Inlägg från: Barbrastreisand |Visa alla inlägg
  • Barbrastreisand

BIM mars 2023

Hoppar in här med! Hoppas det blir några fler slutet av månaden så vi kan följas åt :) 

1/3 Jordgubbsfelle, försökt i 1år 5mån, 1a barnet

1/3 Sockerkakan, 1.a försöket, 1a barnet
    3-5/3 Sanlin90 7 försöket, 2a barnet. 
    4/3 Laura90, 8:e försöket, 1:a barnet
    4/3 Hannis1983, 7:e förösket, 4:e barnet
    5/3 Bär, 2:a försöket, 3:e barnet
    5/3 Ajn1993, första barnet, 6:e försöket efter ma
    6/3 Cykelhjul. Första barnet
    6/3 Amaaanda00 första barnet, 10:e försöker, Tempar med NC
    8/3 Lina95, 1a barnet, 7e försöket.
    9/3 87Snart5 5e försöket, 3:e barnet
    10/3 Spökplumpa, andra barnet 
    10/3 Etaj, 3:e försöket efter ma, 6:e barnet
    10/3 Pappersdocka: 6 försöket, 2 barnet
    13/3 NellyGirl93, 1:a barnet
    14/3 GuldKvinnan, 7e försöket, 1 barnet 
    16/3 Agnesmamma01 2:a försöker 3: barnet
    18/3 Anile, 7:e försöket, andra barnet
    18/3 garderobsblomma, 8:e försöket, första barnet
    18/3 Potatisbulle, 4:e försöket, första barnet
    18/3 Gosis82, 4:e försöket, 3:e barnet
    20/3 Anonymcola andra barnet
    24/3 Embarazada - tredje barnet, 8:e försöket
    24/3 Lulu 1987, första barnet.
    25/3 trefaldigmästareikärlek, andra barnet 8:e (?) försöket 
    26/3 studerande 5 barnet Xförsök 
    26/3 Foodie92, första barnet
    26/3 Elisabeth83, 4:e barnet, 5:e försöket
    27/3 Frelwi, andra barnet, 2:a försöket
    28/3 Mathilda88, första barnet, 17:e försöket
    12/3 Hawwa, andra barnet, 1a försöket

30/3 Barbastraisend, andra barnet, 11e försöket 
    31/3 Alleb, 4:e försöket, 2:a barnet
  • Barbrastreisand
    Nellygirl93 skrev 2023-03-07 07:10:06 följande:
    Mått illa i flera dagar, haft kramper, huvudvärk och en EXTREM trötthet! Tog ett test igår som va toknegativt, (vanlig sticka med känslighet 25) Men kunde inte låta bli att springa ner och handla ett tidigt test för att testa idag..

ÄL+8, är i chock! Kan inte riktigt lita på det? Tror jag ska ta ett digitalt i helgen för att va säker 

(obs, det ska bara bli ett streck och inte ett plus) 
    Solklart plus! Stort grattis!!

Syskon försök: Kul att du är med i tråden! Hur gick det för dig sist? När sker äl för din del denna månad? 
  • Barbrastreisand
    Syskonförsök skrev 2023-03-07 13:22:47 följande:

Tack tack! Jag skrev långt upp nu att jag är med som hejarklack och åskådare denna månad 🥰 
    Jag kommer inte äl testa så skriver inte äl eller bim utan vi pausar denna månad så jag får hämta mig lite psykiskt! Jag bör dock teoretiskt ha äl runt kommande helg men jag har väldigt varierande cykler så omöjligt att säga nu.  Än så länge känns det som helt rätt beslut att pausa lite med alla tester och analyser och jag överväger att fortsätta så någon månad till sen men vi får se. Jag tror stressen över att bli gravid gjorde mig helt knäpp senast, jag kände mig gravid hur länge som helst och på vissa vis känner jag mig fortfarande gravid så kroppen spökar helt! Jag har åtminstone fattat nu att illamåendet var magkatarr så käkar omeparazol en kur. ;) Tycker dock de är kul att följa er alla så hänger med här ändå! Skriver förmodligen upp mig i april tråden sen. :) 

håller tummarna för er allihop!❤️ 
    (jag försöker alltså egentligen med ett syskon till dottern på 2 år men jag pausar lite efter misslyckat försök nr 10 i februari tråden och vad som känns som en miljon skengraviditeter som gjort mig och min cykel helt kocko! ;))

När är äl för dig barbrastreisand så jag ska hålla tummarna extra hårt?🥰

Låter väldigt klokt! Känner igen mig i det du skriver, men jag är inte tillräckligt stark för att låta bli med äl-test, hade haft skuldkänslor över att kanske ha missat chansen. Trots att jag brukar ha rätt tydliga fertila sekret.. Kommer ni fortfarande ha mys denna månad eller hoppar ni över det också?

Min äl kommer troligen inträffa någon gång mitten på nästa vecka förhoppningsvis :) Tack ska du ha!!
  • Barbrastreisand

Stort grattis till alla plus! Hoppas det blir en riktig plus-tråd så vi alla får uppleva det! 

Själv går dagarna segt hos mig, äl troligen mitten på nästa vecka. Har tidigare cyklar enbart tagit äl test, men blev sugen på att prova tempa måste bara försöka hitta min termometer som jag slarvat bort någonstans haha

• Barbrastreisand

Nu fick jag min första äggviteflytning! Brukar oftast få äl 4-5 dagar efter första flygningen. Har väntat med ägglossningstest tills första fertila sekret, så kommer börja idag. Bara det inte blir en snabb stegring så jag missar den..

• Barbrastreisand

Började testa igår med svagt, idag ser det ut såhär. Blev en snabb stegring! Har inte haft sex än då det blir så många gånger tätt, men får bli from ikväll. Ska bli spännande att följa tempen nu också, snälla låt det bli vår tur nu!!
  • Barbrastreisand

Sov väldigt lite/dåligt inatt så vet inte om jag kan lita på dagens temp. Har lite känningar i magen främst ena sidan, men den sidan saknar jag äggledare.. Vet inte om en del av äggstocken är kvar och om det är den jag känner av?  

Känner igen mig i det ni andra skrivit, med första tog det ca 7 månader.. Är inne på försök 11 nu med syskon och det påverkar en verkligen. Står i kö nu för att se om vi kan få hjälp på traven till ett syskon, men hade hoppats få ett plus på egen väg innan dess.. 
  • Barbrastreisand

Nu börjar min eviga väntan på Bim vilket blir 29/1. Ångrar lite att vi inte började med sex tidigare, denna gång fick jag äggviteflytning tätt inpå den snabba lh-ökningen. Dock upplevde jag att tappen fortfarande var öppen idag.. Får se hur tempen beter sig nu. Nåväl nu kan man inget mer än att hålla tummarna:) 
  • Barbrastreisand
    Maymom skrev 2023-03-16 22:22:24 följande:
    Håller tummarna, 
    vi hade sex en gång dagen innan ÄL och det räckte tydligen.:) Så gräm dig inte för mycket, det kan gott räcka med det ni fick till!
    Åh vad roligt för er! Det hoppas jag, tack för pepp {#emotions_dlg.flower}
  • Barbrastreisand
    Anonymcola skrev 2023-03-17 06:58:33 följande:

Tog ett ÄL test igår ÄL+9 som kändes väldigt starkt för att vara så nära inpå mensen. Nu imorse fick jag upp detta jag är GRAVID😍 Har bara hunnit säga till sambon och vi lär vänta ett tag med resten då senaste slutade i missfall och än så länge kan mycket hända men är så glad!! Denna cykel har varit väldigt jobbig och jag bestämde mig för att efter denna cykel skiter jag i dehär men snälla låt detta vara vårt syskon nu!

Mina symtom på ÄL+8 och 9 
    Frossa/feber 
    ont i kroppen 
    illamående och kräkningar 
    känslig för doft
    lös i magen 

Varit med i dessa trådar sen augusti och varit mer eller mindre aktiv och blivit rätt less på vägen men så värt det är när man får se denna text På stickan och förhoppningsvis får det man kämpat för 10 månader senare!

Stort grattis!!!
Svar på tråden BIM mars 2023