MammaTillFyraHoppasJag skrev 2023-02-06 14:04:38 följande:
Anonym (Femte): va modig du är som vågar bli gravid igen efter din resa, att moderkakan varit på väg att lossna vid två tidigare graviditeter.. Kan inte tänka mig nåt värre. Hur märkte du det? I vilken vecka? Klara du bära barnen till BF?
Hemskt att ni är en del här inne som upplevt missfall, min stora fasa? Tyvärr är det ju större risk för missfall för oss som är 40+, så det är ju klart att man går och tänker på det. Men det enda man själv kan göra är väl att försöka må bra, tänka positivt, boosta kroppen med vitaminer och be till Gud även om man kanske inte tror på det 💗
Jag höll på att dö min första graviditet, min andra graviditet höll barnet på att dö, tredje graviditeten var som en dans på rosor men alla tyckte man va knäpp som våga bli gravid igen (alla tre barnen är tackolov helt friska, inga skador). Så därför är vi helt hemliga med att vi nu försöker få ett fjärde barn, för jag tror våra anhöriga hade tappat hakan helt. Vi rådfrågade två läkare, den ena sa nej, den andra sa ja, till våra planer. Iochmed att jag blivit snittad vid alla mina tre tidigare graviditeter så blir detta också ett snitt. Ska förmodligen gå på medicin med, prata med min barnmorska om det idag, trombyl så man inte får havandeskapsförgiftning/proppar.
Jag vaknade på morgonen och hade då börjat blöda. tjejerna kom i v 34+1.
Första sonen kom efter en igångsättning i v 42+1 och yngsta sonen är snittad i v 39+4.
Men vilka resor du varit med om 😮 skönt att allt gått bra alla gångerna.