• Lulu1987

BIM mars 2023

La till mig i listan. 🙂

Undrar även om nån har en bra rekomendation på basaltermometer plus app? Tänkte testa med det från denna cykel i kombination med äl tester.

1/3 Jordgubbsfelle, försökt i 1år 5mån, 1a barnet

1/3 Mathilda88, 16:e försöket, 1a barnet

1/3 Sockerkakan, 1.a försöket, 1a barnet

2/3 Alleb, 3:e försöket, 2:a barnet

3/3 Elisabeth83, 4:e försöket, 4:e barnet
    4/3 Laura90, 8:e försöket, 1:a barnet
    4/3 Hannis1983, 7:e förösket, 4:e barnet
    5/3 Bär, 2:a försöket, 3:e barnet
    5/3 Ajn1993, första barnet, 6:e försöket efter ma
    6/3 Cykelhjul. Första barnet
    6/3 Amaaanda00 första barnet, 10:e försöker, Tempar med NC
    7/3 NellyGirl93, 1:a barnet
    8/3 Lina95, 1a barnet, 7e försöket.
    10/3 Etaj, 3:e försöket efter ma, 6:e barnet
    10/3 Pappersdocka: 6 försöket, 2 barnet
    14/3 GuldKvinnan, 7e försöket, 1 barnet 
    16/3 Agnesmamma01 2:a försöker 3: barnet
    18/3 Anile, 7:e försöket, andra barnet
    18/3 garderobsblomma, 8:e försöket, första barnet
    18/3 Potatisbulle, 4:e försöket, första barnet
    18/3 Gosis82, 4:e försöket, 3:e barnet
    20/3 Anonymcola andra barnet
    24/3 Embarazada - tredje barnet, 8:e försöket
    24/3 Lulu 1987, första barnet.
    25/3 trefaldigmästareikärlek, andra barnet 8:e (?) försöket 
    26/3 Foodie92, första barnet
  • Lulu1987
    Laura90 skrev 2023-02-23 12:03:13 följande:

Amaaanda00: Verkligen! En otrolig babyboom 2023. Orkar inte höra "gick fortare än vad vi tänkt" en gång till. 

Lulu1987: Natural cycles! Du kan få en 20% rabattkod från mig om du behöver. Jag har kört med det sen juli 2021 och är jättenöjd. Har deras blue tooth-termometer.  

Jättegärna! 😊
  • Lulu1987

Ni som tempar, hur gör man sen när man får positivt på äl test (använder CB's). 

Tempar man en gång på morgonen och en gång på kvällen från och med då eller hur gör man?? Tänker så att inte dippen sker inom de 24 timmarna/halva dygnet när man ligger och sover. 😅

Och hur sjutton ska man se i t ex fertility friend när ens troliga äl blir, första månaden man loggar i just den appen? 

Läste att basaltemp stiger mellan 0,2 och 0,42 efter äl, men om den bara skulle stiga 0,2 kommer man ju i princip inte märka skillnad på det och dagarna innan, mer än att man fått en glad gubbe på CB testet och äggviteflytningar. 

• Lulu1987
    Nellygirl93 skrev 2023-02-26 17:34:04 följande:

Lulu:

Jag tempar och använder ÄL test (clearblue lila digitala) och fick denna ökning igår när jag hade haft 3 dagar blinkande gubbe och positivt (fast glad gubbe igår) 😊 Sjuk ökning just igår när jag fick positivt 😂

Åh, håller tummarna att det leder till en bebis. 😊  Tack för att du delade med dig av bilden! 
  • Lulu1987
    Laura90 skrev 2023-02-27 07:16:14 följande:
    Har du mätt samma tid varje morgon? :) skulle inte mäta på kvällarna, det blir missvisande
    Ja, plus/minus nån minut nån gång. 🙂
    Ställer klockan så det blir enkelt vad gäller mätning och tid. Tempar man framtill äl eller fortsätter man framtill ev mens/graviditet, eller mäter man varje dag? 
  • Lulu1987

Ska enligt cb, börja med deras cb advanced nu idag Torsdag. Googlade på måfå och då dök detta upp

"Du bör helst utföra testet vid ungefär samma tid alla dagar. Använd inte den första morgonurinen då LH-halten inte påvisas i urinen förrän senare under dagen. Lämpligast tid är mellan kl. 10.00-20.00 då mängden LH-hormon i urinen kan avläsas mest korrekt." 

Stämmer det?? Brukar testa morgonurin men nu vart jag osäker...
    Att försöka tajma samma tid fattar jag fördelen med, men OM det nu stämmer och man bör testa vid 10 och utan att det är efter många timmars sömn hur kan det då bli korrekt? 

• Lulu1987
    Palettbladet skrev 2023-03-02 07:47:47 följande:
    Jag har använt deras också och som jag förstår det iom att den mäter östrogen också och då är det viktigt att testa första morgon urinen men när man väl detekterat östrogenstigningen alltså fått en blinkade smiley så kan man med fördel testa senare på dagen för att se LH ökningen som normalt sätt bukar dyka upp i urinen mellan 10-14.
    Ok tusen tack för svaret! 🙂

Bör bli blinkande gubbe om någon/några dagar. 🥰
  • Lulu1987
    Hannis1983 skrev 2023-03-02 12:05:08 följande:
    Är totalt i chock! 
    Åh, stoooort grattis!! 😍
  • Lulu1987

Borde ha fått blinkande gubbe idag men var en rund ring imorse. Tycker dock att livmodertappen känns mjuk och livmodertappens "mun" känns hyfsat mjuk och öppen. Fått lite vita klibbiga/elastiska flytningar från ca 16 men inte testat om jag fått nån blinkande gubbe nu under kvällen. 

Mindre flytningar änsålänge så är förvirrad om det blir nån ÄL denna månad eller inte. Tempen har legat hyfsat jämn...får väl se och hoppas hoppas att det blir en blinkande gubbe imorgon. 😁

• Lulu1987

Kan n

Kan någon med mer erfarenhet av appen förstå vad jag ev gjort fel då grafen med trolig ÄL försvann? 

När jag ändrade och la till peak (fast gubbe CB) från Tisdag (fick blinkande gubbe på morgonen Tisdag men baserat på flytningarna så måste fast gubbe sen hänt till kvällen, men testade först Onsdag morgon igen och då blev det fast gubbe).

Från Torsdagen var det vattniga flytningar så då tänkte jag att ÄL redan skett, alltså att det borde ha blivit fast gubbe från Tisdag kväll och då matchat in i 12 - 48 timmar spannet).

Innan jag la till ändringar så fick jag ett såntdär rött kors graf och den förutspådde att ÄL skett på Tisdagen då Måndag - Onsdag hade höjd temp....men så fort jag i efterhand la till "Peak" på Tisdag och Onsdag, samt la till nausea på Tis - Ons (råkade klicka i illness innan), har den alltså fortsatt tyckt att min fertilitet är fortsatt hög/pågående....trots att jag inte har äggviteflytningar eller ökad sexlust mm längre.

Nån som vet vad jag gjort fel? Förstq cykeln där jag tempar/använder fertility friend.

Svar på tråden BIM mars 2023