Inlägg från: Amaaanda00 |Visa alla inlägg
  • Amaaanda00

BIM mars 2023

lägger in mig i mars listan nu, då tempen ökade med 0,4 grader imorse, vilket beräknar att ÄL hände igår. Så mitt beräknade BIM blir 6/3. 10:e försöker nu och nu hoppas vi verkligen att det är våran tur 🤞🏼 Tycker det är så jobbigt just nu då så många runt omkring mig blir gravida. 

1/3 Jordgubbsfelle, försökt i 1år 5mån, 1a barnet

1/3 Mathilda88, 16:e försöket, 1a barnet

1/3 Sockerkakan, 1.a försöket, 1a barnet

2/3 Alleb, 3:e försöket, 2:a barnet

3/3 Elisabeth83, 4:e försöket, 4:e barnet
    4/3 Laura90, 8:e försöket, 1:a barnet
    4/3 Hannis1983, 7:e förösket, 4:e barnet
    5/3 Bär, 2:a försöket, 3:e barnet
    5/3 Ajn1993, första barnet, 6:e försöket efter ma
    6/3 Cykelhjul. Första barnet
    6/3 Amaaanda00 första barnet, 10:e försöker, Tempar med NC
    7/3 NellyGirl93, 1:a barnet
    8/3 Lina95, 1a barnet, 7e försöket.
    10/3 Etaj, 3:e försöket efter ma, 6:e barnet
    10/3 Pappersdocka: 6 försöket, 2 barnet
    14/3 GuldKvinnan, 7e försöket, 1 barnet 
    16/3 Agnesmamma01 2:a försöker 3: barnet
    18/3 Anile, 7:e försöket, andra barnet
    18/3 garderobsblomma, 8:e försöket, första barnet
    18/3 Potatisbulle, 4:e försöket, första barnet
    18/3 Gosis82, 4:e försöket, 3:e barnet
    20/3 Anonymcola andra barnet
    24/3 Embarazada - tredje barnet, 8:e försöket
    25/3 trefaldigmästareikärlek, andra barnet 8:e (?) försöket 
    26/3 Foodie92, första barnet
  • Amaaanda00
    Lulu1987 skrev 2023-02-26 14:23:49 följande:

Ni som tempar, hur gör man sen när man får positivt på äl test (använder CB's). 

Tempar man en gång på morgonen och en gång på kvällen från och med då eller hur gör man?? Tänker så att inte dippen sker inom de 24 timmarna/halva dygnet när man ligger och sover. 😅

Och hur sjutton ska man se i t ex fertility friend när ens troliga äl blir, första månaden man loggar i just den appen? 

Läste att basaltemp stiger mellan 0,2 och 0,42 efter äl, men om den bara skulle stiga 0,2 kommer man ju i princip inte märka skillnad på det och dagarna innan, mer än att man fått en glad gubbe på CB testet och äggviteflytningar. 

Du tempar varje morgon, vid ungefär samma tid. Och när tempen ökad mellan 0,2-0,5 så har du troligtvis haft Ägglosning. men tempen behöver ligga kvar högt i minst 3 dagar för att bekräfta ÄL. Tillexempel, om du har 36,40 dag 13 och 36.43 dag 14 och sen 36.75 dag 15 så hände ÄL på dag 14. hoppas du förstår hur jag menar. 
  • Amaaanda00

Hej! Jag undrar ni som Tempar? Har ni reagerat på att eran temp varit ovanligt jämn när det sen visat sig att när är gravid? Jag har nämligen en otroligt ovanligt jämn kurva denna gången efter ÄL. 

• Amaaanda00
    Laura90 skrev 2023-02-27 09:32:39 följande:
    Jag tyckte min kurva var ovanligt jämn efter ÄL förra cykeln och hoppades det skulle leda till något. Dessvärre gjorde det inte det
    ja men jag tycker dina kurvor ändå är rätt så lika varandra. Om du kollar mina här så brukar min temp efter ÄL va som en jojo typ. men denna månaden (kurvan längst ner) är den väldigt jämn om man jämför med tidigare. 

• Amaaanda00
    Såhär ser min tempkurva ut. Vad tror ni? 🙈 jag har lite ilningar i magen och lite värk i brösten. är idag på ÄL+7 BIM-6 och har svårt att hålla mig ifrån att testa. Min kurva brukar inte vara så här jämn och sen brukar jag inte ligga över 37 direkt på morgonen 🙈

• Amaaanda00

Laura90 

tempen är fortsatt hög idag 🙈 ikväll åker jag bort för att umgås med sambon och hans familj över helgen. Så förhoppningsvis får jag lite annat att tänka på och kommer tidigast kunna testa på måndag morgon. vilket kanske är bra 😅 

• Amaaanda00
    Hannis1983 skrev 2023-03-02 12:36:55 följande:
    Tack ♥️
    grattis hannis1983 ❤️❤️
  • Amaaanda00

Just nu ser min tempkurva ut så här, den minskade väldigt lite under några dagar och började idag att öka igen. Har BIM runt 6/3-7/3. Vad tror/tycker ni om min tempkurva? 
  • Amaaanda00

Sanlin90 

har du tagit något mer graviditetstest senaste dagarna? eller bara det som va negativt på dag 53 där? 

själv så brukar jag ha 11 dagar efter ÄL och sen brukar mensen komma på dag 12, vilket är idag och ingen mens än så länge. men tog ett test imorse som va negativt.. dock tycker jag att min temp är ovanligt hög, brukar inte vara så här hög någon dag inför mens/samma dag som mens. så får väl se vad som händer. 

Svar på tråden BIM mars 2023