Hjälp!! Går inte ner i vikt!!
Jag tycker inte att din mage hänger eller sticker ut pga fett utan du ser mer svullen ut. Vet du om du har diastasis efter graviditeten?
Jag tycker inte att din mage hänger eller sticker ut pga fett utan du ser mer svullen ut. Vet du om du har diastasis efter graviditeten?
Sen vill jag även säga att vissa går tillbaka snabbt medans andra närmare ett år, bägge är normalt. 4 månader är inte mycket alls jämfört med de 9 månaderna man är gravid. Kroppen behöver ju tid.. Hur som, som jag nämnde ovan så verkar din mage svullen och det kan bero på annat.
Jag tror tyvärr jag har delade magmuskler precis som någon skrev i tråden. Har ytterligare gått ner 5 kg sen jag skrev inlägget och magen har ej blivit mindre. Jag gjorde det där testet och det känns absolut som att magmusklerna är delade. Jag undrar, vad kan jag göra åt detta? Träningar?? Och vad beror det på? Läste nånstans att om man gick upp mycket under graviditeten så an det hända. Gick ju trots allt upp över 20 kg så undrar om det kan vara drf.
Nej tyvärr kan inte se.. bättre att be en läkare undersöka dig för att fastställa att det verkligen är det.
Vad skönt o höra att det går träna bort ifall det skulle va det!! Ska kontakta läkare elr barnmorska på måndag och se vad dom säger :) tack för alla svar!