• Anonym (TS)

Måste jag låta han stanna ?

Hej.
    Jag berättade för min man igår att nu har bägaren runnit över och att det är slut mellan oss, jag vill ta ut skilsmässa och att han ska flytta snarast.
    Saken är den att han har ett väldigt begränsat kontaktverk.. jag vill att han ska vara ute tills imorgon men han vägrar och säger att jag inte bara kan kasta ut honom.. Och han tänker inte be om hjälp från sin familj eller kompisar att någon av dom kan ta in honom till sig tills han hittat något eget ( vilket kommer bli svårt då han går på a-kassa ). Måste jag låta honom stanna här hemma ?
    Jag klarar psykist inte vara i hans närhet, det är inget alternativ att jag ska flytta på mig då vi har en bebis och vi är förnärvarande boende hos min mamma pågrund av hans arbetssituation och att jag är föräldraledig.
    Hur är det med det? Kan jag kräva att han inte kan bo här mer ?

• Svar på tråden Måste jag låta han stanna ?
  • Anonym (TS)

Borde nog lägga till att barnet är snart 1år.
    Pappan har alkoholproblem vilket han tar antabus för, men har druckit i smyg, vilket jag inte kan acceptera.
    Jag har provat och försökt allt för att rädda vårat förhållande men det är svårt att bära hela lasten själv och vara den som har huvudansvar för allt från barn,hemliv och sköta ekonomi.
    Och gång på gång bli manipulerad till att han aldrig mer ska dricka och steppa upp och ta mer ansvar.

Vi har ett muntligt avtal med min mamma.
    Och nej jag vill inte göra några som helst problem för honom med något, han ska få träffa barnet hur mycket han vill.

Men jag kan inte leva i ett giftigt förhållande längre.

• Anonym (TS)
    Anonym (Helena) skrev 2023-02-03 06:52:49 följande:
    Hur är din kontakt med hans föräldrar och eller vänner? Kan du kontakta dem och berätta att han dricker igen och inte får bo kvar och behöver nånstans att bo. 
    Jag har god kontakt med hans familj och dom är medvetna om vad som händer, dock vill dom inte hjälpa honom.. så lät det iallafall igår när jag pratade med hans mamma.
    Vilket för mig är helt obegripligt, 1 att dom inte vill hjälpa sin son, 2 att dom inte vill stötta mig och sitt barnbarn i det här.
  • Anonym (TS)

Jag menar inte att dom har skyldighet, men hade det varit mitt barn som är i en sån situation hade jag hjälpt till dom första dagarna åtminstone. Alla är vi olika.

• Anonym (TS)

Tack för alla svar.
    Liten uppdatering, vi ansökte om skilsmässa idag och på onsdag flyttar han.

Svar på tråden Måste jag låta han stanna ?