Inlägg från: garderobsblomma |Visa alla inlägg
  • garderobsblomma

BIM mars 2023

Lägger till mig i listan efter att ha lurkat i februari-BIM-tråden och sen fått mens idag. Första inlägget här så kanske blir fel. Blev gravid i november men började blöda efter en vecka så vet inte riktigt hur man räknar med försök osv? Vet någon hur det räknas vid fertilitetsutredning? Dvs om man blivit gravid under året man försökt men inte lyckats behålla eller om man inte lyckats plussa någon gång under första året av försök

1/3 Raindear860, försök 13 tror jag,1a barnet
    1/3 Jordgubbsfelle, försökt i 1år 5mån, 1a barnet
    1/3 Mathilda88, 16:e försöket, 1a barnet
    3/3 Elisabeth83, 4:e försöket, 4:e barnet
    4/3 Laura90, 8:e försöket, 1:a barnet
    4/3 Hannis1983, 7:e förösket, 4:e barnet
    5/3 Bär, 2:a försöket, 3:e barnet
    7/3 NellyGirl93, 1:a barnet
    10/3 Etaj, 3:e försöket efter ma, 6:e barnet
    10/3 Pappersdocka: 6 försöket, 2 barnet
    14/3 GuldKvinnan, 7e försöket, 1 barnet 
    16/3 Agnesmamma01 2:a försöker 3: barnet
    18/3 Anile, 7:e försöket, andra barnet
    18/3 garderobsblomma, 8:e försöket, första barnet 
    20/3 Anonymcola andra barnet 
  • garderobsblomma

1. Tack för svar! 2. Dags att börja mäta med ägglossningstest och ha lite bättre koll på liggdagar då antar jag? Perfekt att hänga i såna här trådar och känna nån slags gemenskap med ett mysigt gang då 

Anonymcola skrev 2023-02-16 20:52:47 följande:

Jag har förstått det som att har man blivit gravid inom ett år och får missfall så räknas det som att man lyckats bli gravid Och man får försöka ytterligare ett år innan man kan få hjälp om man inte lyckas bli gravid. 

• garderobsblomma

ÄL-flytningar idag och fertil vecka enligt mensappen så nu börjar bebisverkstaden! Om jag fick önska skulle jag gärna bli gravid om några mån (ca maj/juni) men eftersom vi försökt i 8 mån känns det inte som vi har råd att hoppa över några mån för att försöka igen senare? Är 31 år nu

• garderobsblomma
    Hawwa skrev 2023-03-08 17:01:30 följande:

Bim -4.  Idag fick jag en nidblödning eller mens, men jag hoppas på nidis. Någon som har erfarenhet av det? Det va ljus ljus rosa imorse nu är det brunt och ibland mörkare rosa, men inte blodrött liksom.  Än så länge negativa grav test. 

Jag har erfarenhet av blödning innan mens vid två tillfällen sen vi började försöka och då samma typ av blödning som du beskriver. Har fått mens några dagar senare, men båda gångerna har jag googlat och börjat hoppas på nidblödning pga så nidblödning beskrivs. Tror inte du kan veta förrän bim, men om du kollar runt på FL finns det trådar som ger en hopp haha. Hade aldrig såna blödningar innan vi började försöka dock.
  • garderobsblomma

Jag är BIM-3 så vad som helst kan hända, men jag hade en känsla när jag satt och väntade på rfsu-stickans svar och magkänslan stämde? Hoppas det lilla livet vill stanna trots att det har varit rätt mycket födelsedagsfester och alkohol den här cykeln.
Svar på tråden BIM mars 2023