Inlägg från: Nellygirl93 |Visa alla inlägg
  • Nellygirl93

BIM mars 2023

Jag följer med!

Ganska oklart när BiM är för mig? men nångång mellan 1-7 mars 😂 utgår från FLO och skriver 7/3 bara för säkerhetsskull! Kanske ändrar om jag noterar ägglossning!

4/3, Laura90, 8e försöket, 1a barnet
    4/3, Hannis1983, 7e försöket, 4e barnet 
    5/3 Bär, 2:a försöker, 3:e barnet.
    7/3 NellyGirl93, 1a barnet

• Nellygirl93

Uppdaterar bim datum pga positivt ÄL test idag! 

1/3 Jordgubbsfelle, försökt i 1år 5mån, 1a barnet

1/3 Mathilda88, 16:e försöket, 1a barnet

1/3 Sockerkakan, 1.a försöket, 1a barnet

2/3 Alleb, 3:e försöket, 2:a barnet
    3/3 Elisabeth83, 4:e försöket, 4:e barnet

4/3 Laura90, 8:e försöket, 1:a barnet
    4/3 Hannis1983, 7:e förösket, 4:e barnet
    5/3 Bär, 2:a försöket, 3:e barnet
    5/3 Ajn1993, första barnet, 6:e försöket efter ma
    6/3 Cykelhjul. Första barnet
    6/3 Amaaanda00 första barnet, 10:e försöker, Tempar med NC
    8/3 Lina95, 1a barnet, 7e försöket.
    9/3 87Snart5 5e försöket, 3:e barnet
    10/3 Etaj, 3:e försöket efter ma, 6:e barnet
    10/3 Pappersdocka: 6 försöket, 2 barnet
    13/3 NellyGirl93, 1:a barnet
    14/3 GuldKvinnan, 7e försöket, 1 barnet 
    16/3 Agnesmamma01 2:a försöker 3: barnet
    18/3 Anile, 7:e försöket, andra barnet
    18/3 garderobsblomma, 8:e försöket, första barnet
    18/3 Potatisbulle, 4:e försöket, första barnet
    18/3 Gosis82, 4:e försöket, 3:e barnet
    20/3 Anonymcola andra barnet
    24/3 Embarazada - tredje barnet, 8:e försöket
    24/3 Lulu 1987, första barnet.
    25/3 trefaldigmästareikärlek, andra barnet 8:e (?) försöket 
    26/3 Foodie92, första barnet
  • Nellygirl93

Lulu:

Jag tempar och använder ÄL test (clearblue lila digitala) och fick denna ökning igår när jag hade haft 3 dagar blinkande gubbe och positivt (fast glad gubbe igår) 😊 Sjuk ökning just igår när jag fick positivt 😂

• Nellygirl93
    Laura90 skrev 2023-02-27 07:16:14 följande:
    Har du mätt samma tid varje morgon? :) skulle inte mäta på kvällarna, det blir missvisande
    Ja jag mäter varje morgon 06.30-07.00 🥵 ännu lägre idag! Betyder det att ÄL inte kan bekräftas? Hade alla ÄL symptom.. positivt test, kramper, äggviteflytningar, osv..
  • Nellygirl93
    Lulu1987 skrev 2023-02-27 08:00:50 följande:
    Ja, plus/minus nån minut nån gång. 🙂
    Ställer klockan så det blir enkelt vad gäller mätning och tid. Tempar man framtill äl eller fortsätter man framtill ev mens/graviditet, eller mäter man varje dag? 

Så lite så!
    är mest fundersam eftersom min ökning inte höll i sig mer än en dag? kan ÄL skett ändå tro? 

Jag mäter varje dag så appen kan ha mer data att gå på 😊

• Nellygirl93

Mått illa i flera dagar, haft kramper, huvudvärk och en EXTREM trötthet! Tog ett test igår som va toknegativt, (vanlig sticka med känslighet 25) Men kunde inte låta bli att springa ner och handla ett tidigt test för att testa idag..

ÄL+8, är i chock! Kan inte riktigt lita på det? Tror jag ska ta ett digitalt i helgen för att va säker 

(obs, det ska bara bli ett streck och inte ett plus) 
  • Nellygirl93
    Syskonförsök skrev 2023-03-07 07:52:07 följande:

Jag vet att just de där testen är ökända för sina spökstreck men det där ser väl positivt ut skulle jag tro!! Vågar mig på ett litet grattis ;) men ja, skönt att bekräfta med digitalt! Jag skulle dock köpa ett digitalt ultratidigt test och testa imorgon om jag var du ;) clearblue har ju testa tidigt i digitalt format också. 

Ja men precis! Jag har två sånna hemma så ska göra det imorgon bitti 😃
  • Nellygirl93

Tack snälla för alla grattis! Vågar knappt ta ut lyckan än 
    en tar ett digitalt imorgon och ser vad det säger 😃💕

Grattis jippi!!! 😍

• Nellygirl93

Uppdaterar med mitt digitala tidiga test nu på morgonen.. är fortfarande i chock! ÄL+9 idag!

• Nellygirl93

Tack snälla ni fina ❤️ hoppas det håller hela vägen! Inget man tar förgivet såklart!

Syskonförsök: Så svårt att svara på, för jag slutade med preventivmedel i juni 2022, därefter var min mens en bergochdalbana! Cyklerna har varit mellan 20-60 dagar så har varit omöjligt att hålla koll på ägglossningen. Har dock försökt ta ägglossningstesten då jag ?borde? ha ägglossning, ca 20 st per cykel men de blev ju så rörigt och dyrt 😂 Fick ett positivt ÄL test i höstas men sen kom inte mensen på 3-4 veckor ändå så den skedde nog aldrig då. 

I februari började jag tempa ihop med ÄL test, och bestämde då att köra ÄL test varje dag efter mensen till nästa mens, oavsett hur lång cykeln blir. Denna gången var första gången jag fick positiva ÄL test (tre dagar blinkande gubbe och en dag positivt) ihop med tempen som ?bekräftade? ÄL. Och den gången blev det! Detta var också första gången jag fick symtom på ÄL, som äggvite flytningar osv! Aldrig haft det innan (sedan avslut med prev medel) 

Så jag vet ju inte om detta var första gången jag faktiskt hade ägglossning efter slutandet av prev medel eller inte, oavsett första gången jag märkte den 😂 

Herregud vilket brev det blev! 😅💕

• Nellygirl93

Herregud vad glad man blir att att kika in här och se så många plus! 

Hoppas vi ses i bf November 2023 gruppen 😍🙏🏼 

och heja heja heja alla ni som har ÄL i dagarna 🙏🏼

Svar på tråden BIM mars 2023