• Laura90

BIM mars 2023

Är på cykeldag 24 nu, baserat på ägglossning+Natural Cycles bör denna cykel bli 27 dagar så BIM på fredag. Brukar ha ömma bröst kring dag 20 men känner ingenting denna månad, bara lite svullna. I övrigt har jag totalt ignorerat symtom och bara tagit för givet att det inte gick denna gång heller. Hoppas det blir en bra vecka för oss alla <3

• Laura90
    Amaaanda00 skrev 2023-02-27 08:57:39 följande:

Hej! Jag undrar ni som Tempar? Har ni reagerat på att eran temp varit ovanligt jämn när det sen visat sig att när är gravid? Jag har nämligen en otroligt ovanligt jämn kurva denna gången efter ÄL. 

Jag tyckte min kurva var ovanligt jämn efter ÄL förra cykeln och hoppades det skulle leda till något. Dessvärre gjorde det inte det
  • Laura90
    Bär skrev 2023-02-28 06:44:22 följande:

Okej, jag tyckte mig se ett litet svagt streck så tog mitt digitala pga otålig och så fick jag upp det här?! 😭😭

Ååh skönt att lyckas på andra försöket. Så avundsjuk! 
  • Laura90
    Bär skrev 2023-02-28 10:28:48 följande:
    Tror absolut att du är gravid!
    Testa digitalt, jag tog idag och jag har BIM den 5/3 😄
    Jag har BIM 3/3 så borde egentligen också kunna testa tidigt. I normala fall brukar jag ha ömma bröst och humöret svänga denna period av cykeln men känner ingenting denna månad. Enligt ägglossningstest och temp hade jag ägglossning 17/2 så verkar inte vara en anovulatorisk cykel iaf. Blev klara med fertilitetsutredningen denna månad och alla resultat såg fina ut. Orkar bara inte bli besviken ännu en gång Gråter
  • Laura90
    Bär skrev 2023-02-28 10:55:26 följande:
    Åh, så du har inte testat ännu? Förstår att du inte vill bli besviken igen.. 
    Nej jag är inte ett fan av att analysera streck så brukar bara ta ett digitalt. Har inte orkat med besvikelsen av "inte gravid" denna månad än så tänkte vänta till efter BIM. Har dock födelsedagsfest för min sambo i helgen så behöver ju veta innan dess pga alkoholen så kanske testar torsdag morgon ändå Rynkar på näsan
  • Laura90
    Laura90 skrev 2023-02-28 10:59:34 följande:
    Nej jag är inte ett fan av att analysera streck så brukar bara ta ett digitalt. Har inte orkat med besvikelsen av "inte gravid" denna månad än så tänkte vänta till efter BIM. Har dock födelsedagsfest för min sambo i helgen så behöver ju veta innan dess pga alkoholen så kanske testar torsdag morgon ändå Rynkar på näsan
    Testade imorse, tvärnegativt. Så nu inväntar jag mens på fredag och får sikta på ett december-barn. Alltid hatat jul och nyår så det kanske är meant to be 
  • Laura90
    Cykelhjul skrev 2023-03-01 09:50:05 följande:
    Då följs vi åt.. Testade också imorse och fick ett trasigt test, strecket dök upp, flyttade på sig och försvann sedan. Sen kom mensen 5 dagar för tidigt strax efteråt.. Så fort man testar så kommer mensen :( 

Jag avskyr också julen så det vore ju ironiskt man skulle få ett dec barn. Sedan så fyller alla i sambons släkt år i december. Så kanske är ödet
    Ja nu får det faktiskt så lov att vara vår tur! :( 
  • Laura90
    Amaaanda00 skrev 2023-03-01 17:55:12 följande:
    Såhär ser min tempkurva ut. Vad tror ni? 🙈 jag har lite ilningar i magen och lite värk i brösten. är idag på ÄL+7 BIM-6 och har svårt att hålla mig ifrån att testa. Min kurva brukar inte vara så här jämn och sen brukar jag inte ligga över 37 direkt på morgonen 🙈
    Åh spännande! Hur har det gått idag? 
  • Laura90
    Läsken skrev 2023-02-28 18:06:24 följande:

Senaste fem månaderna har min cykel varierat mellan 25 och 28 dagar. Igår morse, dag 26, tog jag ett neg test, RFSU vanliga. På kvällen sen fick jag lite, lite ljusrosa flytning på pappret när jag var på toa och tänkte att nu kommer mensen. Men idag har det inte varit någonting alls. Tror ni det finns någon liten chans? Det känns lite för sent för att vara en nidis? 

Hur har det gått?
  • Laura90
    Amaaanda00 skrev 2023-03-02 10:11:45 följande:

Laura90 

tempen är fortsatt hög idag 🙈 ikväll åker jag bort för att umgås med sambon och hans familj över helgen. Så förhoppningsvis får jag lite annat att tänka på och kommer tidigast kunna testa på måndag morgon. vilket kanske är bra 😅 

Håller tummarna!! 
Svar på tråden BIM mars 2023