Hur löser vi detta?
Jag är snart klar med plugget och har redan fått en fast tjänst med start i sommar. Bor i hans bostadsrätt och jag äger inget. vi vill köpa något större gemensamt. Jag måste spara ihop till insats. Har 70 k sparat nu men så med mitt nya jobb som innebär pendling behöver jag en bättre bil då min ?leksaksbil? jag har nu är otroligt obehaglig att köra på vintern när det är dåligt väglag. Blir det eventuellt barn snart måste vi också ha större än det vi har nu. Jag föreslog eftersom jag inte kommer hinna spara ihop till allt på cirka 1-2 år kan vi kanske skriva ett skuldbrev där jag betalar tillbaka insatsen han fått lägga in extra som jag inte hann spara ihop som jag betalar av varje månad. Han ville inte det för då förlorar han på det, då ville han ha ränta. Fast helst inte lägga extra alls för han ville hellre ta mindre i lån och casha in så mycket som möjligt i framtida bostad så hans ekonomiska läge blir bättre. Han tjänar ca 10 k mer än mig när jag får min tjänst sedan. Han tyckte jag skulle skippa att köpa ny bil och köra med den jag har nu trots att jag känner mig otrygg på vägarna i vintern, alternativt att jag skulle pendla kollektivt men istället för 40 min pendling med bil enkelresa bli det 1.20h enkelresa vilket känns som att min fritid kommer bli väldigt begränsa.
Har någon varit med om något liknande och hur löste ni det?