Halva åldern plus sju
Följer ni den regeln?
I en av mina favoritfilmer så var Al Pacino 51 år, och Michelle Pfeiffer 33. Enligt den formeln så är yngsta han kunde ha träffat då, 32,5 år. Så det var ju bra.
Följer ni den regeln?
I en av mina favoritfilmer så var Al Pacino 51 år, och Michelle Pfeiffer 33. Enligt den formeln så är yngsta han kunde ha träffat då, 32,5 år. Så det var ju bra.
jag som tjej skulle aldrig ta något äldre än 8 år +.. usch, gamla gubbar ju.. skulle heller aldrig ta något mer än 8 år yngre.. småpojkar..
Det är ingen regel utan en tumregel som kan ge en liten hint om huruvida ett förhållande kan komma att funka eller inte. De flesta människor dejtar nog inom det åldersspannet, utan att de har räknat på saken, helt enkelt för att det är vad som känns rimligt.
Varför skulle man följa såna "regler"?
Sen fattar jag inte. Hur räknar man uppåt? Dubbla åldern minus sju? I så fall skulle jag träffa män upp till 80-årsåldern. Inte en chans.
Jag kan knappt tänka mig män som är 10 år äldre numera. 10 år yngre däremot .
Även nedåt är ju "regeln" bara gångbar upp till en viss ålder. De flesta 37-åringar är inte intresserade av 60-åringar...
Varför skulle man följa såna "regler"?
Sen fattar jag inte. Hur räknar man uppåt? Dubbla åldern minus sju? I så fall skulle jag träffa män upp till 80-årsåldern. Inte en chans.
Jag kan knappt tänka mig män som är 10 år äldre numera. 10 år yngre däremot .
Även nedåt är ju "regeln" bara gångbar upp till en viss ålder. De flesta 37-åringar är inte intresserade av 60-åringar...
Om en man är 50 så kan träffa en kvinna på 32. 18 år yngre. Det ifrågasätts varför män hellre träffar en 18 år yngre, än en kvinna som är 18 år äldre.
Om en man är 50 så kan träffa en kvinna på 32. 18 år yngre. Det ifrågasätts varför män hellre träffar en 18 år yngre, än en kvinna som är 18 år äldre.