• Anonym (Nasse Pu)

Halva åldern plus sju

Följer ni den regeln?
    I en av mina favoritfilmer så var Al Pacino 51 år, och Michelle Pfeiffer 33. Enligt den formeln så är yngsta han kunde ha träffat då, 32,5 år. Så det var ju bra.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Halva åldern plus sju
  • Anonym (8 år +-)

jag som tjej skulle aldrig ta något äldre än 8 år +.. usch, gamla gubbar ju.. skulle heller aldrig ta något mer än 8 år yngre.. småpojkar..

• Anonym (Tina)

Det är ingen regel utan en tumregel som kan ge en liten hint om huruvida ett förhållande kan komma att funka eller inte. De flesta människor dejtar nog inom det åldersspannet, utan att de har räknat på saken, helt enkelt för att det är vad som känns rimligt.

• fornminne

Varför skulle man följa såna "regler"?

Sen fattar jag inte. Hur räknar man uppåt? Dubbla åldern minus sju? I så fall skulle jag träffa män upp till 80-årsåldern. Inte en chans.

Jag kan knappt tänka mig män som är 10 år äldre numera. 10 år yngre däremot .

Även nedåt är ju "regeln" bara gångbar upp till en viss ålder. De flesta 37-åringar är inte intresserade av 60-åringar...

• Odd Even
    fornminne skrev 2023-02-01 14:34:26 följande:

Varför skulle man följa såna "regler"?

Sen fattar jag inte. Hur räknar man uppåt? Dubbla åldern minus sju? I så fall skulle jag träffa män upp till 80-årsåldern. Inte en chans.

Jag kan knappt tänka mig män som är 10 år äldre numera. 10 år yngre däremot .

Även nedåt är ju "regeln" bara gångbar upp till en viss ålder. De flesta 37-åringar är inte intresserade av 60-åringar...

Högst dubbla åldern minus fjorton blir det om man räknar uppåt. 

På sexnovellsajter är "ageplay" en av de allra mest populära kategorierna. Och inom porren tycks MILF vara den allra mest populära kategorierna. Många unga killar drömmer om äldre kvinnor. 
  • Anonym (Nasse Pu)

Om en man är 50 så kan träffa en kvinna på 32. 18 år yngre. Det ifrågasätts varför män hellre träffar en 18 år yngre, än en kvinna som är 18 år äldre.

• Anonym (Tina)
    Anonym (Nasse Pu) skrev 2023-02-02 06:24:39 följande:
    Om en man är 50 så kan träffa en kvinna på 32. 18 år yngre. Det ifrågasätts varför män hellre träffar en 18 år yngre, än en kvinna som är 18 år äldre.

Ja, det ifrågasätts eftersom det är något som känns främmande för väldigt många människor. Som sagt så brukar de flesta hålla sig gott och väl inom ramarna för din tumregel utan att någonsin räkna på saken.
  • Anonym (Nasse Pu)
    Anonym (Tina) skrev 2023-02-02 06:31:25 följande:

Ja, det ifrågasätts eftersom det är något som känns främmande för väldigt många människor. Som sagt så brukar de flesta hålla sig gott och väl inom ramarna för din tumregel utan att någonsin räkna på saken.
    Så kanske det är, vet inte. Men jag vet att det finns andra orsaker också.
  • Anonym (undran)
    Anonym (Nasse Pu) skrev 2023-02-02 06:24:39 följande:

Vem har kommit på/bestämt den regeln då?

Är väldigt mycket snack om just 50 åriga män som vill ha yngre kvinnor här på FL, varför just alltid 50 åriga män?
    Ser sällan frågor om 40 åriga män eller 60 åriga män.
    Är det många 50 åriga män som hänger här eller vad?
    Eller är många 50 åriga män i någon slags ålderkris och måste fråga om yngre kvinnor?
    Är dom rädda för att bli gamla och måste prova om dom fortfarande är gångbara på marknaden? 
    Man vet ju att många par krisar när barnen börjar bli äldre och man helt plötsligt får mer tid över och kanske har tappat det man hade i hop med sin partner innan barnen, man har vuxit ifrån varandra.

Men som sagt vart kommer den regeln ifrån? och varför bara räkna neråt och inte räkna uppåt?
  • Anonym (Nasse Pu)
    Anonym (undran) skrev 2023-02-02 06:57:10 följande:

Är väldigt mycket snack om just 50 åriga män som vill ha yngre kvinnor här på FL, varför just alltid 50 åriga män?
    Eller är många 50 åriga män i någon slags ålderkris och måste fråga om yngre kvinnor?
    Är dom rädda för att bli gamla och måste prova om dom fortfarande är gångbara på marknaden? 
    Man vet ju att många par krisar när barnen börjar bli äldre och man helt plötsligt får mer tid över och kanske har tappat det man hade i hop med sin partner innan barnen, man har vuxit ifrån varandra.

Men som sagt vart kommer den regeln ifrån? och varför bara räkna neråt och inte räkna uppåt?
    Läst att den dök upp i nån bok 1901. Handlade om hur unga kvinnor kan vara när en man ska gifta sig med henne.

50-åriga män var bara ett exempel. Man ser ofta trädar med män i andra åldrar.

Många kvinnor ifrågasätter varför män vill ha yngre kvinnor. T ex 18 år yngre. Varför går det inte bra med 18 år äldre?
    Och varför kan han inte träffa nån jämnårig?
  • Anonym (Nasse Pu)
    Anonym (undran) skrev 2023-02-02 06:57:10 följande:

En man på 40 kan träffa en kvinna på 27. 13 år yngre.
    En man på 60 kan träffa en kvinna på 37. 23 år yngre.
    Många män skulle föredra att träffa de yngre kvinnorna, än de som är 13 eller 23 år äldre.
    Många kvinnor ifrågasätter det.
Svar på tråden Halva åldern plus sju