• Laura90

BIM mars 2023

jordgubbsfelle skrev 2023-02-20 14:07:51 följande:
    Ahhh då förstår jag! vad jobbigt och inte veta om de är mensen. när du får dina små blödningar, har du koll på om du fått ägglossning då?

Ja jag känner samma, de blir många teststickor för jag har INGEN aning om när ÄL kommer, och jag får inte heller nåt sekret 🙈 mitt enda tecken jag får är ömma bröstvårtor typ två dagar efter ÄL och då är de lite försent haha.

jag har inte PCOS. De vet inte varför jag har så långa cyklar. Japp vi är inskrivna på fertilitetsutredning sedan september men allt tar sån tid, iaf i Skåne? har fått iväg remiss nu till letrozolbehandling men fick varning för att de kunde dröja lääänge innan vi får hjälp. Har krigat på med kost och träning för att optimera alla tänkbara chanser då jag är lite överviktig. Men -5,9kg visade vågen idag, på fyra veckor! 💪🏽 så jag är positiv 🥰 om de dröjer mer än ett halvår att få svar på remissen har vi sagt vi ska söka oss till privat istället.

på tal om vaccin? är jag den enda som nojar över att fertiliteten kan ha blivit sämre pga detta?🙈 jag är under 30 och har goda värden med fertilitet, men tanken har slagit mig att mina tre vaccinsprutor kanske har påverkat lite. Men vad vet jag. Jag letar väl bara desperat efter anledningar 😂🙊
    Jag har gjort två aborter innan corona. Och nu när man väl vill går det inte så har också funderat på om vaccinet har påverkat. Antar att vi aldrig kommer få svar på det
  • Laura90
    t123 skrev 2023-02-22 13:50:43 följande:

Jag fick hoppa vidare till BIM mars ändå, plussade förra veckan men fick tidigt missfall idag och testet visar redan negativt vilket ju känns bra ändå inför ett nytt försök så snabbt som möjligt 😍

Om cykeln blir hyfsat normal så är BIM kring 22/2, ska skriva in mig på listan sen!

Åh tråkigt att se dig här men glad att du låter positiv <3  Gud jag vet inte om jag skulle klara av ett positivt som blir negativt. Har inte sett en tillstymmelse av plus hittills och tanken av att "börja med" MA och missfall skulle kännas så motigt. Du är stark!! Håller alla tummar för dig
  • Laura90

Amaaanda00: Verkligen! En otrolig babyboom 2023. Orkar inte höra "gick fortare än vad vi tänkt" en gång till. 

Lulu1987: Natural cycles! Du kan få en 20% rabattkod från mig om du behöver. Jag har kört med det sen juli 2021 och är jättenöjd. Har deras blue tooth-termometer.  

• Laura90
    Lulu1987 skrev 2023-02-23 12:06:33 följande:
    Jättegärna! 😊
    Provade skicka ett privat meddelande till dig här, gick det fram? :) 
  • Laura90
    Foodie92 skrev 2023-02-23 23:14:44 följande:

Trefaldigmästareikärlek: En del av fertilitetsutredningen antar jag 😊 som jag förstår det så görs det för att se att det är öppet i äggledarna, det kan de inte se om de inte spolar. Så hoppas verkligen att de blir bra, är väldigt nervös. Ska ta 2 Alvedon och 1 ipren innan sa gyn 😣

Cykelhjul: Åh synd men skönt ändå med ÄL hoppas du slipper spolningen ! Jag lovar att berätta så fort jag varit där på måndagen 🙈

Jag gjorde spolning för några veckor sen! Tog en Alvedon innan och det var ingen fara alls. Skulle säga att cellprov känns mer. Nu kan det ju vara olika för alla och jag hade fri passage men skräm inte upp er <3
  • Laura90
    jordgubbsfelle skrev 2023-02-24 11:27:56 följande:

Här går allt långsamt. Har känt av svag molande verk runt livmodern i tre dagar nu. Det har jag aldrig gjort innan så jag hoppas de är ett gott tecken. Drömde inatt jag fick ett plus på stickan 🙈 känner mig för första gången hoppfull under en ägglossning. Jag går in med inställningen att jag förhoppningsvis är gravid. De värsta som kan hända är ju att man varit glad i onödan 🥰 och jag är hellre glad i onödan än orolig i onödan. Det är lite oklart när min BIM är iom jag fick fast gubbe på CB fyra dagar i rad. BIM borde vara mellan 28-2-2/2. Tänkte testa första gången på måndag med ett testa tidigt. Ni andra som har BIM i början på mars, när ska ni testa?

För övrigt önskar jag alla en härlig helg. Jag själv ska försöka hitta på massa grejer så att tiden går fortare!! låt nu denna tråden få fyllas av massa plus ❤️❤️❤️ tänker på varenda en av er!

Åh håller tummarna för dig! Jag har BIM 3/3 och kan testa tidigt 28/2 enligt clearblues-uträkning så tänkte hålla mig till det :) inte ett fan av att analysera streck så kör deras digitala då
  • Laura90
    jordgubbsfelle skrev 2023-02-24 13:29:04 följande:
    Åh spännande 🥳 jag har med beställt hem testa tidigt digitala. Hoppas dom kommer på måndag. Blir också helt koko av att analysera streck 😅
    Ja jag orkar inte spä på varken hopp eller besvikelse mer än nödvändigt längre haha. Brukar utgå från denna och endast testa digitalt: se.clearblue.com/graviditetstest/tidigt-graviditetstest
  • Laura90
    Foodie92 skrev 2023-02-24 23:50:52 följande:

Laura90: åh skönt att höra ! Är väldigt nervös för spolningen då jag hört att de gör väldigt ont 😫 men de hjälper verkligen när du säger att de inte gjorde ont ska försöka att inte oroa mig i onödan. Så skönt att spolningen gick bra för dig ! Ska du eller har du gjort något mer ?

Det kommer gå galant! Fokusera på att andas djupa andetag från magen, så du inte spänner dig. Det går väldigt fort dessutom. Du får tänka att det är en förberedelse inför framtida förlossning haha! Att sätta i och ta ut en spiral tycker jag var värre än spolning. Likaså cellprov som sagt. 

Vi är klara med utredningen. Hade ett AMH-värde på 5,2 och har inte PCO så barnmorskan var väldigt glad haha. Min sambos prover såg också ?bättre än normalt? ut så det är väl bara timingen som inte klaffat än för oss. Hur långt har ni kommit? 

• Laura90
    Nellygirl93 skrev 2023-02-26 17:34:04 följande:

Lulu:

Jag tempar och använder ÄL test (clearblue lila digitala) och fick denna ökning igår när jag hade haft 3 dagar blinkande gubbe och positivt (fast glad gubbe igår) 😊 Sjuk ökning just igår när jag fick positivt 😂

Har du mätt samma tid varje morgon? :) skulle inte mäta på kvällarna, det blir missvisande
Svar på tråden BIM mars 2023