfarenhet är att det alltid blir bra i slutända. Det kan vara en omställning för barnen men det går över❤️