• Anonym (Nasse Pu)

Halva åldern plus sju

Följer ni den regeln?
    I en av mina favoritfilmer så var Al Pacino 51 år, och Michelle Pfeiffer 33. Enligt den formeln så är yngsta han kunde ha träffat då, 32,5 år. Så det var ju bra.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Halva åldern plus sju
  • Anonym (undran)
    Anonym (Nasse Pu) skrev 2023-02-02 07:19:19 följande:
    En man på 40 kan träffa en kvinna på 27. 13 år yngre.
    En man på 60 kan träffa en kvinna på 37. 23 år yngre.
    Många män skulle föredra att träffa de yngre kvinnorna, än de som är 13 eller 23 år äldre.
    Många kvinnor ifrågasätter det.
    Jaha, varför vill då äldre män träffa kvinnor som är så pass mycket yngre som tex 23 år om man är 60 och vill ha en kvinna som är 37?

Vad vill den 37 åriga kvinnan då?
    träffa en 60 årig man eller en i ungefär samma ålder?

Då skulle alltså en 37 årig man inte träffa en 37 årig kvinna utan en mycket yngre kvinna?

Säger det något om vad kvinnorna vill då? männen vill träffa yngre kvinnor men vad vill kvinnorna då? vill dom ha dessa äldre män?

Låter lite konstigt efter som de flesta som skaffar barn vilket det flesta gör mellan 28-37 år gör ju det med ungefär jämnåriga partners och lever sen i hop som familj i alla fall några år. 

Så att 37 åriga kvinnor är i hop med 60 åriga män kan ju inte vara speciellt vanligt.

Så det är väl inget konstigt att kvinnor ifrågasätter det då det ju inte är särskilt vanligt!

Tycker du att det är konstigt att man ifrågasätter det när det inte är vanligt?
  • Anonym (Nasse Pu)
    Anonym (undran) skrev 2023-02-02 08:54:48 följande:
    Jaha, varför vill då äldre män träffa kvinnor som är så pass mycket yngre som tex 23 år om man är 60 och vill ha en kvinna som är 37?

Vad vill den 37 åriga kvinnan då?
    träffa en 60 årig man eller en i ungefär samma ålder?

Då skulle alltså en 37 årig man inte träffa en 37 årig kvinna utan en mycket yngre kvinna?

Säger det något om vad kvinnorna vill då? männen vill träffa yngre kvinnor men vad vill kvinnorna då? vill dom ha dessa äldre män?

Låter lite konstigt efter som de flesta som skaffar barn vilket det flesta gör mellan 28-37 år gör ju det med ungefär jämnåriga partners och lever sen i hop som familj i alla fall några år. 

Så att 37 åriga kvinnor är i hop med 60 åriga män kan ju inte vara speciellt vanligt.

Så det är väl inget konstigt att kvinnor ifrågasätter det då det ju inte är särskilt vanligt!

Tycker du att det är konstigt att man ifrågasätter det när det inte är vanligt?
    Jag ser ofta hur kvinnor ifrågasätter när män attraheras av yngre kvinnor. Jag ser inte lika ofta att kvinnor ifrågasätter kvinnor som attraheras av yngre män.
  • Anonym (undran)
    Anonym (Nasse Pu) skrev 2023-02-02 09:08:10 följande:
    Jag ser ofta hur kvinnor ifrågasätter när män attraheras av yngre kvinnor. Jag ser inte lika ofta att kvinnor ifrågasätter kvinnor som attraheras av yngre män.
    Men frågan är, vad säger dessa kvinnor som som ditt ex 23 och 37 år yngre?
    Vill dessa kvinnor vara i hop med dessa äldre män eller vara i hop med ungefär jämngamla? 

Som jag skrev de flesta kvinnor i det åldersspann du skriver om lever ju ihop med jämngamla män och har barn i hop med dom.

Vad är det för konstigt då om kvinnor ifrågasätter den regeln du skriver om då det ju inte är särskilt vanligt med kvinnor som är 37 år och som lever med 60 åringar även om det naturligtvis förekommer i några fall.

Tror du att det är lika vanligt att en kvinna på 37 år önskar att vara i hop med en 60 årig man som en ungefär jämngammal man?

Tror du att det är lika vanligt att en kvinna på 32 år hellre önskar att vara i hop med en 50 årig man som en ungefär lika gammal?

Nu pratar vi om kvinnor i stort, inte enstaka fall. 
    Du skriver hela tiden vad män vill, vad vill kvinnorna tror du?
    Du påpekar att männen vill ha yngre kvinnor, vill kvinnorna ha äldre män?
    Trots att statistik visar annat?
  • Anonym (Nasse Pu)
    Anonym (undran) skrev 2023-02-02 09:54:57 följande:
    Men frågan är, vad säger dessa kvinnor som som ditt ex 23 och 37 år yngre?
    Vill dessa kvinnor vara i hop med dessa äldre män eller vara i hop med ungefär jämngamla? 

Som jag skrev de flesta kvinnor i det åldersspann du skriver om lever ju ihop med jämngamla män och har barn i hop med dom.

Vad är det för konstigt då om kvinnor ifrågasätter den regeln du skriver om då det ju inte är särskilt vanligt med kvinnor som är 37 år och som lever med 60 åringar även om det naturligtvis förekommer i några fall.

Tror du att det är lika vanligt att en kvinna på 37 år önskar att vara i hop med en 60 årig man som en ungefär jämngammal man?

Tror du att det är lika vanligt att en kvinna på 32 år hellre önskar att vara i hop med en 50 årig man som en ungefär lika gammal?

Nu pratar vi om kvinnor i stort, inte enstaka fall. 
    Du skriver hela tiden vad män vill, vad vill kvinnorna tror du?
    Du påpekar att männen vill ha yngre kvinnor, vill kvinnorna ha äldre män?
    Trots att statistik visar annat?
    Jag utgår från att män som vill träffa yngre kvinnor, så handlar det om kvinnor som vill träffa männen också.
  • fornminne
    Anonym (Nasse Pu) skrev 2023-02-02 10:28:32 följande:
    Jag utgår från att män som vill träffa yngre kvinnor, så handlar det om kvinnor som vill träffa männen också.
    Fast i så fall behöver man ju inte ha någon "regel". Det finns kvinnor som är tillsammans med dubbelt så gamla män. Det är inte så vanligt men det förekommer. Skulle de avstå menar du, för att hon är yngre än "regeln"?

Antingen är båda intresserade, eller också inte. I båda fallen är "regeln" meningslös.

De flesta kvinnor är inte intresserade av mycket äldre män. De blir inte MER intresserade för att de eventuellt befinner sig inom nåt acceptabelt åldersspann. Men är båda intresserade spelar det väl ingen roll?
  • Anonym (Nasse Pu)
    fornminne skrev 2023-02-02 10:35:46 följande:
    Fast i så fall behöver man ju inte ha någon "regel". Det finns kvinnor som är tillsammans med dubbelt så gamla män. Det är inte så vanligt men det förekommer. Skulle de avstå menar du, för att hon är yngre än "regeln"?

Antingen är båda intresserade, eller också inte. I båda fallen är "regeln" meningslös.

De flesta kvinnor är inte intresserade av mycket äldre män. De blir inte MER intresserade för att de eventuellt befinner sig inom nåt acceptabelt åldersspann. Men är båda intresserade spelar det väl ingen roll?
    Är upp till var och en. Här frågar jag om ni följer den regeln. För man ser den dyker upp ofta i trådar om åldersskillnad.
    Ja, vanligaste åldersskillnaden är 2 år. Varit så sen 60-talet.
  • Anonym (undran)
    Anonym (Nasse Pu) skrev 2023-02-02 10:28:32 följande:
    Fast vad är det du menar?

Enligt regeln du skriver om är det män som vill ha yngre kvinnor?
    Självklart finns det vissa kvinnor som vill ha äldre män men det är ju enligt statisk inte vanligt när man ser hur kvinnor lever i barnafödandeålder och småbarn föräldrar.

Tror du att det är vanligare att äldre män vill ha yngre kvinnor (då pratar vi som i ex 23 och 37 år) än att yngre kvinnor vill ha äldre män eller tror du att det är vanligt att kvinnor som 32 år vill ha 50 åriga män eller dom kvinnor som är 37 år vill ha 60 åriga män?

Vilket tror du är vanligast?
  • Anonym (Nasse Pu)
    Anonym (undran) skrev 2023-02-02 10:42:47 följande:
    Fast vad är det du menar?

Enligt regeln du skriver om är det män som vill ha yngre kvinnor?
    Självklart finns det vissa kvinnor som vill ha äldre män men det är ju enligt statisk inte vanligt när man ser hur kvinnor lever i barnafödandeålder och småbarn föräldrar.

Tror du att det är vanligare att äldre män vill ha yngre kvinnor (då pratar vi som i ex 23 och 37 år) än att yngre kvinnor vill ha äldre män eller tror du att det är vanligt att kvinnor som 32 år vill ha 50 åriga män eller dom kvinnor som är 37 år vill ha 60 åriga män?

Vilket tror du är vanligast?
    Jag tror det är vanligare att män vill ha yngre kvinnor. De flesta kvinnor vill ha jämnåriga. Och det kan man läsa överallt, att det ofta ser ut så.
  • Anonym (Dr)

Det låter som en väldigt larvig regel, jag är 30 och ligger mest med tjejer som är mellan 15 och 20. Så länge allt sker med samtycke är ju åldern inte så viktig. 

• Anonym (Förälder)
    Anonym (Dr) skrev 2023-02-04 15:04:46 följande:

Det låter som en väldigt larvig regel, jag är 30 och ligger mest med tjejer som är mellan 15 och 20. Så länge allt sker med samtycke är ju åldern inte så viktig. 

Är åldern inte så viktig?
    Fräscht.

Hade du legat med mitt barn som 15åring så hade du fått kuta för livet.

Vilken vidrig inställning

• Whitehorse1979

Jag är i 40årsåldern, mannen tillhör 50gruppen och det är så långt jag går.
    8 års skillnad.

Skulle inte heller gå för långt ner och jo, jag får erbjudande om det.

• Anonym (Dr)
    Anonym (Förälder) skrev 2023-02-04 15:27:51 följande:
    Är åldern inte så viktig?
    Fräscht.

Hade du legat med mitt barn som 15åring så hade du fått kuta för livet.

Vilken vidrig inställning

Nej, det är väl klart att åldern inte spelar så stor roll om båda är byxmyndiga och villiga, ingen normal människa skulle ha problem med det.

Att du inte skulle låta ditt byxmyndiga barn knulla vem dom vill visar ju bara vilken usel förälder du är.

• Anonym (Förälder)
    Anonym (Dr) skrev 2023-02-04 16:05:29 följande:

Nej, det är väl klart att åldern inte spelar så stor roll om båda är byxmyndiga och villiga, ingen normal människa skulle ha problem med det.

Att du inte skulle låta ditt byxmyndiga barn knulla vem dom vill visar ju bara vilken usel förälder du är.

Jag vet inte varför en 30åring vill ha sex med en 15åring som ändå är ett barn om än denna får ha sex enligt lag.

Det har inte något med mitt föräldraskap att göra.

• Anonym (Dr)
    Anonym (Förälder) skrev 2023-02-04 16:15:56 följande:
    Jag vet inte varför en 30åring vill ha sex med en 15åring som ändå är ett barn om än denna får ha sex enligt lag.

Det har inte något med mitt föräldraskap att göra.
    För min del så föredrar jag att ha sex med 15åringar eftersom jag tjejer är som mest attraktiva och sexuella i den åldern, och eftersom tjejer i den åldern ofta föredrar att knulla med äldre killar så blir det ju en win-win situation där alla får det dom vill. Inget konstigt med det. 
  • Anonym (Trött-draken)
    Anonym (Nasse Pu) skrev 2023-02-02 10:38:24 följande:
    Är upp till var och en. Här frågar jag om ni följer den regeln. För man ser den dyker upp ofta i trådar om åldersskillnad.
    Ja, vanligaste åldersskillnaden är 2 år. Varit så sen 60-talet.
    "Regeln" dyker upp för att du tar upp den. Och nej, jag följer den absolut inte. Vill verkligen inte ha så stor åldersskillnad åt något håll. Min man är sex år äldre och det är nog mitt max.
Svar på tråden Halva åldern plus sju